Gå til innhold

Er hun klar eller ikke?

Anbefalte innlegg

Dette evinnelige bleiesluttstyret......Hele sommeren har hun gått uten bleier hjemme og tisset og bæsjet både på potte og i gresset. Men med en gang hun får klær på så går det rett i buksa. Hun sier i fra oftest, men gjerne i det hun skal tisse. Hun er bare 2 år, men kanskje hun ikke er helt klar?

Hva tenker dere? Vil jo fortsette å oppmuntre henne, men å skifte 3-4 ganger om dagen blir litt tullete

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143960911-er-hun-klar-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi sluttet med bleier for 15 dager siden og han er 2,5 år gammel. Jeg tror han var klar for det siden han tisset ikke i trusa og sier klart ifra når han vil. vi prøvde ikke før nå fordi jeg syntes ikke det var på tide. Han hadde problemer med bæsjinga og vi ville få orden på dette! utifra min erfaring så kan du prøve å snakke om det hvordan hun tisset i trusa og la henne gå våt før du skifter den slik at hun føler hva det vil si å gå med våt trusa. også vi fulgte råd fra urolog som sa at vi har på først trusa Så bleie sånn at han forstår hva er våt. Dagens bleier er altfor gode og barnet lærer ikke hva er våt. vet bare hva er tørt.Jeg har forstått det sånn at våte truser sender signaler til barnets hjerne om at det skal det ikke være slik. og barnet lærer til å holde igjen til potta kommer. noe sånt ihvertfall :DDD vi hadde lykke med bleieavveninga hittil, både dag og natt.

Det er mange barn som sliter litt med å forstå forskjell på underbukse og bleie og tror at det greit å tisse på lenge de har klær på.

Jeg ville latt henne gå kun med truse i 3-4 dager og sett om det funket.

Gutten min på 2,5 år brukte 2 dager på å skjønne det. Da var det en del uhell, men ikke søren om jeg tok på bleia. Den tredje dagen hadde han plutselig skjønt det og siden har det ikke vært noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...