Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg håper noen kan hjelpe meg.

Jeg var på ultralydundersøkelse i går, og alt de kunne se virket ok. Men da jeg kom hjem kikket jeg nøye på bildet. Det var ikke mye jeg hadde sett på ultralyden. Under selve undersøkelsen ville jeg ikke se opp på skjermen, før jordmor sa at alt så fint ut. Men: På bildet ser ansiktet veldig rart ut. Det ser ut som om ansiktet var deformert, nebblignende. Dette synes jeg var ubehagelig. Med forrige barn vistes en nydelig babyprofil på bildet, og det syntes jeg var beroligende. Dette handler selvfølgelig ikke om barnets utssende, men om noe kan være galt!

Håper at noen som har hatt lignende opplevelser kan fortelle om det, jeg vil gjerne bli beroliget.

Hilsen Dagrun

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143960917-rart-ultralydbilde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kommer ann på vinkelen bildet er tatt og hvor langt du er på vei. på min ordinære ul ser det ut som babyen har ei heftig snus lippa. men det er nok kun for babyen sitt ansikt ikkje er ferdig utvikla.

om det var noe galt ville du fått besjed på undersøkelsen :)

hvis du har morkaken foran kan bildet fort se rart ut. jeg hadde det, og det så ut som om barnet hadde en kjempesvulst i ansiktet, men det var morkaka som kom med på ultralyden. har en nydelig gutt som sover på sofaen akkurat nå, uten noen stor svulst :) men hvis du er engstelig kan du jo bestille UL privat og få jordmor til å forklare hva det er du ser :)

Ultralydbilder er rare :-) Du har sikkert fått et bilde fra en merkelig vinkel, kanskje er andre lemmer i veien, kanskje ligger morkaka i veien. Jordmor har nok utført en god del ultralyder, og ville nok henvist deg videre, om det var noe som tydet på at noe var galt med babyen din.

Endret av najaden

Med første mann fikk vi et bilde hvor det så ut som lillemann hadde en utvekst på hodet , og en skikkelig svær ørne nese.... Ingen av delene hadde han når han kom ut he he:) jm hadde sett om det var avvik, så du kan nok slappe helt av:)

Annonse

Tusen takk for informative og beroligende svar, dere er skjønne! Jeg fikk det faktisk mye bedre nå:) Vi skal tilbake på ultralyd i september, fikk spørsmål om undersøkelse av medisinstudenter som ville øve seg, og takket ja. Gleder meg til det!

Ha en fin dag, alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...