Gå til innhold

Bf og eks samboer kvelte meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her halveis i sjokk og klarer ikke forstå hva som akkurat skjedde. Han kom på besøk hit for å ha samvær med guttungen vår, og vi diskuterte barnebidrag. Bruddet er forholdsvis ferskt, og ingen ting er ordentlig i orden. Han mente at han ikke skulle betale barnebidrag til meg, men at han heller setter penger inn på en sperret konto til guttungen. Jeg sa klart ifra at barnebidrag er til å hjelpe til med å forsørge guttungen og at disse pengene skulle betales til meg, men om han ikke ville finne en ordning så fastsatt jeg det igjennom nav. Da ble han sint, og jeg svarte han med at en god far ville ikke nølt med å betale barnebidrag. Da snappa det for han, og han begynte å skrike, kom mot meg, tok tak rundt halsen min, dyttet meg inn i veggen og satt annsiktet sitt helt opp til mitt og skrek ut masse ting.

Til slutt dyttet jeg han fra meg og ba han om å gå, men det stoppet ikke der. Mye mer krangling og han eskalerte helt, slo mot annsiktet mitt 3 ganger men stoppet opp noen cm før det traff. Skrek og kaldte meg for en hore, drittkjærring og fitte. Fikk beskjed om at jeg bare kunne glemme at han skulle ha guttungen så jeg fikk kommet meg ut. Og da jeg konfronterte han med den skriftelige samværsavtalen tok han den fra meg og sa "Hvilken samværsavtale, jeg kan ikke huske at vi har noen avtale?".

Det skal siies at bruddet har vært lang ifra enkelt, jeg har skrevet om dette tidligere da jeg kastet han ut etter han skulle flytte inn med en annen jente på 17år, og han prøvde å knuse vinduet på verandadøren.

Mitt store spørsmål nå er, hva i alle dager gjør jeg nå? Hvilke konsekvenser skal dette få for han? Anmelder jeg det, eller hva skal jeg gjøre? Tenker så fælt på guttungen oppi alt dette også, og ønsker ikke å gjøre noe for at situasjonen skal bli værre enn den allerede er..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du anmelder han selvfølgelig. Og med et sånt sinne burde han ikke ha samvær med barnet uten tilsyn. Han høres fullstendig uberegnelig ut.

Klem til deg, må ha vært en grusomt skremmende opplevelse. Håper du har noen nære rundt deg.

Skrevet

Anmeld ham ja! Jeg hadde absolutt ikke villet levere ungen min til en sånn ustabil drittsekk.

Skrevet

Huff så forfordelig opplevelse! dere bør oppsøke familievernkontoret for rådføring og få laget en skikkelig samværsavtale! hvor gammelt er barnet deres? føler du deg trygg på at han er ok med han?

Jeg har opplevd noe lignende, er du oppriktig redd han og tror det skal gjenta seg hadde jeg garantert anmeldt dette. Men barnevern blir umiddelbart også kallt inn pga det er barn i bildet.

Det går ann spørre dem også om råd, barnevern.

Skrevet

Dette anmelder du glatt. Greit å ha slike ting dokumentert fra første stund i tilfelle du får bruk for å dra opp historikk senere (som jeg selvfølgelig håper du slipper, men for sikkerhetsskyld). Mannen angrep deg, han får slite med konsekvensene for det han har gjort....

Skrevet

Dette kan du ikke leve med, og det er hverken lovlig eller på noen måte akseptabelt, uansett hvor sint han måtte være.

Du ringer politiet nå med det samme og forteller hva som skjedde!!!

Ikke vent, da begynner du å tenke og finne på unnskyldninger. Ring Nå!!!

Skrevet

Anmeld han.

For en fæl opplevelse for deg. Håper det går bra med deg, og at du har noen som kan støtte deg

Skrevet

Som de andre sier, selvfølgelig skal du anmelde det og hvis du har fått merker etter det han har gjort, så bør du få dokumentert det ordentlig med bilder. Dra på politistasjonen med en gang så du får det gjort.

Når det gjelder samvær senere for gutten din, så bør du som LuksusLiv skriver sørge for at det blir samvær med tilsyn og jeg syns også du bør sørge for at noen andre henter og leverer han hos deg sånn at du slipper å se eksen og være redd for at han skal gjøre noe på nytt.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Du anmelder

Du ber om samvær med tilsyn

Du søker om å ta barnebidraget gjennom NAV

Gjest Filifjonka
Skrevet

Enig med alle. Anmeld. Dokumenter med bilder. Dra inn barnevernet i saken. Be om samvær under tilsyn. Ta bidraget gjennom NAV.

Skrevet

Jeg mener og vet at han aldri vil gjøre guttungen noe, han er oppriktig glad i barnet vårt og ønsker ikke å hindre han i å se guttungen vår. Han er en god far når de to er sammen, og ønsker han kun godt. Men jeg ønsker heller ikke at han skal ha en slik oppførsel ovenfor meg.

Jeg vurderer å anmelde han, men som sagt, jeg er redd for at det starter et helvette jeg ikke er klar for å gå igjennom. Politiet har allerede vært innblandet tidligere (episoden hvor han prøvde å knuse ruta for å komme seg inn), men jeg valgte å ikke anmelde han da. Kanskje jeg skal gå ned på politistasjonen og høre med de hva de anbefaler å gjøre.

HI

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet
Jeg sitter her halveis i sjokk og klarer ikke forstå hva som akkurat skjedde. Han kom på besøk hit for å ha samvær med guttungen vår, og vi diskuterte barnebidrag. Bruddet er forholdsvis ferskt, og ingen ting er ordentlig i orden. Han mente at han ikke skulle betale barnebidrag til meg, men at han heller setter penger inn på en sperret konto til guttungen. Jeg sa klart ifra at barnebidrag er til å hjelpe til med å forsørge guttungen og at disse pengene skulle betales til meg, men om han ikke ville finne en ordning så fastsatt jeg det igjennom nav. Da ble han sint, og jeg svarte han med at en god far ville ikke nølt med å betale barnebidrag. Da snappa det for han, og han begynte å skrike, kom mot meg, tok tak rundt halsen min, dyttet meg inn i veggen og satt annsiktet sitt helt opp til mitt og skrek ut masse ting. Til slutt dyttet jeg han fra meg og ba han om å gå, men det stoppet ikke der. Mye mer krangling og han eskalerte helt, slo mot annsiktet mitt 3 ganger men stoppet opp noen cm før det traff. Skrek og kaldte meg for en hore, drittkjærring og fitte. Fikk beskjed om at jeg bare kunne glemme at han skulle ha guttungen så jeg fikk kommet meg ut. Og da jeg konfronterte han med den skriftelige samværsavtalen tok han den fra meg og sa "Hvilken samværsavtale, jeg kan ikke huske at vi har noen avtale?". Det skal siies at bruddet har vært lang ifra enkelt, jeg har skrevet om dette tidligere da jeg kastet han ut etter han skulle flytte inn med en annen jente på 17år, og han prøvde å knuse vinduet på verandadøren. Mitt store spørsmål nå er, hva i alle dager gjør jeg nå? Hvilke konsekvenser skal dette få for han? Anmelder jeg det, eller hva skal jeg gjøre? Tenker så fælt på guttungen oppi alt dette også, og ønsker ikke å gjøre noe for at situasjonen skal bli værre enn den allerede er..

ANMELD SELVFøLGELIG!!!

Skrevet
Jeg mener og vet at han aldri vil gjøre guttungen noe, han er oppriktig glad i barnet vårt og ønsker ikke å hindre han i å se guttungen vår. Han er en god far når de to er sammen, og ønsker han kun godt. Men jeg ønsker heller ikke at han skal ha en slik oppførsel ovenfor meg. Jeg vurderer å anmelde han, men som sagt, jeg er redd for at det starter et helvette jeg ikke er klar for å gå igjennom. Politiet har allerede vært innblandet tidligere (episoden hvor han prøvde å knuse ruta for å komme seg inn), men jeg valgte å ikke anmelde han da. Kanskje jeg skal gå ned på politistasjonen og høre med de hva de anbefaler å gjøre. HI

Dette er den andre episoden på kort tid, om jeg forstår deg rett? Hva blir det neste? Bilde av deg på forsiden av VG, "småbarnsmor drept i sinne av gal eks." Du må sette ned foten, du må anmelde dette. Han vil trolig bare fortsette hvis du ikke gjør noe aktivt for å få slutt på dette.

Skrevet

Det er vel ikke for sent å anmelde begge hendelsene nå? Ettersom politiet har vært innblandet i den andre hendelsen også, så har de vel noe i arkivet sitt på at de har vært hos dere da. To hendelser på kort tid er gjør at det er stor sannsynlighet for gjentagelse, derfor bør du anmelde begge episodene og spørre politiet hva du og de kan gjøre for å unngå gjentagelse (søke om besøkelsesforbud???).

Jeg ville også tatt kontakt med familievernkontoret og fortalt hva som har skjedd og at du ønsker at han skal ha samværet med barnet, men at du hvertfall ikke ønsker at han selv skal hente og levere hos deg og kanskje ikke engang ha samvær alene i begynnelsen. Hvis barnevernet blir koblet inn da, så har du hvertfall ditt på det rene med at du har forsøkt å gjøre det du kan for å beskytte deg og sønnen deres. Hvis sønnen deres har vært vitne til noen av hendelsene, så er ikke det bra for han heller.

Skrevet

Jeg fikk en melding av han nå. "Jeg har aldri rørt deg, jeg tok kvelertak på deg men det var ikke hardt. Du har ingenting å ta meg på, så bare anmeld meg". Kommer jeg egentlig noen vei med å anmelde han?

HI

Skrevet

Lag helvete for ham, enkelt og greit, slikt skal man ikke slippe unna med!

Anmeld, kontakt familievernkontoret og barnevernet, ta alt økonomisk via Nav. Han her skal du ikke ha noe å gjøre med alene mer, og han bør foreløpig ikke få ha ungen uten tilsyn. Om han ikke gjør ungen noe direkte, så er han ikke stabil, og hvem vet om han kan nekte å levere ungen tilbake til deg osv?

Skrevet
Jeg fikk en melding av han nå. "Jeg har aldri rørt deg, jeg tok kvelertak på deg men det var ikke hardt. Du har ingenting å ta meg på, så bare anmeld meg". Kommer jeg egentlig noen vei med å anmelde han? HI

Selvfølgelig gjør du det! Da har politiet dette i sine papirer for fremtiden. Spar på den smsen og vis politiet det, det er jo det beste bevis du har.

Du skylder ungen din å være sterk og å kjempe mot dette!

Skrevet
Jeg fikk en melding av han nå. "Jeg har aldri rørt deg, jeg tok kvelertak på deg men det var ikke hardt. Du har ingenting å ta meg på, så bare anmeld meg". Kommer jeg egentlig noen vei med å anmelde han? HI

Det håper jeg virkelig at du gjør, kommer noen vei mener jeg. Du har meldingen han skrev å vise til. Han skriver jo rett frem at han tok kvelertak på deg! Det kommer til å bli ord mot ord, men etter forrige episode stiller han ikke akkurat sterkt.

Skrevet

Det jeg tenker på er følgende: Hvis jeg anmelder han, for deretter å ikke komme noen vei med det og saken blir henlagt. Da har jeg et helvette forran meg.

HI

Skrevet

Du har fått gode råd over her ift hvordan du kan forholde deg til samvær, nav, besøksforbud osv. Og du Må ringe politiet nå!!!

Du skriver at faren bare ønsker alt godt for sønnen. Men det å angripe sønnens mor og skremme og true og være voldelig mot henne - det er IKKE å ønske det beste for sønnen. Det gir en utrygg mor som alltid er utilpass fordi hun ikke vet hva sønnens far måtte finne på neste gang.

Selv om han elsker sønnen og vil ham "alt godt" og kanskje aldri vil gjøre ham noe fysisk, så tenker han ikke klart i øyeblikket! Hva skjer hvis han blir sint nok på sønnen din??

Du skriver også at du er redd for å sette i gang et helvete du ikke er klar for....

Denne mannen har to ganger på kort tid nå vært voldelig, første gang var det "bare" å prøve å bryte seg inn, nå har han vært fysisk voldelig mot deg. Når en sint mann tar kvelertak på deg på den måten er det små marginer før du blir alvorlig skadet av et kvelertak. Denne gangen greide han å "besinne" seg og bare nesten slå deg i ansiktet. Men det var likevel veloverveid siden han stoppet i siste liten - det er en klart og tydelig maktdemonstrasjon og beskjeden hans til deg er at han vil du skal vite hvordan han kan skade deg om han vil... dvs hvis du ikke gjør som han vil.

Hva skjer neste gang dere krangler... eller neste gang etter det? Når mister han besinnelsen totalt og skader deg?

Dette er en farlig mann!!!

Du gjør faktisk ham en tjeneste om du nå anmelder ham. Han kan leve med en anmeldelse slik det foreligger i dag. Hvordan tror du han kan leve med lang fengselstraff for å ha skadet deg? Da er livet hans slik han kjenner det over. Så selv om han aldri vil forstå det, så gjør du ham en tjeneste om du anmelder ham. Da får han en mulighet til å ta seg sammen og begynne å bli en ordentlig pappa - ikke bare en sint og truende farsfigur.

I tillegg til det de andre har skrevet så kan du nevnte for politi og/eller barnevern at din eks kanskje burde få tilbud om sinnemestringskurs/-behandling.

Ikke vent, ikke sitt her på bim lenger - ta telefonen og ring politiet nå!

Du skylder din sønn og deg selv å ta tak i dette nå!

Skrevet

Om dette hadde vært en fremmed mann som dytta deg i veggen på Kiwi, skreik til deg og tok kvelertak på deg, hadde du anmeldt det da? Selvfølgelig hadde du det. Hvorfor skal eksen din slippe unna bare fordi du kjenner han fra før?

Anmeld, vis sms'en til politiet, og vis han at han ikke slipper unna med å oppføre seg som ei bølle.

Skrevet

Anmeld han, du vil vinne igjennom på den anmeldelsen.

Jeg anmeldte trusler, 99% kunne jeg ikke legge frem bevis på. Jeg fikk besøksforbud på dagen ;)

Når du i tillegg har hatt politiet innblandet pga at han prøvd å bryte seg inn (som gjør den delen med at han tok kvelertak på deg verre, han kan jo finne på å bryte seg inn og skade deg). Politiet har registrert at det har vært forsøkt innbrudd, og viser du dem den sms du fikk så får du hjelp ;)

Skrevet

Den meldingen han sendte deg nå skriver han at han tok kvelertak på deg - det vil si, han har innrømmet å ha gjort det!

Det går under det å bruke fysisk styrke og vold mot noen.

Siden han allerede er registrert hos politiet ift den forrige episoden, så er hans troverdighet svekket enda mer nå. Det er han nok også veldig klar over selv.

Den meldingen han skrev nå kan faktisk gå som en fordekt trussel, om at du ikke skal anmelde ham.

At han sendte den meldingen er genialt, for der innrømmer han å ha tatt kvelertak på deg!

Ikke svar ham - ring politiet umiddelbart!!!!!

Ikke gå inn i en diskusjon med ham nå, det kan bli farligere for deg!

Ring Nå!!!

Skrevet

Han er tydeligvis ikke særlig glup som gir deg ammunisjon du kan fyre tilbake mot han. Denne meldingen er jo gull for deg. Anmeld! Før du vet det smeller det igjen og da kan det smelle skikkelig.

Skrevet

Jeg skjønner at det er et stort steg å ta, spesielt hvis du ikke har noen "erfaring" med politiet, men jeg tror det er en tabbe å ikke gjøre det.

Han har allerede gått over streken flere ganger, og selv om du er sikker på at han ikke vil skade barnet deres fysisk, gjør det noe med et barn å leve med vold nær seg.

Jeg er enig med de over som sier at ved å NESTEN slå deg, prøver han å vise deg at han KAN banke deg - om han vil! Dette er et bevisst forsøk på å kue deg, og det blir neppe bedre om du ikke tar skrittet ut for å stoppe han snarest.

ønsker deg lykke videre, du er skikkelig tøff!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...