Gå til innhold

Hva legger dere i det å vaske badet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser lenger ned her at noen vasker badet annenhver dag. Vaske badet for meg betyr : speil, vask, do, dusj, badekar, gulv og vegger. Samt støvtørking av innredning. Dette gjør jeg en dag i uka. Og tar meg ca 1 time. Vasker inni baderomsinnredning hver 2.uke. Grunnen til at jeg vasker veggene hver uke er fordi at vi har et lite bad på 6 kvm, så det skvetter litt både her og der... Ikke pent med flekker eller damp som har rent nedover veggen.

Er det virkelig noen som VASKER badet annenhver dag?! Eller mener de kanskje at de tørker over flatene bare? Men det gjør vel de fleste ganske oftere enn en dag i uka??

Hva legger du i å vaske badet? Og hvor ofte vasker du hele badet fra topp til tå?

Skrevet

For meg er det å vaske badet, å ta det skikkelig. Vaske vegger og gulv. (samme problem som dere med lite bad og damp overalt) doen, benk, og badekar blir skrubbet rene. Dette gjør jeg en gang i uka.

Hender jeg tørker støv vasken feks når ungen bader, men da kaller jeg det en kattevask av badet. :P

Skrevet

Jeg vasker da deler av badet hverdag, speil, vask, gulv og toalett ( do skåla) .vi har også et lite bad. Har også et stort som jeg vasker annen hver uke, men det bruker vi aldri, kun som vaskerom siden vaskemaskinen står der.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Vasker "stor vask" på badet en gang i uka, da vaskes det hele rundt (foruten inne i skap/skuffer, det er hver 14 dag ca)

Ellers vasker jeg do, vask og dusj annenhver dag. og drar over flatene.

Skrevet

INNI skuffer og skap hver 14. dag? Det synes jeg da var voldsomt!

Vasker badet ca en gang i uka. Med det mener jeg at jeg tar speilet, doen og badekaret, samt drar over gulvet. Skikkelig rundvask blir det kanskje en gang i halvåret eller noe. Ser ikke poenget med å vaske badetaket hver uke...

Skrevet

Jeg vasker badekar, do, vask, speil og gulv en gang i uken. Vegger, tak, dusjkabinettet og inni skap skjer langt sjeldnere..

Badekaret vasker jeg forresten stort sett over hver gang jeg har brukt det.

Skrevet
INNI skuffer og skap hver 14. dag? Det synes jeg da var voldsomt! Vasker badet ca en gang i uka. Med det mener jeg at jeg tar speilet, doen og badekaret, samt drar over gulvet. Skikkelig rundvask blir det kanskje en gang i halvåret eller noe. Ser ikke poenget med å vaske badetaket hver uke...

Har en mann som griser noe forferdelig inni sitt badeskap ;) Og jeg har de fleste tingene mine i bokser og kurver, så går ganske fort å vaske inni skap hver 14.dag. + støvtørking av parfymeflasker... Hånddukene tar jeg bare ut å stabler på gulvet for så å sette de inn igjen. Blir forferdelig støvete av håndduker inni skapene, spesielt etter de har vært i trommelen :)

HI

Skrevet

Jeg lurer på hvis dere bruker 1 time i uka på bare badevask, jobber dere deltid for å rekke all husarbeid? Eller har verken dere eller barna noen aktiviteter fordi all fritiden deres går til husarbeid?

Skrevet

Jeg har vaskedame og hva hun driver med aner jeg ikke, men det blir i alle fall rent :)

Skrevet
INNI skuffer og skap hver 14. dag? Det synes jeg da var voldsomt! Vasker badet ca en gang i uka. Med det mener jeg at jeg tar speilet, doen og badekaret, samt drar over gulvet. Skikkelig rundvask blir det kanskje en gang i halvåret eller noe. Ser ikke poenget med å vaske badetaket hver uke...
Har en mann som griser noe forferdelig inni sitt badeskap ;) Og jeg har de fleste tingene mine i bokser og kurver, så går ganske fort å vaske inni skap hver 14.dag. + støvtørking av parfymeflasker... Hånddukene tar jeg bare ut å stabler på gulvet for så å sette de inn igjen. Blir forferdelig støvete av håndduker inni skapene, spesielt etter de har vært i trommelen :) HI

Du har støv på hjernen :D

Skrevet

jøss... var det noen som nevnte at de tok HELE huset hver eneste dag, hele året eller??

Det er da fullt mulig å sette opp en vaskedag eller to pr uke uten at det går utover jobb og egne/barnas fritidsaktiviteteter.

Dessuten så pleier de aller fleste barn å legge seg sånn etterhvert og da har man også litt tid til å få unna litt husarbeid.

Skrevet
Jeg lurer på hvis dere bruker 1 time i uka på bare badevask, jobber dere deltid for å rekke all husarbeid? Eller har verken dere eller barna noen aktiviteter fordi all fritiden deres går til husarbeid?
Her har vi gjort det slik i de 5 årene vi har bodd sammen. Begge har jobbet fullt, men nå går jeg hjemme i perm med baby på 10 mnd :) Gjør husarbeid jevnt og trutt igjennom hele dagen og har mye tid til overs. Mannen bidrar like mye som meg i husarbeidet han også. Vi liker begge å ha det rent og ryddig, derfor er husarbeid noe vi prioriterer og lar det aldri ''flomme'' over.

HI

Skrevet
Har en mann som griser noe forferdelig inni sitt badeskap ;) Og jeg har de fleste tingene mine i bokser og kurver, så går ganske fort å vaske inni skap hver 14.dag. + støvtørking av parfymeflasker... Hånddukene tar jeg bare ut å stabler på gulvet for så å sette de inn igjen. Blir forferdelig støvete av håndduker inni skapene, spesielt etter de har vært i trommelen :) HI
Du har støv på hjernen :D
Nei, men jeg har støvallergi :-)

HI

Skrevet

Vi vasker slik som hi nevner en gang i uken. Minus vegger! Mens toalettet og vasken/benken blir dratt over oftere daglig/annenhver dag :)

Jeg bruker ikke en time på den ukentlige vasken av badet - det tar jo ikke allverdens tid å vaske over vask,benk,speil,badekar,toalett og gulv.. 20-30 min kanskje :)

Skrevet
jøss... var det noen som nevnte at de tok HELE huset hver eneste dag, hele året eller?? Det er da fullt mulig å sette opp en vaskedag eller to pr uke uten at det går utover jobb og egne/barnas fritidsaktiviteteter. Dessuten så pleier de aller fleste barn å legge seg sånn etterhvert og da har man også litt tid til å få unna litt husarbeid.

Når barna er lagt så gidder ihvertfall ikke jeg å bruke hele kvelden på vasking. Da skal jeg ha kvalitetstid med mannen min, kose, se film, lage god kveldsmat, og ikke minst ha sex. Har flere venninner med dårlige forhold fordi de prioriterer slik: jobb, barnestell, husvask, tv/hobbyer/data, venninner, sex. Ikke noe rart forholdene skrangler når mannen havner sist.

Skrevet

Vasker badet en gang i uken. Dusjen litt sjeldnere og inni baderomsskapene med et par mnd mellomrom. Støvtørking hver 3-4 dag i stuen og soverommet. Støvsuger en gang i uken, eller bare plukker opp smuler og skit. Her er det ryddig, rent og hygenisk. Smaken er som baken, og alle er forskjellige, men jeg forstår ikke hvordan man kan rundvaske badet annenhver dag og bruke flere timer noen dager på å vaske. Jeg tror ikke jeg hadde orket å brukt så mye tid på det. Vil heller ha den kvalitetstiden med mannen min på kvelden :)

Skrevet
jøss... var det noen som nevnte at de tok HELE huset hver eneste dag, hele året eller?? Det er da fullt mulig å sette opp en vaskedag eller to pr uke uten at det går utover jobb og egne/barnas fritidsaktiviteteter. Dessuten så pleier de aller fleste barn å legge seg sånn etterhvert og da har man også litt tid til å få unna litt husarbeid.
Når barna er lagt så gidder ihvertfall ikke jeg å bruke hele kvelden på vasking. Da skal jeg ha kvalitetstid med mannen min, kose, se film, lage god kveldsmat, og ikke minst ha sex. Har flere venninner med dårlige forhold fordi de prioriterer slik: jobb, barnestell, husvask, tv/hobbyer/data, venninner, sex. Ikke noe rart forholdene skrangler når mannen havner sist.
Her har vi både tid til sex og film selv om vi prioriterer husarbeid ;) Dårlig unnskyldning syns jeg. Man har tid bare man vil. Og hvem vil bo i et bomba hus?!
Skrevet

Tror ikke huset kan klassifiseres som bombet dersom man ikke vasker inni baderomsskapene annenhver uke :P

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet (endret)

Jeg vasker inni dusj/badekaret, sprayer og tørker over blanke flater som speil, støvtørker lett, vasker vasken, toalettet og gulvet. Det gjør jeg en gang i uka. Ser det støvete og ekkelt ut (spesielt hvis jeg vet vi skal få besøk), så støvtørker jeg over med papir eller en klut på en 5-minutters overfladisk vask...

Vegger på badet og inni skap tar jeg sjeldnere. Kanskje det blir tatt til jul? :)

PS: jeg har alltid fått høre at jeg er så nøye og har det så ryddig og rent.

Endret av lillemor og lillefrøken
Skrevet

Her er det noen som får det til å virke som at vasking av et lite bad tar timevis. Hos meg tar det 5-10( maks) minutter hver dag. Det er snakk om å ta over med ei fille, spray, tørk av, ikke NEDVASK!! Glad for at mannen min er like nøye med renslighet. Ps: MYE deiligere å dusje i et rent bad etter sex ;-) burde prøve det du som er flink til å holde på mannen din.

Her vasker vi like mye og har 12 år ekteskap + mye sex.

Skrevet

Her er det noen som får det til å virke som at vasking av et lite bad tar timevis. Hos meg tar det 5-10( maks) minutter hver dag. Det er snakk om å ta over med ei fille, spray, tørk av, ikke NEDVASK!! Glad for at mannen min er like nøye med renslighet. Ps: MYE deiligere å dusje i et rent bad etter sex ;-) burde prøve det du som er flink til å holde på mannen din.

Her vasker vi like mye og har 12 år ekteskap + mye sex.

Jeg siktet til dem som bruker 1 time på bare baderom i uka, tenk hvor mye tid bruker man på resten av huset? Og det å dusje i et rent bad - vårt bad blir ikke skittent og ekkelt hvis man ikke vasker det hver dag. Vet ikke om dere driter i badekaret eller hva dere gjør, men har aldri sett et bad som er SKITTENT etter 1 dusj...

Skrevet

Hæææ er det noen her som nevnte at de skurer dusjen hver dag??

Dessutten synes jeg synd på deg hvis du tenket at du hele tiden skal varte opp mannen for at han skal bli hos deg. Siden du skriver at mange forhold ryker fordi mannen kommer sist. Hvor ble det av likestillinga. Jaja lykke til.

Skrevet
Hæææ er det noen her som nevnte at de skurer dusjen hver dag?? Dessutten synes jeg synd på deg hvis du tenket at du hele tiden skal varte opp mannen for at han skal bli hos deg. Siden du skriver at mange forhold ryker fordi mannen kommer sist. Hvor ble det av likestillinga. Jaja lykke til.

Hahaha, mannen varter da opp meg også? Jeg snakker om mange her som skriver at de er for slitne og trøtte til sex mer enn 1 gang i måneden fordi de ikke orker å ha sex etter at barna er lagt og husarbeidet er unnagjort. At de ikke kan ha sex med mannen eller kose seg i sofaen hvis det står en kopp på kjøkkenbenken eller to støvkorn på gulvet. Må være deilig å være prioritert etter hybelkaniner, hehe.

Hadde du vært glad hvis mannen din avviste deg om kvelden fordi han måtte mekke i garasjen istedet for å ha sex med deg? At han ikke kunne gi deg kos eller se på film med deg fordi det lå en demontert forgasser i garasjen?

Og nei, jeg driver ikke og jatter med mannen for at han skal bli hos meg. Men jeg mener at man i forhold skal prioritere og varte opp HVERANDRE. Ikke ta hverandre for gitt og drukne i huslige sysler og hverdagen. Jeg sier fra hvis det er noe jeg ikke er fornøyd, diskuterer og kan være krass med ham hvis jeg mener at hans synspunkt er på trynet, og holder ham ikke i hånden 24/7. Men jeg setter ham ikke på plass etter husarbeid, venner og hobbyer.

Skrevet

Her tar jeg dusj do og vask hver dag . Resten 2 ganger i uka . Funker fint det . Tar jo ikke mer en15 min . Liker å ha det rent der inne hver dag.

Skrevet

det er vel ikke snakk om å nedprioritere hverken seg selv eller mannen til tross for litt husarbeid. Poenget mitt var at man har tid til både og, ikke bare enten eller. Om man bruker ÈN time i uken til baderomssvask, eller setter av ÈN dag i uken til husstell så vil ikke det gå på bekostning av hverken mann eller barn. Det er mer igjen av både dagene og ukene til alt annet. Og det å bo i et rent og ryddig hjem hjelper på humøret og man får energi til andre ting. Tror ikke min mann ville ha følt seg nedprioritert på noen som helst måte om jeg valgte å bruke onsdagskvelden på huset etter barna var i seng. Kvalitetstid kan vi ha alle andre dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...