Gå til innhold

Noen som har tips om den perfekte reisetrille/sportsvogn?

Anbefalte innlegg

Gjest lillemor og lillefrøken

Vi har en Emmaljunga Edge Duo, men jeg ønsker meg en tilleggsvogn som er litt lettere i vekt og lettere å trille i bakker, og tar mindre plass i bagasjerommet på bilen... som dekker litt andre behov enn den vi allerede har, slik at de kan utfylle hverandre litt mer.

Kunne godt tengt meg en trehjuling. Har tittet på både reisetriller og sportsvogner, men oppfatter at en del av reisetrillene har mer spinkle hjul og er beregnet hovedsakelig for bybruk og helst på sommerstid. Jeg er ute etter en vogn som kan brukes i det meste av terreng, og ved alle årstider, og som ser grei ut.

Har sett på noen alternativer: mountain buggy swift / urban jungle, easywalker sky, bumbleride Indie, baby jogger city mini (som i grunn virker mer som en byvogn). Egentlig synes jeg noen av disse er i litt vel høy prisklasse for en tilleggsvogn, men utelukker ingen av den grunn riktig enda.

Noen som har tips om den perfekte reisetrille/sportsvogn?

Fortsetter under...

Jeg har city mini gt, og selv om denne flagget som terrengvogn er den ikke det. Super i byen og på asfalt, men rister godt på grus og i litt terreng. Jeg har også duo Edge og bruker denne hjemme og den andre når jeg skal med bilen, myyyye lettere å frakte med seg.

Jeg liker veldig godt: Bumbleride indie Babyjogger city elite eller city mini gt Easywalker quatro

Vet du hvordan bumbleride indie er i forhold til mountain buggy urban jungle / swift, hvis man skal sammenlikne?

Jeg liker veldig godt: Bumbleride indie Babyjogger city elite eller city mini gt Easywalker quatro

Vet du hvordan bumbleride indie er i forhold til mountain buggy urban jungle / swift, hvis man skal sammenlikne?

Indie er mye mindre sammenlagt, har regulerbart fotbrett, smalere over bakhjulene. Med den har likevel like lang liggelengde, like god trillekomfort og like god kalesje som mountain buggy. I mine øyne er MB en oppskrytt overpriset vogn, god å trille ja, men den har mange feil mener jeg. Den er blant annet veldig lang sammenslått, har ikke regulerbart fotbrett og er veldig bred bak slik at man skumper borti alt mulig med den, den er i tillegg veldig dyr og har liten bag. Anbefaler den ikke da det finnes andre gode tre hjulinger som ikke har disse svakhetene.

Swift har jeg ikke hatt, men vet at den er veldig liten i sittedelen men alikevel stor sammenlagt.

Endret av EnBlå&ToRosa

Mountain Buggy eller Easywalker finner du billig, men fint brukte på finn ;) Jeg kjøpte Emmaljunga City Jet utenom Edgen. Kjøpte brukt på finn.. Den er super god. God trillekomfort, gutten min sitter kjempegodt i den. Det er ergonomisk sittedel, og de store hjula gjør at den er behagelig å trille og har i tillegg svingbare hjul. Disse vognene produseres ikke lengre. Men det er samme sittedel som på Ozone Cityen.. :) Se på finn. Mange fint brukte som ikke koster allverdens :) Kjøpte min for 1800, men tror igrunn det var litt mye.. Kunne sikkert fått den billigere siden det ikke var med noe som helst.

;)

Det er full liggestilling og gutten min sover godt i denne vogna.. Er helt forelska i den jeg :) Tar mindre plass enn edgen i bilen også :) Edgen må jeg ha på tvers i bagasjerommet og denne kan jeg ha andre veien så det blir bedre plass. Den blir også flat og god :)

Sittedelen kan snus å ha mot deg også :) Den veier 12 kg og er aldeles mye lettere å ha med å gjøre enn Edgen. Ingenting negativt å si på denne vognen.. Anbefales på det varmeste :)

Her er ett annonse eksempel.. Denne var i grunn dyr, men det er fordi den selges med bag og stelleveske osv.. Men her ser du vertfall hvordan den ser ut :)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=36133860

Her er en annen litt billigere:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=35927969

Og her:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35473147

Ei som har ei veldig billig, 600 kr, men er ikke bilder:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35886571

Med citybag:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35510262

Ta en titt ;)

Annonse

Indie er mye mindre sammenlagt, har regulerbart fotbrett, smalere over bakhjulene. Med den har likevel like lang liggelengde, like god trillekomfort og like god kalesje som mountain buggy. I mine øyne er MB en oppskrytt overpriset vogn, god å trille ja, men den har mange feil mener jeg. Den er blant annet veldig lang sammenslått, har ikke regulerbart fotbrett og er veldig bred bak slik at man skumper borti alt mulig med den, den er i tillegg veldig dyr og har liten bag. Anbefaler den ikke da det finnes andre gode tre hjulinger som ikke har disse svakhetene. Swift har jeg ikke hatt, men vet at den er veldig liten i sittedelen men alikevel stor sammenlagt.

Takk! :)

Slik det høres ut her så er Bumbleride Indie den du helt anbefaler. Denne vogna har jeg kun sett på nett, men ved du hvilke butikker som har denne som man kan besøke? Litt ok å prøve ungen oppi den og se den med egne øyne før vi evt investerer. Enig i at denne virker fantastisk, det som virker litt skummelt for min del med denne er at jeg aldri har hørt om merket før, og fant heller ingen som solgte den brukt på finn, så virker ikke som så mange kjenner til denne vognen, iallfall ikke her i Norge.

Kan man kjøpe bag til bumbleride Indie? Mitt barn er stort (1,5 år), men tenker om vi får en nr 2 en gang. Fikk inntrykk av at det ikke er mulig med denne vogna. Men så har vi jo uansett Emmaljungaen også så antakeligvis vil den brukes til en evt nestemann.

Tittet litt på mountain buggy urban jungle i butikk i dag. Den ser jo veldig fin ut, men jeg reagerte på noe. Mitt barn er ganske stor i størrelse. Når jeg dro kalesjen tilbak/tilside, så krasja den litt med hodet følte jeg, at det ble litt trangt. Sikkert fordi jeg er vant med en romslig emmaljunga, for hun er jo ikke sååå stor (bruker 92/98 i klær, vet ikke lengden, tror hun er ca 85 cm men har lang rygg), og når jeg trakk den frem for å skjerme mot sol og vær, så satt hun helt bortgjemt inni der følte jeg. Sittedelen er jo også ganske smal selvsagt, noe som er helt greit, men hun fikk jo ikke satt seg skikkelig opp. Her er hun jo nødt til å ha seler på hele tiden, ellers vil hun vel falle av pga smal sittedel, og da blir hun "tvunget" til å sitte litt tilbakelent. Hun er jo vant med å få sitte fritt i sin sportsvogn ettersom det ikke er samme system, uten seler og så fremoverlent hun bare vil mot bøylen. Er dette vanlig på alle slike trehjulinger? Noen som har erfaring med å bytte fra en type vogn der de sitter mer fritt, til å bytte til en med seler og tilbakelent rygg? Kjedelig å skulle bruke masse penger på en vogn hun ikke kommer til å ville sitte i, ble plutselig litt nervøs for det, noe jeg ikke har tenkt på før.

PS: så ut til at fotbrettet til MB også er justerbart på disse nye modellene iallfall.

Det er forresten et must at den kan tåle litt vekt. Vet at MB tåler ca 30 kg som er helt supert, men flere at de jeg har tittet på ser ut til å ha maksvekt på 15 kg. Mitt barn er 14 kg, ikke sikkert hun blir noe tyngre de neste 1,5 årene, men å da ha grense på 15 kg virker litt risky. Usikker på hvordan Bumbleriden er der, skal google litt...

Mountain Buggy eller Easywalker finner du billig, men fint brukte på finn ;) Jeg kjøpte Emmaljunga City Jet utenom Edgen. Kjøpte brukt på finn.. Den er super god. God trillekomfort, gutten min sitter kjempegodt i den. Det er ergonomisk sittedel, og de store hjula gjør at den er behagelig å trille og har i tillegg svingbare hjul. Disse vognene produseres ikke lengre. Men det er samme sittedel som på Ozone Cityen.. :) Se på finn. Mange fint brukte som ikke koster allverdens :) Kjøpte min for 1800, men tror igrunn det var litt mye.. Kunne sikkert fått den billigere siden det ikke var med noe som helst. ;) Det er full liggestilling og gutten min sover godt i denne vogna.. Er helt forelska i den jeg :) Tar mindre plass enn edgen i bilen også :) Edgen må jeg ha på tvers i bagasjerommet og denne kan jeg ha andre veien så det blir bedre plass. Den blir også flat og god :) Sittedelen kan snus å ha mot deg også :) Den veier 12 kg og er aldeles mye lettere å ha med å gjøre enn Edgen. Ingenting negativt å si på denne vognen.. Anbefales på det varmeste :) Her er ett annonse eksempel.. Denne var i grunn dyr, men det er fordi den selges med bag og stelleveske osv.. Men her ser du vertfall hvordan den ser ut :)http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=36133860 Her er en annen litt billigere: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=35927969 Og her: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35473147 Ei som har ei veldig billig, 600 kr, men er ikke bilder: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35886571 Med citybag: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35510262 Ta en titt ;)

Takk for informasjonen, skal se på linkene :)

Jeg har city mini gt, og selv om denne flagget som terrengvogn er den ikke det. Super i byen og på asfalt, men rister godt på grus og i litt terreng. Jeg har også duo Edge og bruker denne hjemme og den andre når jeg skal med bilen, myyyye lettere å frakte med seg.

Takk for at du deler den informasjoen, jeg fikk også inntrykk av at den ikke helt er en terrengvogn... tror da den blir utelukket, ettersom den skal brukes litt over alt egentlig. Kan ikke risikere at vi trenger 2 ekstravogner hehe :)

Babyjogger City Elite er en super 3-hjuling (har ikke hatt den selv, kun i prøvetrillet) ;) Den har flere av tingene MB mangler, som justerbart fotbrett og stoor skjermende kalesje samt at den blir mye mindre sammenlagt. Når det er sagt så er jo MB UJ likevel en topp vogn da, og hakket stiligere enn BJ synes jeg ;) Skal du ha reise-/shoppingtrille ville jeg gått for Babyjogger City Mini. Den sikler jeg på for tiden, hehe :) Liten og nett, men med flere finesser og høy komfort både for barn og den som triller - i motsetning til "vanlige" reisetriller!

Bumbleride Indie er helt ny på det norske markedet (kom vel for et halvt års tid siden?), så er nok derfor du ikke finner noen brukt. Jeg har heller ikke sett den irl, men virker jo som en bra vogn - mange som er gira på den ;) Det finnes babybag til den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...