Gå til innhold

Er så TRØTT i dag :-( Grunn til å dra hjem fra jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest Neriad

Er i slutten av uke 36, bare litt over en uke igjen på jobb før ordinær permisjon starter. Har rolig kontorjobb, er i god form og jobber derfor 100 % helt til jeg "må" starte permisjonen.

Men jeg la meg litt seint i går kveld, og i tillegg startet den lille i magen et voldsomt sirkus som ikke ga seg før i halv tre-tida i natt. Umulig å sove. Det er forresten ikke så uvanlig for tida, i tillegg til at jeg ligger vondt og plages litt med halsbrann, nattesøvnen har vært dårlig de siste ukene. Og så har vi barn fra før som vekket meg et par ganger i natt i tillegg.

Så i dag er jeg så trøøøtt... Sitter bare og gjesper. Har generelt slitt med å komme meg opp og på jobb i rett tid i det siste (resten av familien har ferie), har fleksitid, men nå ligger jeg på minustid, og det er kanskje ikke bra like før jeg skal ut i permisjon? Har i hvert fall ikke noe å gå på der. Og det dumme med fleksitid er at kommer man seint, så skal man egentlig også jobbe lenger utover ettermiddagen, men jeg sliter der også... Gjesp...

Jeg bør egentlig ha et hode som fungerer på jobben, det er jo omtrent det eneste jeg bruker! ;-) Og jeg kan jo ikke pøse på med kaffe heller.

Hva mener dere? Er trøtthet grunn til å ta egenmelding en halv dag? Sier man slikt rett ut til sjefen sin? Er det noen vits i å begynne å blande inn lege og sykemelding når man har så få dager igjen å jobbe uansett?

Fortsetter under...

Synes det er utrolig bra at du fortsatt jobber 100% prosent jeg, så ser ingen ting i veien med å ta en dag av. Hadde sagt at jeg rdett og slett ikke er helt i form i dag. Ikke rart det så nærme terminen.

Og er du for sliten, så er det jo ikke noe problem å få en sykemelding for de siste dagene. Ikke greit å få sove ordentlig nå på slutten bestandig:)

Jeg jobbet også til jeg måtte ta permisjon. Har faktisk vært 3 dager etter også. Har lederstilling så følte jeg måtte.

Ta hensyn til deg selv. Gå halvveis på dagen er bedre enn sykemelding for arbeidsgiver. Snakk med sjefen din.

Ville også bare fortelle at jeg sleit fælt med søvn de siste ukene før permisjon. Var oppe 5-6 ganger i løpet av natta. Da jeg gikk ut i permisjon gikk det ett par dager så begynte jeg å sove som en Stein. Oppe kanskje en gang. Var kjempe godt :-)

Så det ikke selv men mannen sa det til et vennepar under middag, fruen sover iallfall mye bedre uten det jobb stresset.

Det synes jeg at du kan gjøre. Jeg har selv gjort det i dag. Jeg er like langt på vei som deg. I dag har jeg sovet hele dagen, omtrent. Helt skutt. I går satt jeg på jobben og bare stirret inn i pcén, orket ikke å svare på telefoner eller gjøre noe produktivt. Tok meg selv i å døse flere ganger :). Mannen min har akkurat komt hjem etter 1 mnd offshore, og jeg jobber fullt og har to små barn. Så jeg tror det er grunnen til at kroppen min nå har kolapset:) Har jo ikke slappet noe av på en mnd:) Siden hele familien har vært på ferie, så har det ikke vært noe avlastning heller, ikke at jeg pleier å få det når de er hjemme heller:). Håper på en bedre dag i morgen, for nå har jeg mye å ta igjen før jeg går ut i permisjon.

Jeg er like lang på vei, og hadde det på samme måte. Har samme type jobb også, og fem arbeidsdager igjen til permisjon! Har ikke vært borte en dag fra jobb i dette svangerskapet da jeg har vært i strålende form, men etter ferien (begynnte på jobb igjen for to uker siden) var jeg helt utmattet av søvnmangelen. Jeg nevnte dette for legen på kontroll, og han ville umiddalbart sykemelde meg. Da ble jeg veldig stressa, for har jo selvfølgelig 1000 ting jeg må ferdigstille på jobb før jeg tar permisjon, så vi ble enige om at 50% sykemelding nå på slutten var greit. Nå jobber jeg fra 10-14, og føler meg i MYE bedre form. Har en arbeidsgiver som er fantastisk og sier at jeg trenger ikke å føre flexitiden lenger (vi kaller det bare gravidturnus.....:-), så sykemeldingen var strengt tatt ikke nødvendig, men det føles så mye bedre i forhold til mine kolleger.

Hold senga med god samvittighet. Har mor det bra, har baby det bra:-D

Gjest Neriad

Jeg er like lang på vei, og hadde det på samme måte. Har samme type jobb også, og fem arbeidsdager igjen til permisjon! Har ikke vært borte en dag fra jobb i dette svangerskapet da jeg har vært i strålende form, men etter ferien (begynnte på jobb igjen for to uker siden) var jeg helt utmattet av søvnmangelen. Jeg nevnte dette for legen på kontroll, og han ville umiddalbart sykemelde meg. Da ble jeg veldig stressa, for har jo selvfølgelig 1000 ting jeg må ferdigstille på jobb før jeg tar permisjon, så vi ble enige om at 50% sykemelding nå på slutten var greit. Nå jobber jeg fra 10-14, og føler meg i MYE bedre form. Har en arbeidsgiver som er fantastisk og sier at jeg trenger ikke å føre flexitiden lenger (vi kaller det bare gravidturnus.....:-), så sykemeldingen var strengt tatt ikke nødvendig, men det føles så mye bedre i forhold til mine kolleger.

Hold senga med god samvittighet. Har mor det bra, har baby det bra:-D

Snille sjefen min sa det var helt greit at jeg dro hjem på egenmelding når jeg følte behov for det! :-)

Men i går sov jeg fra kl 19 om kvelden til morgenen etter (selvfølgelig med masse tissepauser), så da gikk det veldig bra igjen i dag. Var også i ganske bra form før ferien, og helt skutt etter 3 ukers familieferie med mann og 2 barn! Merkelig! Er det slik for mannfolka også tro? At det er mer slitsomt å ha fri enn å være på jobb?

Uansett: Nå skal jeg nok holde ut de siste dagene. Har bare så mye arbeid igjen å gjøre ferdig....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...