Gå til innhold

Smør på brødskiva? Hvilket pålegg bruker dere til babyer på 11-12 mnd?

Anbefalte innlegg

Jenta mi er møkk lei alt som heter grøt, leverpostei, skinkeost, ja det meste. Men hun spiser gjerne brød med smør, ost og skinke. Akkurat nå sitter hun og spiser kun ost og skinke rullet sammen til en rull, en kjempe hit!

Hun er småspist av seg. Spiser kun to måltider for dag, middag og kveldsmat. Ellers spiser hun kun litt da og da.

Noen forslag til pålegg eller annen mat som kan bli en suksess her?? :-))

Fortsetter under...

Bruker smør/margarin på brødskiva ja. De små har ikke vondt av fett. Har hovedsaklig brukt Bremykt, men gått litt over til Brelett nå.

Jenta min har litt reaksjon på melk, så vi har vært forsiktige med å gi henne bl a ost. Først i det siste hun har begynt å få litt. Var litt kjedelig på påleggsfronten for henne. Inntil hun var 1 år gikk det i leverpostei og makrell i tomat og kanskje litt kjøttpåleg, men det ble gjerne plukket av. Rundt 1 år begynte hun å få egg også,

Vi bruker smør på brødskiva, bruker da brelett. Snuppa mi har leverpostei, prim, skinkeost, makrell i tomat på brødskiva. Servelat liker hun også, men da i veldig små biter :-) jeg tenkte egentlig at hun ikke kunne få servelat på brødskiva pga det er vanskelig å tygge men det går kjempefint så lenge bitene er små nok, hun har jo bare to tenner å så da er det jo ikke så lett å tygge ;-) snuppa mi blir 1 år neste uke ;-)

Har du prøvd Prim på skiva? Det går rett ned her :) Ellers så er banan en sikker vinner hos oss, når matlysten er lav er det bare å gi henne en halv banan og den er borte på få min :)

Takk for svar :-)

Hun grøsser bare hun ser prim omtrent, så det er heller ikke noen stor hit. Skal prøve kaviar. Hun ble veldig begeistret for baconost plutselig.

Problemet er jo, at når hun ikke spiser på dagtid, så raser hun galning og våkner flere ganger på natten. Mest sannsynlig fordi hun er sulten. Hun er nattavvent, men vurderer gi en litt melk på natten likevel. Får hun melk, så roer hun seg. Får hun ikke, vel, da er det krig i flere timer!

Vet liksom ikke helt hva jeg skal gi henne får å få henne til å spise..

Annonse

Prøv gjerne med Kaviarmix. Den er litt mildere i smaken enn ren kaviar.

Jeg ville nok prøvd å få henne til å spise i hvertfall 3-4 ganger i løpet av dagen. Faste måltider, ikke bare litt nå og da.

Hvis alle i fam. spiser sammen er det også mer morsomt å sitte ved bordet. Det er ihvertfall min erfaring. Lykke til :)

Gjest peacock
Takk for svar :-) Hun grøsser bare hun ser prim omtrent, så det er heller ikke noen stor hit. Skal prøve kaviar. Hun ble veldig begeistret for baconost plutselig. Problemet er jo, at når hun ikke spiser på dagtid, så raser hun galning og våkner flere ganger på natten. Mest sannsynlig fordi hun er sulten. Hun er nattavvent, men vurderer gi en litt melk på natten likevel. Får hun melk, så roer hun seg. Får hun ikke, vel, da er det krig i flere timer! Vet liksom ikke helt hva jeg skal gi henne får å få henne til å spise..

Nei, det er ikke noe morsomt å skulle sovne når man er sulten, ikke for voksne heller! Her våkner sønnen min bare for mat på natten (om han har drukket nok vann/melk på dagtid), maks én gang og det ut på morgenkvisten engang. Han er umulig å roe om han ikke får melk eller noe annet som metter litt! :-) Han er forresten 11 mnd. Men om jeg kan få tre timers ekstra søvn kan han gjerne få litt melk, det gjør meg ingenting....

Vi prøver med brød hver dag, men det er sjeldent han vil ha noe særlig. Han får da frukt i stedet (banan, kiwi, nektarin, mango osv), og da korter vi hellere tiden frem til neste måltid om han skulle bli sulten igjen fort. Vi har også prøvd med yoghurt, men det liker han ikke så langt... Ellers er det 2x grøt og middag.

Nei, ikk noe gøy å sove når man er sulten. Har gitt henne melk noen netter, stakkars ungen er jo kjempe sulten når hun får den :-( prøver med alt mulig. I dag endte vi på: 100 ml grøt. 1 brødskive. 1 middagsglass 12 mnd. 160 ml grøt og 200 ml melk. En knakende god dag til henne å være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...