Bolleklar Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 Godkveld, Sitter her å ruger, og lurer på om noen har lyst til å dele sin handleliste/utstyrsliste med meg? Til baby altså. Tror jeg har det meste i boks, men skulle gjerne ha noen å sammenlikne med:-) Gjerne størrelse på klærne også...
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 8. august 2012 #2 Skrevet 8. august 2012 Håper du får svar på denne tråden lurer jeg også på ser du!
Lisse_01 Skrevet 8. august 2012 #4 Skrevet 8. august 2012 Har handla 100 000 ting. Hadde blitt en lang liste
Nyttårs barn Skrevet 8. august 2012 #5 Skrevet 8. august 2012 Ca 10 bodyer i str 50 og 56. 5/6 bukser med strikk i livet.50/56 Noen sparkebukser. samme str. 5 hele dresser. Noen jakker,omslagsjakker og et par små gensere. Haug med sokker og luer. Tre sengesett i minste str. Flanellskluter og gaskluter. Uro,vognpynt. Vogn,Tfk fra forrige. Bilsete. Stellebord fra Ikea. Ammeseng. Brystpumpe og et par flasker. Har smokker liggende hvis vi vil bruke det(og babyen vil) Masse helsetepper,andre tepper og noen i ull. Ammeinnlegg i ull og engangsinnlegg. Fire ammebh. Må kanskje kjøpe flere i større str? Fire ammetopper. Litt nytt tøy til meg i stretch til bruk på sykehuset. En spennende roman til barsel(liker og lese) Gode fuktighetskremer til etter fødsel. Sikkert noe jeg har glemt, ammepute har jeg ikke kjøpt og heller ikke stelleveske.
Nyttårs barn Skrevet 8. august 2012 #6 Skrevet 8. august 2012 Ca 10 bodyer i str 50 og 56. 5/6 bukser med strikk i livet.50/56 Noen sparkebukser. samme str. 5 hele dresser. Noen jakker,omslagsjakker og et par små gensere. Haug med sokker og luer. Tre sengesett i minste str. Flanellskluter og gaskluter. Uro,vognpynt. Vogn,Tfk fra forrige. Bilsete. Stellebord fra Ikea. Ammeseng. Brystpumpe og et par flasker. Har smokker liggende hvis vi vil bruke det(og babyen vil) Masse helsetepper,andre tepper og noen i ull. Ammeinnlegg i ull og engangsinnlegg. Fire ammebh. Må kanskje kjøpe flere i større str? Fire ammetopper. Litt nytt tøy til meg i stretch til bruk på sykehuset. En spennende roman til barsel(liker og lese) Gode fuktighetskremer til etter fødsel. Sikkert noe jeg har glemt, ammepute har jeg ikke kjøpt og heller ikke stelleveske. Og et lammeskinn har jeg. Dunpose,ødenvalder musti tror jeg det heter. Litt stelleprodukter til baby,olje, sinksalve og lotion.
Bolleklar Skrevet 8. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 8. august 2012 Kan jo dele min også da, dersom noen er interessert. Sprinkelseng, madrass, sengekant og sengehimmel. Dyne og pute Laken/sengetøy 80*100. 1 sett. Vugge med madrass, laken. Saueskinn (fra svigers sine villsau. Skal visstnok være ekstremt bra, men jeg er litt skeptisk på å legge nyfødte på disse skinnene... kommer uansett til å ha helseteppe over i såfall) Vogn (Emmaljunga Duo Edge). Vogndyne + pute Sengesett, laken til vogn. 1 sett. Vognpose (skinnpose fra 80-tallet). Stelleveske (Skinn fra smallstuff. Svinedyr og griselekker). 1 vognuro i tre 1 kosegris Tre helsetepper 6 gaskluter 3 flanellkluter 4 vaskekluter 4 Håndduker 1 Hånduk med hette Stellebord Stellematte Badebalje "Flexibath" Div. stelleprodukter og smokker fra gratisboksene Babycall "Neonate" Bilstol (Maxicosi cabriofix m base) Reisetrille (Quinny Zapp) Stokke Tripp Trapp med newborn 6-8 bodyer i 50-56 4-6 tights/bukser 50-56 4 sparkebukser 50-56 2 hele dresser i velur 50-56 1 pysj 50-56 4 par sokker 4 strømpebukser 1 lue ull/silke 3 lue bomull 1 ulljakke 1 hjemmestrikket heldress i ull/silke (str. miniatyr, kan aldri forestille meg at den passer desverre). 1 heldress/kjøredress i fleece og bomull str. 56 Har endel klær i str. 62++. Har kjøpt når jeg har kommet over fine kvalitetsting på salg, samt strikket masse fint i litt større størrelse:-) 1 amme-BH 4 ammetopper Skal kjøpe litt mer klær og deilige ting til meg selv for barselstiden, da det har vært nedprioritert de siste månedene. Fødebagen skal pakkes i løpet av helga. Burde kanskje kjøpe litt flere bodyer + sokker og strømpebukser til baby også. Ingen av klærne vi har matcher spesiellt godt, da vi har arvet mye, så kanskje jeg skal investere i noen søte sett i tillegg? Blivende mormor strikker for harde livet på ullteppe for harde livet, og jeg hekler lapper som skal bli vognteppe. Håper bare jeg blir ferdig i tide... Uansett fint å ha noe å holde på med, da går tiden fortere. Er i uke 36 nå.
Nyttårs barn Skrevet 8. august 2012 #8 Skrevet 8. august 2012 Ser ut som du har det meste på stell. Får jo gjerne litt barselgaver også. Jeg har nok mer enn nok klær, men det er greit å ha litt i de minste størrelsene da jeg ikke tror babyen blir mer enn rundt 3500 gram. Butikkene er som kjent åpne også etter at babyen er født:D
Bolleklar Skrevet 8. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 8. august 2012 Ja butikkene er jo faktisk åpne. Er bare så redd for at jeg ikke kommer til å orke å bevege meg ut av huset de første ukene, og at vi mangler noe vesentlig. Da må jeg sende samboer på handlings, og selv om han er verdens beste så eier han ikke smak eller praktisk sans når det kommer til babyklær og saker..... Hehe.
Vinterblomst Skrevet 9. august 2012 #10 Skrevet 9. august 2012 Kan jo dele min også da, dersom noen er interessert. Sprinkelseng, madrass, sengekant og sengehimmel. Dyne og pute Laken/sengetøy 80*100. 1 sett. Vugge med madrass, laken. Saueskinn (fra svigers sine villsau. Skal visstnok være ekstremt bra, men jeg er litt skeptisk på å legge nyfødte på disse skinnene... kommer uansett til å ha helseteppe over i såfall) Vogn (Emmaljunga Duo Edge). Vogndyne + pute Sengesett, laken til vogn. 1 sett. Vognpose (skinnpose fra 80-tallet). Stelleveske (Skinn fra smallstuff. Svinedyr og griselekker). 1 vognuro i tre 1 kosegris Tre helsetepper 6 gaskluter 3 flanellkluter 4 vaskekluter 4 Håndduker 1 Hånduk med hette Stellebord Stellematte Badebalje "Flexibath" Div. stelleprodukter og smokker fra gratisboksene Babycall "Neonate" Bilstol (Maxicosi cabriofix m base) Reisetrille (Quinny Zapp) Stokke Tripp Trapp med newborn 6-8 bodyer i 50-56 4-6 tights/bukser 50-56 4 sparkebukser 50-56 2 hele dresser i velur 50-56 1 pysj 50-56 4 par sokker 4 strømpebukser 1 lue ull/silke 3 lue bomull 1 ulljakke 1 hjemmestrikket heldress i ull/silke (str. miniatyr, kan aldri forestille meg at den passer desverre). 1 heldress/kjøredress i fleece og bomull str. 56 Har endel klær i str. 62++. Har kjøpt når jeg har kommet over fine kvalitetsting på salg, samt strikket masse fint i litt større størrelse:-) 1 amme-BH 4 ammetopper Skal kjøpe litt mer klær og deilige ting til meg selv for barselstiden, da det har vært nedprioritert de siste månedene. Fødebagen skal pakkes i løpet av helga. Burde kanskje kjøpe litt flere bodyer + sokker og strømpebukser til baby også. Ingen av klærne vi har matcher spesiellt godt, da vi har arvet mye, så kanskje jeg skal investere i noen søte sett i tillegg? Blivende mormor strikker for harde livet på ullteppe for harde livet, og jeg hekler lapper som skal bli vognteppe. Håper bare jeg blir ferdig i tide... Uansett fint å ha noe å holde på med, da går tiden fortere. Er i uke 36 nå. Hvor stort er vognteppe du skal montere? jeg strikker men er ikke sikker på str .. spes bredden:)
Celcius73 Skrevet 9. august 2012 #11 Skrevet 9. august 2012 Jeg synes lista ser bra ut, men lurer på hvorfor så mange kjøper så lite vaskekluter og håndklær? Skal dere bare satse på våtservitetter og papirkluter til stell?
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 9. august 2012 #12 Skrevet 9. august 2012 Jeg hadde/har over 40 vaskekluter og 8-10 håndklær til storebror. Det skal lillebror/søster også ha:) jeg brukte vaskekluter til alt i begynnelsen så gikk en goood del ja
Bolleklar Skrevet 9. august 2012 Forfatter #13 Skrevet 9. august 2012 Kan jo dele min også da, dersom noen er interessert. Sprinkelseng, madrass, sengekant og sengehimmel. Dyne og pute Laken/sengetøy 80*100. 1 sett. Vugge med madrass, laken. Saueskinn (fra svigers sine villsau. Skal visstnok være ekstremt bra, men jeg er litt skeptisk på å legge nyfødte på disse skinnene... kommer uansett til å ha helseteppe over i såfall) Vogn (Emmaljunga Duo Edge). Vogndyne + pute Sengesett, laken til vogn. 1 sett. Vognpose (skinnpose fra 80-tallet). Stelleveske (Skinn fra smallstuff. Svinedyr og griselekker). 1 vognuro i tre 1 kosegris Tre helsetepper 6 gaskluter 3 flanellkluter 4 vaskekluter 4 Håndduker 1 Hånduk med hette Stellebord Stellematte Badebalje "Flexibath" Div. stelleprodukter og smokker fra gratisboksene Babycall "Neonate" Bilstol (Maxicosi cabriofix m base) Reisetrille (Quinny Zapp) Stokke Tripp Trapp med newborn 6-8 bodyer i 50-56 4-6 tights/bukser 50-56 4 sparkebukser 50-56 2 hele dresser i velur 50-56 1 pysj 50-56 4 par sokker 4 strømpebukser 1 lue ull/silke 3 lue bomull 1 ulljakke 1 hjemmestrikket heldress i ull/silke (str. miniatyr, kan aldri forestille meg at den passer desverre). 1 heldress/kjøredress i fleece og bomull str. 56 Har endel klær i str. 62++. Har kjøpt når jeg har kommet over fine kvalitetsting på salg, samt strikket masse fint i litt større størrelse:-) 1 amme-BH 4 ammetopper Skal kjøpe litt mer klær og deilige ting til meg selv for barselstiden, da det har vært nedprioritert de siste månedene. Fødebagen skal pakkes i løpet av helga. Burde kanskje kjøpe litt flere bodyer + sokker og strømpebukser til baby også. Ingen av klærne vi har matcher spesiellt godt, da vi har arvet mye, så kanskje jeg skal investere i noen søte sett i tillegg? Blivende mormor strikker for harde livet på ullteppe for harde livet, og jeg hekler lapper som skal bli vognteppe. Håper bare jeg blir ferdig i tide... Uansett fint å ha noe å holde på med, da går tiden fortere. Er i uke 36 nå. Hvor stort er vognteppe du skal montere? jeg strikker men er ikke sikker på str .. spes bredden:) Tja, si det. Tror jeg stanser på 80 lapper a 10*10 cm, så får jeg prøve meg litt frem. 70 eller 80 i bredden tenker jeg er passe.....
Bolleklar Skrevet 9. august 2012 Forfatter #14 Skrevet 9. august 2012 Jeg synes lista ser bra ut, men lurer på hvorfor så mange kjøper så lite vaskekluter og håndklær? Skal dere bare satse på våtservitetter og papirkluter til stell? Hm... Burde kanskje kjøpe noen flere ja. Har fått tips om å bruke engangskompresser til stell, så hadde tenkt å satse på det. Men sikkert kjekt med kluter i tilleg. Har aldri stelt en baby før, så har virkelig ikke peiling:-)
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 10. august 2012 #15 Skrevet 10. august 2012 Merker godt at jeg venter mitt tredje barn, har tatt det helt med ro frem til nå. Er 34 +5 idag. Men her er altså min liste så langt: 6 bodyer 4 bukser en god del sokker en sparkebukse 3 luer Har en svær eske med nyfødt tøy fra de to andre guttene, er jo nesten ikke brukt. Men problemet mitt er at jeg finner ikke eskene i boden, men det er der så mannen skal få ta seg en runde. Kjøpte en nydelig moseskurv nylig, siden det er siste barnet så ville jeg unne meg( baby hehe) denne. Vurderer å kjøpe en søskenvogn , en easy walker Må ha en ny ammepute Må ha ting til meg som ammebh og gode barselklær En haug med kluter og stelleprodukter. Det var det jeg kom på nå , var ikke så verst likevel og som andre sa så er butikken åpen etter fødsel også
Nyttårs barn Skrevet 10. august 2012 #16 Skrevet 10. august 2012 Jeg synes lista ser bra ut, men lurer på hvorfor så mange kjøper så lite vaskekluter og håndklær? Skal dere bare satse på våtservitetter og papirkluter til stell? Ja kanskej jeg skal få fatt i litt mer kluter til babyen. Ellers så tenker jeg at hun kan bruke de håndklene som vi alt har.Har også engangskompresser.
Celcius73 Skrevet 10. august 2012 #17 Skrevet 10. august 2012 Jeg hadde/har over 40 vaskekluter og 8-10 håndklær til storebror. Det skal lillebror/søster også ha:) jeg brukte vaskekluter til alt i begynnelsen så gikk en goood del ja Er omtrent noe sånt jeg også har Kan skjønne at det er lettvint med engangsopplegg, men det blir jo en del penger tilslutt av det. Og vaske må man jo uansett med små babyer. Tror det gikk omtrent en maskin om dagen i begynnelsen.
Vinterblomst Skrevet 11. august 2012 #18 Skrevet 11. august 2012 jeg skal også kjøpe masse kluter og noen nye gode myke håndklær. blir nok litt våtservietter/tørrservietter også, men satser på kluter da vi nok vasker mye klær likevel:)
lott`n Skrevet 11. august 2012 #19 Skrevet 11. august 2012 Vil anbefale å kjøpe ammepute FøR fødselen, den kan man få bruk for med en gang man kommer hjem. Vil også anbefale Dots ammmepute fra Barnas Hus - denne er ikke så slapp som de fleste andre ammeputene. Trekket er elastisk slik at babyen ligger mer stabilt. Den har også mer fyll i slik at babyen kommer lenger opp til brystet - da slipper man å knyte musklene i skuldre og rygg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå