Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde en mistanke om at det skulle være tilfelle for et par dager siden, så etter å ha kjøpt en test viste den positivt resultat..... Lillegutt er bare 11mnd, og vi hadde tenkt å vente litt til før vi ville prøve på nytt. Jeg begynte i jobb igjen for bare 3 uker siden, som nattevakt da gutten ikke får barnehageplass. Pappaen er hjemme i permisjon nå til oktober, og min nattevaktstiling er et vikariat ut året. Jeg har fra før 100 fast, som jeg nå har permisjon fra mens jeg jobber natt. Ingen av oss har lappen, så vi er avhengige av å ta buss til jobb, og ledige barnehageplasser er milelangt unna! Sist gang fikk jeg bekkenløsning rundt uke 20, så jeg er spent hvordan dette går og mtp nattearbeid....

Er så irritert på meg selv over at alt er så uoversiktlig, og at jeg ikke føler den store gleden jeg hadde sist gang. Det er nok fordi at føles så rotete, og at jeg må ordne opp mtp jobb og sette ræva i gir og ta lappen.

Er det noen som har vært/er i samme situasjon som kan gi meg noen råd? Styrer med jobben, for hvis jeg skulle bli sykmeldt, blir det jo ut fra den halve nattstillingen, og permisjonspengene blir jo ytterligere mindre enn fra min fulle stilling. Er i et lite dilemma her.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143960960-s%C3%A5-var-det-p%C3%A5-an-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

heihei, først av alt, gratulerer! dette kommer til å gå kjempefint! jeg har 20 mnd mellom mine 2, å ja det er travelt, men knallkjekt på samme tid.

nå hadde ikke jeg det dilemmaet som du har, i og med vi fikk barnehageplass til elste jenta, men hva med å prøve å finne en dagmamma? eventuelt bare noen dager i uken?

jeg var veldig dårlig i det siste svangerskapet, var blant annent innlagt i perioder for å få inntrevenøs næring pga kvalme. å må si at i de tidene var barnehagen gull vert å ha.

har du noe familie i nærhenten så kan hjelpe å avlaste deg litt?

når det gjelder jobben, så ser jeg problemstillingen med å gå redusert ja, siden du slet med bekkenet sist er det stor sjangs for at du kommer til å gjøre det igjen. men hvis du går kveldvakter, får du vel gjerne litt kveldstilegg i lønn? nå vet ikke jeg hva du jobber med, men er det stor forskjell på halv kveldsjobb i forhold til full dagjobb?

uansett hva du kommer fram til så blir best for dere så vil jeg ønske deg lykke til, det ordner seg alltid på en eller annen måte. tenk på lille gullet du har inni deg, å kos deg med graviditeten :) klem!

Tusen takk for svar! :) Slekten vår bor langt unna, og venner er i full jobb og har unger selv... Hvis jeg skulle hatt en dagmamma, ville jeg kjent henne godt, men de er opptatt med sine jobber. Prøver å pushe på barnehagene rundt her nå, selv om jeg vet jeg ikke har noe mer rett på å få plass.

Nå jobber jeg på natt (sykepleier på sykehus), så jeg må nok ta en samtale med sjefen om dette og prøve å få tilrettelagt. Men fra okt. blir det utfordring da pappaen skal tilbake i jobb, og da blir vi nok begge i dag/kveld- jobb, som ikke kommer til å gå opp i opp.

Men nå har ting synket litt mer inn, og jeg ser lysere på at vi skal klare dette :) jeg har jo et pittelite gull i magen min som skal bli tatt godt vare på, som storebror ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...