Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #26 Skrevet 8. august 2012 jøss... var det noen som nevnte at de tok HELE huset hver eneste dag, hele året eller?? Det er da fullt mulig å sette opp en vaskedag eller to pr uke uten at det går utover jobb og egne/barnas fritidsaktiviteteter. Dessuten så pleier de aller fleste barn å legge seg sånn etterhvert og da har man også litt tid til å få unna litt husarbeid. Når barna er lagt så gidder ihvertfall ikke jeg å bruke hele kvelden på vasking. Da skal jeg ha kvalitetstid med mannen min, kose, se film, lage god kveldsmat, og ikke minst ha sex. Har flere venninner med dårlige forhold fordi de prioriterer slik: jobb, barnestell, husvask, tv/hobbyer/data, venninner, sex. Ikke noe rart forholdene skrangler når mannen havner sist. det er vel ikke snakk om å nedprioritere hverken seg selv eller mannen til tross for litt husarbeid. Poenget mitt var at man har tid til både og, ikke bare enten eller. Om man bruker ÈN time i uken til baderomssvask, eller setter av ÈN dag i uken til husstell så vil ikke det gå på bekostning av hverken mann eller barn. Det er mer igjen av både dagene og ukene til alt annet. Og det å bo i et rent og ryddig hjem hjelper på humøret og man får energi til andre ting. Tror ikke min mann ville ha følt seg nedprioritert på noen som helst måte om jeg valgte å bruke onsdagskvelden på huset etter barna var i seng. Kvalitetstid kan vi ha alle andre dager. hvorfor mener dere at jeg har rotete og skittent hus fordi jeg ikke vasker do og bad flere ganger daglig?
anila84 Skrevet 8. august 2012 #27 Skrevet 8. august 2012 Jeg har i hvertfall goood tid til begge deler. Tar jo over badet hver dag jeg sminker meg, tar som andre over meg, kun 5-10 minutter. Det merkes jo ikke på sexen haha:-) vi liker heldigvis begge å ha det rent og pent. Støvsuging tar jeg rett etter frokosten, så er det ikke såå mye annet å rengjøre utenom kjøkken som blir tatt mens vi lager middag. Så har vi kvelden til kvalitetstid, så man får det til hvis det er viktig for en;-)
anila84 Skrevet 8. august 2012 #28 Skrevet 8. august 2012 Det er jo ingen som vet hvordan det ser ut hos akkuratt deg, og jeg personlig driter i om du vasker badet 3 ganger daglig eller tar det som julevask. Det er som om jeg da skal spørre deg hvorfor mener du at jeg ikke har tid til sex hver dag fordi badet mitt er rent hver dag.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #29 Skrevet 8. august 2012 Vasker speil, vask, benke, do, gulv ol stort sett hver uke. Vegger, tak, dører, dusj og badekar tar vi bare innimellom når vi ser det trengs.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #30 Skrevet 8. august 2012 Jeg blir faktisk overasket over at det er så mange som IKKE vasker badet grundig hver uke. Er dere egentlig klar over hvor mye bakterier det er på et bad, spesielt om man har do der inne? syns rett og slett det er uhygenisk å ikke vaske badet skikkelig en gang i uka.
Theaen Skrevet 8. august 2012 #31 Skrevet 8. august 2012 Å vaske badet for meg er å vaske gulv, toalett og vask. Mer enn det kaller jeg storrengjøring. Vasker dusjen av og til før jeg skal dusje :-)
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #32 Skrevet 8. august 2012 Jeg blir faktisk overasket over at det er så mange som IKKE vasker badet grundig hver uke. Er dere egentlig klar over hvor mye bakterier det er på et bad, spesielt om man har do der inne? syns rett og slett det er uhygenisk å ikke vaske badet skikkelig en gang i uka. Har du noen dokumentasjon på at folk som vasker baderomsvegger og tak ofte er mindre syke enn andre?
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #33 Skrevet 8. august 2012 Har du noe dokumentasjon på at det er best å la vær?? Jeg så en dokumentar en gang for ikke alt for lenge siden om hvor mange millioner bakterier som blir spredt rundt på badet bare når vi spyler etter at vi hat vært på do. Man måtte ikke ha tannbørstene fremme i glass hvis de sto nærme do skola, så fremt man ikke vil pusse tennenbe med drit da vel å merke.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #34 Skrevet 8. august 2012 Har du noe dokumentasjon på at det er best å la vær?? Jeg så en dokumentar en gang for ikke alt for lenge siden om hvor mange millioner bakterier som blir spredt rundt på badet bare når vi spyler etter at vi hat vært på do. Man måtte ikke ha tannbørstene fremme i glass hvis de sto nærme do skola, så fremt man ikke vil pusse tennenbe med drit da vel å merke. Jeg tror ikke det er farlig å vaske veggene ol ofte, men i følge min venninne som er hygienesykepleier ved et stort sykhus er det ikke noe som tyder på at det blir mer sykdom av å droppe veggvasken. Det er bare hvis man har smittsome sykdomer i hus det er noen vits i å bruke tid på det. å lukke dolokket før man trekker ned kan derimot bety noe.
Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 8. august 2012 #35 Skrevet 8. august 2012 (endret) Jeg vasker innredning, vask, speil, dusj, badekar, do, gulv og vegger ved siden av vask, do og badekar. Dette gjør jeg hver uke, men jeg vasker toalette speil og badekaret omtrent hver dag. 3-åringen sitter litt urolig på toalettet, så det må vaskes både 2 og 3 ganger for dag. Badekaret vaskes hver gang før barna skal bade. Inni skap og skuffer vasker jeg 2-3 ganger i året Men blir det litt støvete suser jeg fort over flatene med en klut og litt jif Tar meg litt over 1 time. Endret 8. august 2012 av Mamma til 3 små Gull
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #36 Skrevet 8. august 2012 Jeg har i hvertfall goood tid til begge deler. Tar jo over badet hver dag jeg sminker meg, tar som andre over meg, kun 5-10 minutter. Det merkes jo ikke på sexen haha:-) vi liker heldigvis begge å ha det rent og pent. Støvsuging tar jeg rett etter frokosten, så er det ikke såå mye annet å rengjøre utenom kjøkken som blir tatt mens vi lager middag. Så har vi kvelden til kvalitetstid, så man får det til hvis det er viktig for en;-) Støvsuging etter frokosten? Sånt rekker ikke jeg. Står opp kl kvart over 6 for å rekke jobb, barnehage og skole-levering. Og du over som mener at det er så skummelt med baderomsbakterier - ungene er mer syke nå enn før (særlig når det gjelder astma og andre luftveissykdommer) nettopp fordi alt er så sterilt i dag. Og bare så det er sagt, det er IKKE skittent hjemme hos meg. Bare ser ikke poenget i å vaske VEGGER i huset hver uke. Bad, do, vask og slik tar jeg 1 gang i uka.
surikat Skrevet 8. august 2012 #37 Skrevet 8. august 2012 Vaske golv,vasken,toalettet og rense sluken i dusjen. Tak og vegger tar jeg ikke så ofte. Heller ikke skuffer og skap. Men akkuratt nå får jeg ikke gjordt noe pga.ryggen og bekkenet, så da blir det så som så med husvasken. Mannen jobber fullt og han har en del å gjøre etter jobb, akkuratt nå driver han å bygger platning til oss ute i hagen så han er unnskyldt for at han ikke får gjordt så mye i huset. Vurderer å anskaffe hushjelp, fått hjelp til å vaske huset en gang i uka hadde vært fantastisk
surikat Skrevet 8. august 2012 #38 Skrevet 8. august 2012 Vaske golv,vasken,toalettet og rense sluken i dusjen. Tak og vegger tar jeg ikke så ofte. Heller ikke skuffer og skap. Men akkuratt nå får jeg ikke gjordt noe pga.ryggen og bekkenet, så da blir det så som så med husvasken. Mannen jobber fullt og han har en del å gjøre etter jobb, akkuratt nå driver han å bygger platning til oss ute i hagen så han er unnskyldt for at han ikke får gjordt så mye i huset. Vurderer å anskaffe hushjelp, fått hjelp til å vaske huset en gang i uka hadde vært fantastisk Hvor ofte vareierer men tar det vanligvis en til to ganger i uken. Men har en klut hengende på badet som jeg vasker over vasken og speilet med innimellom når det blir stygt.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. august 2012 #39 Skrevet 8. august 2012 Vasker over toalettet, vasken, speilet og gulvet ganske ofte ja. Iallefall 2-3 ganger i uka alt ettersom. Dusj, vegger, hyller osv blir vasket 1 gang i uka eller 2.hver uke, det også alt etter bruk, om vi har gjester etc. Vi har lite bad, så det tar absolutt ikke en time, kanskje 30 minutter om vi vasker skikkelig? Man trenge rjo ikke akkurat skure med tannbørste og polere speilet hver eneste gang? Og du som mener at "mannen kommer sist"- gjør ikke mannen din husarbeid? Det gjør min, nemlig, dermed er det ikke sånn at jeg trenger bruke timevis på husarbeid hver uke. Vi deler på det, da blir det mindre på hver, og man får god tid til å pleie hverandre.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #40 Skrevet 8. august 2012 http://www.piasverden.com/2012/08/du-blir-aldri-god-nok.html
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #41 Skrevet 8. august 2012 Vasker over toalettet, vasken, speilet og gulvet ganske ofte ja. Iallefall 2-3 ganger i uka alt ettersom. Dusj, vegger, hyller osv blir vasket 1 gang i uka eller 2.hver uke, det også alt etter bruk, om vi har gjester etc. Vi har lite bad, så det tar absolutt ikke en time, kanskje 30 minutter om vi vasker skikkelig? Man trenge rjo ikke akkurat skure med tannbørste og polere speilet hver eneste gang? Og du som mener at "mannen kommer sist"- gjør ikke mannen din husarbeid? Det gjør min, nemlig, dermed er det ikke sånn at jeg trenger bruke timevis på husarbeid hver uke. Vi deler på det, da blir det mindre på hver, og man får god tid til å pleie hverandre. Joda, han gjør det, men han jobber dobbelt så mye som meg, og har ingen støv på hjernen.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. august 2012 #42 Skrevet 8. august 2012 Vasker over toalettet, vasken, speilet og gulvet ganske ofte ja. Iallefall 2-3 ganger i uka alt ettersom. Dusj, vegger, hyller osv blir vasket 1 gang i uka eller 2.hver uke, det også alt etter bruk, om vi har gjester etc. Vi har lite bad, så det tar absolutt ikke en time, kanskje 30 minutter om vi vasker skikkelig? Man trenge rjo ikke akkurat skure med tannbørste og polere speilet hver eneste gang? Og du som mener at "mannen kommer sist"- gjør ikke mannen din husarbeid? Det gjør min, nemlig, dermed er det ikke sånn at jeg trenger bruke timevis på husarbeid hver uke. Vi deler på det, da blir det mindre på hver, og man får god tid til å pleie hverandre. Joda, han gjør det, men han jobber dobbelt så mye som meg, og har ingen støv på hjernen. Vel, min er hjemme 3 timer før meg, og dermed er huset ferdig støvsugd og ryddet før jeg kommer hjem. Innimellom er det også ferdig vasket.
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 8. august 2012 #43 Skrevet 8. august 2012 (endret) Har du noe dokumentasjon på at det er best å la vær?? Jeg så en dokumentar en gang for ikke alt for lenge siden om hvor mange millioner bakterier som blir spredt rundt på badet bare når vi spyler etter at vi hat vært på do. Man måtte ikke ha tannbørstene fremme i glass hvis de sto nærme do skola, så fremt man ikke vil pusse tennenbe med drit da vel å merke. Derfor er dolokket alltid lukket hos oss. Både under og etter skylling. Det er heller derfor aldri noe spørsmål om hvem som skal ta hensyn til hvem om hvordan dolokket skal stå heller. Synes rett og slett det er ekkelt å la lokket til kloakken være åpen på samme plass som jeg gjør meg selv ren og pen. Overrasker meg stadig at besøkende og der jeg er på besøk lar dosete ligge mens lokket er åpent. Æsj. Endret 8. august 2012 av lillemor og lillefrøken
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #44 Skrevet 8. august 2012 Tørker av vasken etter hver gang jeg bruker den. (ikke hver gang andre har brukt den) Liker at den skinner og liker IKKE dråpemerker:) Doen vasker jeg fort over hver dag. Speilet vasker jeg ved behov, altså hvis det har komt små flekker, støv eller dråpemerker på. såpedispenser og et par andre ting som står framme og samler støv, skyller jeg og tørker av ca annen hver dag. Minst 2-3 ganger i uken. veggene tørker jeg så fort jeg ser dråper eller andre flekker. skuffene(har ikke skap) vasker jeg kanskje en gang i måneden. da tar jeg ut alt som er av sminke og andre små produkter, sorterer og rydder og vasker. i dusjen tørker jeg vel av blandebatteriet og dusjhodet en gang i uken men orker ikke ta dusjvegger og dører mer enn en gang i måneden tror jeg.. er så stress ALT skal være helt blankt på badet men slurver litt med dusjdørene.. gulvet annen hver uke.. sånn SKIKKELIG storvask tar jeg vel en gang i året
2008 og 2012 Skrevet 8. august 2012 #45 Skrevet 8. august 2012 Nå følte jeg plutselig at jeg har et veldig avslappet forhold til vasking Godt jeg slipper å vaske badet mer enn en gang i uka. Og vaske badet er da å tørke støv (nei, ikke inni skap og skuffer), vaske vask og do + evt litt på golvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå