Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #26 Skrevet 8. august 2012 Min kusine opplevde det samme som deg, lot være å anmelde; og nå er hun død. Drept av eksmannen. Det kan fort bli et langt større helvete om du ikke anmelder, så vær så snill, for barnet ditt sin skyld, gjør det!
SmellyCat Skrevet 8. august 2012 #27 Skrevet 8. august 2012 Det jeg tenker på er følgende: Hvis jeg anmelder han, for deretter å ikke komme noen vei med det og saken blir henlagt. Da har jeg et helvette forran meg. HI Det er en ting til du burde tenkte på. Oppførselen hans eskalerer. Først var det sinne, så var det døra og nå gikk han på deg. Du er nødt til å si klart i fra om at dette IKKE er ok på noen som helst måte. Du anmelder. Hvilket helvette skal det egentlig bli? Han er allerede vrang,ufin og voldelig det kan ikke bli så mye verre enn det er. Barnebidrag tar du UANSETT gjennom Nav nå, slik at du må forholde deg minst mulig til han. Så får han heller være sint på Nav. Du sier at han aldri kunne gjort gutten noe. Trodde du han kunne fly på deg i sinne da? Med et slikt eksplosivt sinne så vet man aldri. Er du villig til å se hvor langt han kan gå, før du gjør noe? Ta bilder om det er noe å ta bilder av. "Bare" det at han tok kvelertak på deg er nok til en anmeldelse og du burde virkelig markere at grensen er nådd (og overskredet) nå.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #28 Skrevet 8. august 2012 Jeg fikk en melding av han nå. "Jeg har aldri rørt deg, jeg tok kvelertak på deg men det var ikke hardt. Du har ingenting å ta meg på, så bare anmeld meg". Kommer jeg egentlig noen vei med å anmelde han? HI Jeg fikk en melding av han nå. "Jeg har aldri rørt deg, jeg tok kvelertak på deg men det var ikke hardt. Du har ingenting å ta meg på, så bare anmeld meg". Kommer jeg egentlig noen vei med å anmelde han? HI Er ikke dette så godt som en innrømmelse?
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #29 Skrevet 8. august 2012 Kan det være en idè å kontake et krisesenter for å høre hvordan du bør gå frem? Jeg er lettere sjokkert over det du skriver, INGEN bør behandles slik!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #30 Skrevet 8. august 2012 Forstår at du nøler med å anmelde, HI..... Alle dere som skriker ANMELD, hva vil det egentlig hjelpe HI?? Han vil i beste fall få besøksforbud, verste blir saken henlagt. Og da kan han bli hevngjerrig og lage helvete for henne og sønnen. Jeg ble skilt fra en psykopat for 12 år siden, og har svelget MANGE kameler oppigjennom, men har gjort det for barnas skyld. Nå er det uproblematisk. Har ingen gode råd ellers, men overse han, søk bidrag gjennom NAV og vær korrekt og høflig, ikke start diskusjoner med han overhodet. Jeg forsvarer selvfølgelig ikke det han gjorde mot deg og du skal heller ikke la deg behandle slik. Men se på dert som en engangsforeteelse foreløpig......er mitt råd. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #31 Skrevet 8. august 2012 Forstår at du nøler med å anmelde, HI..... Alle dere som skriker ANMELD, hva vil det egentlig hjelpe HI?? Han vil i beste fall få besøksforbud, verste blir saken henlagt. Og da kan han bli hevngjerrig og lage helvete for henne og sønnen. Jeg ble skilt fra en psykopat for 12 år siden, og har svelget MANGE kameler oppigjennom, men har gjort det for barnas skyld. Nå er det uproblematisk. Har ingen gode råd ellers, men overse han, søk bidrag gjennom NAV og vær korrekt og høflig, ikke start diskusjoner med han overhodet. Jeg forsvarer selvfølgelig ikke det han gjorde mot deg og du skal heller ikke la deg behandle slik. Men se på dert som en engangsforeteelse foreløpig......er mitt råd. Lykke til!! Jeg føler med deg ift det h.... du har levd med i 12 år med en psykopat! Og for deg var det tydeligvis riktig å gjøre det på din måte. Men jeg må få si at jeg er inderlig uenig i to ting du skriver: at hi skal "overse" ham og det andre er at hun skal se på dette som en "engangsforeteelse". Denne mannen har først vist urimelig sinne tidligere, han har vist at han er villig til å bryte seg inn og forårsake skadeverk, og nå har han også vært fysisk truende overfor hi. Dette er IKKE noe som hi kan overse!!! Det er IKKE en engangsforeteelse - denne mannen har vist et mønster, og det er til og med en negativ utvikling i alvorligheten i hendelsene. Jeg har skrevet et par innlegg over her, og har bevisst sagt at hun skal ringe politiet og snakke med dem.... jeg har ikke skrevet noe om å anmelde ham, for det mener jeg må være en beslutning som hi tar i samarbeid med politiet der hun bor, siden de har vært involvert ift dette tidligere og bedre kan bedømme risikoen videre for hi. Om anmeldelse er riktig, så blir det nok anmeldelse. Men hvis hi ikke anmelder nå så er det utrolig viktig at politiet har vært involvert allerede i dag, at alt blir loggført og at de får se sms mannen sendte rett etter at han angrep henne. Så igjen, hi..... vær så snill å ringe politiet og snakk med dem og fortell hva som har skjedd nå. Spør dem om råd, hvordan du best skal forholde deg fremover osv. Kanskje trenger du f.eks. en advokat eller en tredje person som kan ta seg av all kontakt ift barnefar? Du vil få hjelp og råd hos politiet. Det å ringe dem betyr ikke at du må anmelde, men det betyr at alt blir loggført - noe som kan bli avgjørende for deg og din sønn i fremtiden.
Gjest marie-s Skrevet 8. august 2012 #32 Skrevet 8. august 2012 Kjære HI, Gjør som andre sier: Anmeld han!! Hva med den dagen han bestemmer seg for at du er gal og han skal ha hovedomsorgen for barnet? På det tidspunktet kan en anmeldelse være for sent og selv om han ikke får hovedomsorgen så sitter du der i uvisse i 5-6 mnd.
Pengetreet Skrevet 8. august 2012 #33 Skrevet 8. august 2012 Jeg er dypt uenig med #30. Denne mannen må du ikke tillate at truer og skremmer deg. Anmeld han og skaff besøksforbud asap. Dersom han ser at du finner deg i slik oppførsel så vil det bare eskalere. Og den SMS som du fikk av han må du ta vare på, det er bevis. Og sørg for at du aldri er alene med han. Jeg reagerer litt på at du skryter av hvor flink han er med barnet. En slik ustabil mann bør ikke være alene med et barn. Jeg ville uansett tatt kontakt med barnevernet og bedt om råd.
Plutselig_gravid Skrevet 8. august 2012 #34 Skrevet 8. august 2012 Er delvis enig med ano 30.... Dessverre...Vekk ikke en tiger som sover........ En som er en tikkende bombe bryr seg ikke om besøksforbud eller voldsalarmer....Så lenge ikke du har noe på han som kan gi han åresvis i fengsel så hadde jeg trødd litt varsomt. Men for all del. Velger du å ikke anmelde, ta likevel bilder av blåmerker o.l., før opp tidspunkt og dato, dagboknotat etc og oppbevar trygt i en safe o.l. Greit å ha bevis liggende om du skulle angre senere.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #35 Skrevet 8. august 2012 Jeg anmeldte eksen min for trakassering. For oss hjalp det. Han måtte inn på avhør til politiet. Der tok de også bilde av armen min der han en måneds tid tidligere hadde bitt meg i en krangel om samvær. Jeg fortalte han mange ganger før jeg anmeldte han at jeg kom til å anmelde han om han ikke sluttet. Han sa bare "bare anmeld meg". Men han trodde vel aldri at jeg kom til å gjøre det. Så etter han hadde vært på avhør foreslo politiet at vi skulle ta oss en tur på familievernkontoret, og så skulle saken fryses (ikke henlegges, men bare legges på is og så kunne jeg ta den opp igjen senere hvis jeg ville). En stund senere fikk jeg brev fra de om at han hadde mottatt et forelegg pga han bet meg (bet meg hardt! har fremdeles arr nå 3,5 år etter...) Etter anmeldelsen og det dro han bort en måneds tid, og den måneden nektet jeg å snakke med han. Jeg svarte ikke på noen meldinger og tok ikke telefonen om han ringte. Etter han kom tilbake var ting bedre. Vi har hatt åre krangler, og han har også i ettertid sagt mange stygge ting til meg. Men jeg har alltid bare oversett det. Og nå har vi egentlig et godt forhold. Han er en veldig flink far og vi samarbeider godt. Han er fleksibel i forhold til samvær, og har aldri droppet samvær uten gode grunner. Angående bidrag så ble vi selvsagt ikke enig om dette da vi gikk fra hverandre, så dette har alltid vært gjennom nav. Like greit syns jeg... Da slipper vi å krangle om dette iallfall!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #36 Skrevet 8. august 2012 Dette bør du anmelde. Sitter faktisk med svigers på besøk og svigerfar er politi. Han sier at du helt klart bør anmelde dette. Han sier også at statistisk sett så skjer desverre slike ting igjen,og at det faktisk er en form for omsorgsvikt ovenfor barnet sitt å ikke melde i fra. Jeg er faktisk veldig enig i dette. Tenk om han gjør det igjen, og da foran barnet deres?
Kanelbolla Skrevet 8. august 2012 #37 Skrevet 8. august 2012 Da jeg vokste opp var mamma sammen med en mann med temperamang.. Han hisset seg opp av ingenting og til å begynne med gikk dette utover materialistiske ting. Ting ble knust og hull i vegger og dører ble lagd da han sparket/slo i dem.. Så gikk det utover mamma. Først knuffing/dytting, så ørefiker og etterhvert slag. Var en gang han virkelig banka mamma (vi barn var alltid tilstede), mamma beskyttet seg så godt hun kunne og klorte seg fast i han når han slang henne veggeimellom. Når mamma var nær bevistløs og han var på vei for å sparke henne mens hun lå nede, kastet jeg og min søster oss over han og slo, sparket, bet, lugget og alt som var (vi var 11-12). Var ikke noe problem for han å denge løs på oss. Endte opp med forstuelser her og der (blitt kastet i veggen), hjernerystelse, blåveiser og kuler, sprukkne lepper og søsteren brista også noen ribbein... Samme gjalt mamma, bare mye værre. Så at han ikke gjør noe mot gutten enda og at han er en bra far bør du ikke ta så lett.. Alt dette skjedde på en periode på 6 mnd. Det blir værre! Anmeld han nå!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #38 Skrevet 8. august 2012 Håper det at du ikke har svart mer her inne nå betyr at du har tatt kontakt med politiet og fått hjelp, hi. <3 La oss få høre hvordan det går når du orker det.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #39 Skrevet 8. august 2012 Sånn holdt min x på også. Endte med at han banka meg forann ungene til slutt! Det dummeste jeg gjorde var å ikke anmelde han og ordne besøksforbud med en gang han begynte med trusler. Er nå over tre år siden bruddet og han har aldri hatt barna alene. Ta vare på alle meldingene og vis de til politiet. Ring nå! Tenk på sønnen din.
verdens heldigste mamma Skrevet 8. august 2012 #40 Skrevet 8. august 2012 Jeg skulle ønske at jeg visste hvor du bodde, for da hadde jeg dratt og hentet deg nå og slept deg med meg til politiet. Det skremmer meg ekstra at du forsvarer ham med at han er en god far. Jeg skal love deg at de som sitter igjen alvorlig skadet, enten selv og/eller barnet, er de som ikke har villet innse hvor farlig (og ulovlig!) dette er og prøvd å overbevise seg selv om at han er en snill mann og far innerst inne. En god far tar ikke kvelertak på barnets mor! En god far truer henne ikke! Vær så snill og ikke gi ham sjansen til å skade deg eller barnet igjen. Det kommer han til å gjøre hvis han ikke stoppes nå. Lykke til! Klem
YumYum2 Skrevet 8. august 2012 #41 Skrevet 8. august 2012 Huff for en tragisk opplevelse! Har selv hatt en slik eks/bf der politiet måtte komme å hente han. Vil absolutt anbefale deg å anmelde han. Er veldig kjekt å loggføre hvis noe skulle dukke opp senere. Hva om han går rettens vei for å få mer samvær og du ikke ønsker det? Da har du dette på papiret og han har ikke nubbsjangs. Håper virkelig du finner ut av det og får sove i natt. Men hvor var sønnen deres da dette skjedde? Siden han kom for å være med han mener jeg. Masse lykke til! Sender en klem
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #42 Skrevet 8. august 2012 Hvis du lar dette passere, så er du rett å slett stupid.. Det går ikke bare utover deg selv i lengden , men også gutten din. Har han vært voldelig mot deg, så blir den neste som får unngjelde, sønnen deres. Og det er nå engang sånn,at leverer du barnet ditt til en som egentlig ikke er skikket til å passe han, og det skjer noe alvorlig, så kommer bv og henter han. Heldigvis for ungen, for da er han kvitt to stupide personer.
Gjest SnabelA og Kitty Skrevet 8. august 2012 #43 Skrevet 8. august 2012 Jeg sitter her halveis i sjokk og klarer ikke forstå hva som akkurat skjedde. Han kom på besøk hit for å ha samvær med guttungen vår, og vi diskuterte barnebidrag. Bruddet er forholdsvis ferskt, og ingen ting er ordentlig i orden. Han mente at han ikke skulle betale barnebidrag til meg, men at han heller setter penger inn på en sperret konto til guttungen. Jeg sa klart ifra at barnebidrag er til å hjelpe til med å forsørge guttungen og at disse pengene skulle betales til meg, men om han ikke ville finne en ordning så fastsatt jeg det igjennom nav. Da ble han sint, og jeg svarte han med at en god far ville ikke nølt med å betale barnebidrag. Da snappa det for han, og han begynte å skrike, kom mot meg, tok tak rundt halsen min, dyttet meg inn i veggen og satt annsiktet sitt helt opp til mitt og skrek ut masse ting. Til slutt dyttet jeg han fra meg og ba han om å gå, men det stoppet ikke der. Mye mer krangling og han eskalerte helt, slo mot annsiktet mitt 3 ganger men stoppet opp noen cm før det traff. Skrek og kaldte meg for en hore, drittkjærring og fitte. Fikk beskjed om at jeg bare kunne glemme at han skulle ha guttungen så jeg fikk kommet meg ut. Og da jeg konfronterte han med den skriftelige samværsavtalen tok han den fra meg og sa "Hvilken samværsavtale, jeg kan ikke huske at vi har noen avtale?". Det skal siies at bruddet har vært lang ifra enkelt, jeg har skrevet om dette tidligere da jeg kastet han ut etter han skulle flytte inn med en annen jente på 17år, og han prøvde å knuse vinduet på verandadøren. Mitt store spørsmål nå er, hva i alle dager gjør jeg nå? Hvilke konsekvenser skal dette få for han? Anmelder jeg det, eller hva skal jeg gjøre? Tenker så fælt på guttungen oppi alt dette også, og ønsker ikke å gjøre noe for at situasjonen skal bli værre enn den allerede er.. Selvfølgelig anmelder du ham.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #44 Skrevet 9. august 2012 Hei alle dere snille som har svart meg. Jeg gikk for å legge meg igår, var en lang dag med mange tanker og trengte en natt og sove på hva jeg skulle gjøre. Etter å ha våknet idag føler jeg meg ganske bestemt på at dette må få konsekvenser. Jeg reiser ned med guttungen så fort politistasjonen åpner og håper på å bli tatt alvorlig. Får prate litt med de og høre hva de anbefaler, og hva de tenker jeg bør gjøre. Har også snakket med pappaen min som har erfaringer iforhold til å få full foreldrerett, så det kommer til å bli satt igang en prosess der. Kontakter en advokat så fort bf bryter samværsavtalen. Til dere som lurer på hvor barnet vårt var, så hadde han akkurat lagt seg og lå og sov. Var redd han skulle våkne av skrikingen, men det gikk heldigvis bra denne gangen. Barnefar har ikke egen leilighet men bor hos søsteren sin, så all samvær med barnet vårt foregår hjemme hos meg. Dette er også noe av grunnen til at stemningen blir opphetet temmelig fort. Til du som kaller meg dum over her for at jeg ikke allerede har kontaktet politiet så vil jeg bare fortelle deg at alt jeg gjør er for barnet mitt sitt beste, og ting jeg gjør blir vell overveid før jeg bestemmer meg for noe. Det å skrive at barnet kan bli tatt vekk fra meg, og at det er til det beste så han slipper å ha to dumme foreldre, syntes jeg rett og slett var veldig sårende. HI
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 9. august 2012 #45 Skrevet 9. august 2012 Jeg fikk en melding av han nå. "Jeg har aldri rørt deg, jeg tok kvelertak på deg men det var ikke hardt. Du har ingenting å ta meg på, så bare anmeld meg". Kommer jeg egentlig noen vei med å anmelde han? HI Ta vare på sms, der han faktisk (dum som et brød ser det ut som) har innrømmet å ha tatt kvelertak på deg. Dette er et bevis på at han faktisk angrep deg. Tror ikke politiet vil legge vekt på at det "ikke var hardt" når han har innrømmet å ta kvelertak på deg (noe som i seg selv er ulovlig, uansett hvor mye styrke han brukte).
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #46 Skrevet 9. august 2012 Helt erlig tror jeg ikke han kommer til å bli dømt for noe selv om du annmelder. Slik du beskriver det har dere kranglet og han harr holdt deg fast litt, men ikke hardere enn at du kunne dytte ham bort. Han har ikke slått deg og ikke kvalt deg (å legge hendene rundt halsen er ikke å kvele, da må man klemme godt til også), men han har klart truet deg. Likevell kan det være lurt å ta en prat med politiet og eventuelt anmelde ham for trussler. Da er saken registrert og det kan være greit for fremtiden. Jeg tror nok også det er lurt å ta bidraget via NAV. Når du får slike reaksjoner nå er nok faren stor for at det blir nye problemer siden.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #47 Skrevet 9. august 2012 En oppdatering. Da har jeg vært hos politiet og forklart situasjonen, og jeg skal ned igjen imorgen i avhør for å anmelde. Barnefar har fått beskjed og er illsint, og ønsker ikke noe mer kontakt med meg. Barnevernet blir også blandet inn etter som jeg forsto det på politimannen, så nå har jeg satt igang en stor prosess rundt dette. Sitter her nå og lurer på om jeg angrer på at jeg gikk til politiet. Er redd enden på visa er at jeg og barnefar aldri kommer til å kunne kommunisere greit eller komme på talefot igjen, og at han ikke får se barnet vårt lenger. Føler nesten etter reaksjonen til bf at jeg lager en stor sak ut av ingenting.. æsj, det var ikke denne følelsen jeg håpet på å sitte igjen med etter jeg kontaktet politiet. Noen som har erfaringer rundt dette, og hva barnevernet egentlig kommer til å gjøre nå iforhold til den saken her? HI
Gjest Heartbroken Skrevet 9. august 2012 #48 Skrevet 9. august 2012 En oppdatering. Da har jeg vært hos politiet og forklart situasjonen, og jeg skal ned igjen imorgen i avhør for å anmelde. Barnefar har fått beskjed og er illsint, og ønsker ikke noe mer kontakt med meg. Barnevernet blir også blandet inn etter som jeg forsto det på politimannen, så nå har jeg satt igang en stor prosess rundt dette. Sitter her nå og lurer på om jeg angrer på at jeg gikk til politiet. Er redd enden på visa er at jeg og barnefar aldri kommer til å kunne kommunisere greit eller komme på talefot igjen, og at han ikke får se barnet vårt lenger. Føler nesten etter reaksjonen til bf at jeg lager en stor sak ut av ingenting.. æsj, det var ikke denne følelsen jeg håpet på å sitte igjen med etter jeg kontaktet politiet. Noen som har erfaringer rundt dette, og hva barnevernet egentlig kommer til å gjøre nå iforhold til den saken her? HI Godt gjort! Du er kjempetøff!!! Klart at bf er sint og prøver å få deg til å tro at du overdriver! Han er jo livredd for hva han har stelt i stand, du må ikke tro et sekund at han ikke vet at det er han som har feil her. Jeg har ingen erfaring med politi og bv, men jeg er helt sikker på at de setter barnets beste først, og at du selv tar kontakt for råd og veiledning mtp hva du skal gjøre med en så ustabil eks bare er til din fordel. Lykke til - du har gjort det helt rette og kan være stolt av deg selv!
Mamma_til_2 Skrevet 9. august 2012 #49 Skrevet 9. august 2012 Jeg fikk en melding av han nå. "Jeg har aldri rørt deg, jeg tok kvelertak på deg men det var ikke hardt. Du har ingenting å ta meg på, så bare anmeld meg". Kommer jeg egentlig noen vei med å anmelde han? HI Dette er en viktig sms, han innrømmer det selv, vis den til politiet og spar den, det er ikke lov til og "bare ta kvelertak" selv om det ikke var hardt.
Mamma_til_2 Skrevet 9. august 2012 #50 Skrevet 9. august 2012 Så nå at du har melt han, BRA FOR DEG!!!!! :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå