.Lillemy. Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 Søndags morgen våknet jeg av smårier, de kom ca hvert 10.minutt, de tok seg ikke opp, og var ikke særlig vonde, etter noen timer ble de uregelmessig, kom med 10 minutter mellomrom, noen ganger 15. minutter i mellom og noen ganger 20. minutter. Tok det helt med ro, slappet av, pakket fødebagen ferdig. Ut på ettermiddagen leverte vi 3åringen til min mor, bestilte pizza og så en film. Ut på kvelden ble de sterkere og regelmessig hvert 10. minutt. Da vi har litt reisevei til sykehuset, reiste vi inn tidlig, ankom fødeavdelingen rundt 23:00. Ble sjekket, men kun 2 cm åpning. Vi fikk et rom som vi kunne slappe av på og prøve og sove litt, fikk akkurat det samme rommet som sist vi var på barsel - morsomt. Vi fikk spist litt på rommet og slappet av, men riene var begynt og bli meget vonde, så sove fikk jeg ikke til. klokken 02:30 flyttet vi over på føderommet, da var det 3 cm og riene kom i ett, fikk prøve lystgass, som hjalp veldig. En time etterpå, var det 5 cm åpning, Jeg tenkte jeg skulle ha epidural etterhvert, men ville ikke ta det for tidlig, sa til meg selv at jeg klarer litt til før epidural, Tenkte det var leenge igjen siden det var kun 5 cm. Men etter en time sjekket jordmoren igjen, da var det plutselig 8 cm, så epidural var for seint. Men men, jeg hadde lystgassen, riene var vonde, men lystgassen hjalp veldig. Klokken 06. var det full åpning og de første pressriene kom, kroppen presset som bare det, hadde ikke kontroll i det hele tatt. Gutten lå ganske høyt i bekkenet, så etter mange pressrier kom han endelig. Store fine gutten kom klokken 07:00, den 06.08, 9 dager over terminen. 3940 gram og 51 cm.
Mamma til 3? Skrevet 9. august 2012 #8 Skrevet 9. august 2012 Gratulerer! Så kjekt å lese fine fødselshistorier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå