Gå til innhold

Babysvømming....FARLIG?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min største frøken gikk på baby svømming og har hele tiden elsket å være i vann, men nr 2 fikk ikke babysvømming pga av at vi flyttet og hun var livredd vann lenge og lenge etter hun begynte på skola, vi måtte bruke lang tid på å få hun til å være i vann.

så jeg angrer på at nr 2 ikke fikk være med på baby svømming.

jeg anbefaler å være med på babysvømming.

Skrevet
Jeg har hørt både positivt og negativt om babysvømming underveis i graviditeten min, noen vil prøve det andre vil ikke. Her advarer de mot det: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=101776 Og her er blant annet en hvor de sier babysvømming er bra: http://www.klikk.no/foreldre/baby/article571942.ece Hva er deres syn på det? Skal dere/har dere latt barnet deres blir med? :)

Jeg skal ha mitt første barn, men er ikke ung lenger og føler at folk i dag er en smule hysteriske. Om det blir babysvømming kommer litt an på tilbudene, men vi er en badeglad familie så badebasseng blir det garantert ;) Skulle man hørt på alt i dag kunne man tatt babyen sin og låst seg inne, sikkert vært farlig det også :)

Skrevet
Jeg har hørt både positivt og negativt om babysvømming underveis i graviditeten min, noen vil prøve det andre vil ikke. Her advarer de mot det: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=101776 Og her er blant annet en hvor de sier babysvømming er bra: http://www.klikk.no/foreldre/baby/article571942.ece Hva er deres syn på det? Skal dere/har dere latt barnet deres blir med? :)
Jeg skal ha mitt første barn, men er ikke ung lenger og føler at folk i dag er en smule hysteriske. Om det blir babysvømming kommer litt an på tilbudene, men vi er en badeglad familie så badebasseng blir det garantert ;) Skulle man hørt på alt i dag kunne man tatt babyen sin og låst seg inne, sikkert vært farlig det også :)

Hei!!

Jeg venter nr. 3 og to fra før på 13-16 år. Men kan ikke si meg mer enig med deg. Alle leser og hører for mye på andre, istedefor å bruke sunn fornuft og tenke selv.... kan ikke huske at det var slik bare for så få år siden. Var i et annet diskusjonstema ang. mat for en tid tilbake. Jeg mente mange hengte seg for mye oppi hva man kunne spise og ikke. Fikk da slengt i retur at spedbarnsdødligheten og spontanabortene var mye høyere da. Det er noen som leker forstå-seg-på og bedrevitere, men lenge leve vi som kan tenke litt selv ;o)

Skrevet

Vi har en tass på 3,5 år som har gått på babysvømming siden han var 7 uker gammel, og det har ikke skapt noen problemer for oss hvertfall. Vet at noen familier som har anlegg for astma er litt skeptiske, da babysvømming kan trigge dette. Men de har vel så vidt jeg vet, ikke noen bestemt forskning på dette.

Tror dette er noe hver og en må bestemme selv. Jeg taler en stemme for babysvømming hvertfall! :) Kommer til å gå med nestemann også.

Skrevet

Dattera mi har gått på babysvømming siden hun var 5 mnd, er nå to år. Syntes det er koselig å ha en aktivitet å gjøre sammen fra de er små, og hun syntes det er veldig morsomt nå som hun er blitt litt eldre. Kommer til å melde på neste mann også. Jenta mi vet nå hva hun skal gjøre dersom hun skulle dette uti vannet, og det hadde hun ikke kunnet hvis hun ikke hadde gått på babysvømming, dessuten får hun svømmeundervisning og kommer til å lære seg å svømme tidligere enn hvis hun ikke hadde gått på det.

Er så mye som liksom er farlig nå, men jeg vil nå si at å ikke respektere vannet og ikke vite hva man skal gjøre dersom man faller uti er mye farligere enn mulige infeksjoner og svekket immunforsvar. Så må man heller være litt ekstra påpasselig med påkledning etter svømming når det er kaldt ute og man kommer fra en varm garderobe, ellers er det lett å bli forkjøla.

Skrevet
Hei!! Jeg venter nr. 3 og to fra før på 13-16 år. Men kan ikke si meg mer enig med deg. Alle leser og hører for mye på andre, istedefor å bruke sunn fornuft og tenke selv.... kan ikke huske at det var slik bare for så få år siden. Var i et annet diskusjonstema ang. mat for en tid tilbake. Jeg mente mange hengte seg for mye oppi hva man kunne spise og ikke. Fikk da slengt i retur at spedbarnsdødligheten og spontanabortene var mye høyere da. Det er noen som leker forstå-seg-på og bedrevitere, men lenge leve vi som kan tenke litt selv ;o)

å følge retningslinjene til mattilsynet ang mat er etter min mening å bruke vettet. Mange blir sikkert overforsiktige, men heller det enn de som trasser og utsetter seg selv og babyen for unødvendig smittefare...

Skrevet

Jeg skal på babysvømming med min baby. Uten tvil

Skrevet

Jeg svømte litt med førstemann. Men hun fikk lett lungeinfeksjoner, så da kuttet vi det ut. Viste seg at huset vi leide hadde usunt inneklima, og da vi flyttet ut derfra (på dagen da det ble oppdaget mugg!) ble hun helt fin.

Minstemann ble født med umodne lunger og slet med astma. Han har jeg følgelig ikke vært på babysvøm med.

Det interessante er at det er han som har blitt den badegale. Trygg i vannet og eeelsker å bade. Mens hun som i utgangspunktet lærte å svømme under vann osv og var trygg fra et tidlig tidspunkt, har blitt en skikkelig vassfis.. Hehe

Så hva ungene får ut av det.. Tja. Er det risiko er det ikkevert det, tenker jeg. Det er litt moro for ungene, og mest for barna.

Skrevet

Vi startet på babysvæmming da jenta vår var 4 mnd. Hun var et ørebarn ( mye ørebetennelse) Og da sa alle de kom at vi gikk på svømming, tilslutt måtte spørre fagfolk og de sa det ikke var riktig. Jenta vår begynte å svømme alene når hun var rundt 3 år under vann selvsagt) Nå er hun 5 og hopper fra 3 meteren og svømmer som en foss. Det har vært veldig deilig å ha en unge som er så glad og " uredd" vann ( vi slipper henne ikke av syne altså, men hun har alltid elsket venn) Så nå håper jeg virkelig at jeg får tid til å gå på svømming med jenta som blir født i desember,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...