Gå til innhold

Inspirert!!!! Er det noe......

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bugg :)

Bugg'en har kommet tilbake igjen. De har den på kiwi, iallefall den med banansmak. Smaker helt likt ;)

Skrevet
Jeg savner lillejan.. og det er ikke så lenge siden det fantes engang:P Også husker jeg brus-greia; SHIO med fersken smak.. mm.. Og Pepsi Crystal.. :D

Shio med ferskensmak savner jeg også :(

Skrevet

Jeg savner så innmari den disney sjokoladen!!! Selger heldigvis noe lignende på europris når det er jul og påske. Brun sjokolade rundt og hvit figur <3 Hamstrer noe helt skammelig i påske- og juletider ;)

Skrevet

Salte lakrissnører, Tyrkisk pepper tyggis, de små salte føttene iblandt smågodte. Og dette er ikke lenge siden men... eventyr sjokolade posene, skjønner ikke hvorfor de slutta med den!

Skrevet

Husker en sjokolade som het blues , speiderkrutt /hagl, gelefigurer som hang i remser , skumdelfin , bonbonkjærlighet/ drops som hundeprutter,andemat og ørevoks :)

Max sjokoladen , riegler , disney, og sikkert mye mye mer...

Skrevet
Rosa is og blå plastikk med tyggis i!! Husker ikke navnet, men fant den på listen over is når jeg kikket på den bloggen;) salte ufo push pop hm, og en "pose" med 3 rom, en for pulver og en slik stikk som du dyppa i pulveret å spiste:P Husker ikke navnet..
Den posen fins fortsatt;) Har den hjemme i skapet.. hihi
Skrevet

Riegel sjokolade, liten sjokolade med sølvpapir. Blå skrift vanlig, rød skrift med nøtter. Savner også buggen, alle variantene av den, og den andre tyggisen i gjennomsiktig pakke. Trur den het tuttifrutti eller noe. Kjeft og fanta, ikke brusen fabta, men fanta på små pappbokser akkurat som kjeft bare at de het fanta.

Salte bjørner finnes fortsatt også i norge, de selger det på kiosken rett over veien her jeg bor. Både salte og søte bjørner.

Skrevet
Jeg husker en bitteliten sjokolade, i sølvpapir og med en etikett foran hvor den ene typen var rød og den andre blå (tror jeg) Var en med og en uten nøtter. Husker ikke hva den heter, men husker den var rågod!

Den het Riegel eller Rigel eller noe i den dur..

Skrevet

Drikke: Kjeft og bananmilkshake

Goteri: Salte,søte og sterke bjørner, Push pop,blues sjokoladen,Salte ufo, salt lakrissnøre,slime slurps.

Og en is som het tyggis. Sirkelformet,knall rød/rosa med tyggisskaft.

Endelig noen som husker blues-sjokoladen!! Savner den så fælt:) Men ingen husker den, så jeg begynte jo å lure på om jeg fantaserte...

Skrevet

Disney sjokoladen, sånne små firkanta lakris med bokstaver på og sånne champagne drops med bruspulver inni. De var gode.

Ja, champagnedrops er det jeg savner mest.

Skrevet
Sekretøsa, det er riegel sjokoladen. Jeg husker Sad Sam tyggisen med rosa papir og søte klistremerker av den bikkja inni. De var nummererte, og vi samlet på den. Det ligger en boks med slike kliastremerker hjemme hos mine foreldre ennå :-) Og så var de gyle relax sjokoladene med krokan kjempegode.

ååå ja den relax sjokoladen var sååååå god, beste ever.

samme med den gule sjokoladen fra Marabou ( tror det skriver slik ) :)

Skrevet

Diplom-Is hadde en is som het Coco Bahia, den savner jeg! :)

Skrevet

Sukk.... den som hadde vært liten igjen :D Jeg savner mye av det dere ramser opp, spesielt disneysjokoladen! Bugg og hubbabubba var fantastisk, og disse lørdagsgodt posene/fantometposene var standard :) Mange potetgullposer også som er savnet, f.eks chicken pomms eller hva den heter og french fries paprika.. Den kom igjen for ikke så lenge siden, men så sluttet de å selge den enda en gang... :/

Skrevet

Ikke så gammelt da, men savner det likevel. Lollipop is på boks! Deilig frisk sorbet-is.. Og dalmantiner-isen som ble solgt hos isbilen, denne er det INGEN av de jeg kjenner som husker. Heller ikke en oransje is med noe gult på som hadde samme form som dalmantiner-isen og ble også kjøpt hos isbilen. Den danske, ikke den norske :)

Skrevet
Sukk.... den som hadde vært liten igjen :D Jeg savner mye av det dere ramser opp, spesielt disneysjokoladen! Bugg og hubbabubba var fantastisk, og disse lørdagsgodt posene/fantometposene var standard :) Mange potetgullposer også som er savnet, f.eks chicken pomms eller hva den heter og french fries paprika.. Den kom igjen for ikke så lenge siden, men så sluttet de å selge den enda en gang... :/

Chicken pommes selger de igjen, selges på kiwi her :) Men synes ikke smaken er den samme.

Skrevet
Ikke så gammelt da, men savner det likevel. Lollipop is på boks! Deilig frisk sorbet-is.. Og dalmantiner-isen som ble solgt hos isbilen, denne er det INGEN av de jeg kjenner som husker. Heller ikke en oransje is med noe gult på som hadde samme form som dalmantiner-isen og ble også kjøpt hos isbilen. Den danske, ikke den norske :)

Jeg husker den! De hadde dalmantinerisen på noen butikker også! mmmm.... savner....

Skrevet
Chicken pommes selger de igjen, selges på kiwi her :) Men synes ikke smaken er den samme.

Sikkert bare på utvalgte butikker de selger den da :) Nei, vi hadde vel andre smaksløker som små, alt usunt smakte vel bra da ;)

Skrevet

Kjeft med champagnesmak :D

Bluessjokoladen.

Disneysjokoladen.

Rakettis. Vet ikke om den het det, men var en hvit saft is, med en seigmann inni på toppen.

Skrevet

Her dukka den rosa isen forma som en puck opp. Hadde helt glemt denne.

post-843968-0-12657400-1344424451_thumb.jpg

Skrevet

Det går ikke en dag uten at jeg savner myk Tyrkisk Pepper! De var så fantastisk gode! Husker jeg pleide å kjøpe sånn stooor pose på tax free hver gang jeg besøkte pappaen min. Mmmm..

Og Tyrkisk Pepper is! Den er det bare jeg som husker. De solgte den bare en liten periode for kanskje 10-12 år siden. Den hadde lakristrekk og knuste drops inni fløteisen inni. Isbilen prøvde seg med å selge tyrkisk pepper is nå igjen, men den var ikke like god. Jeg løp rundt som en galning etter den bjella i fjor sommer for å kjøpe den, men ble skuffa når jeg smakte :(

Mange av tingene som er nevnt har de fremdeles. Double Dipper (de posene med pulver og sånn stick som man dupper med), Kræsj Pink eller Bestis som det heter nå, Soho hadde de i en sånn nostalgi-pose fra Nidar for en liten stund siden, Hockeypulver, Dunder Salt og sikkert mer. :)

Skrevet

Jeg ELSKET disse!! :D

Åh, de var så gode!

Skrevet

De har lolliipop isen som kuleis på buffeten på den nyeste Strømstad ferja :P

Skrevet
Stupedama sukkertøy!!! Heter sikkert ikke det, men det jeg husker det sånn :P Svare lakris sukkertøy med bilde av en dame som stuper på.
Det ble nettopp relansert.. og selges flere steder:) http://www.kk.no/894151/se-stupedama-er-tilbake

Uuuuh, skal se etter de neste gang jeg er i butikken :D

Skrevet

Det var en is jeg virkelig elsket som barn. Jeg kalte den bare "grise-isen" for det var en stor rosa gris på kartongen (Smakene hadde forskjellige dyr)

"Grise-isen" var da en kremet pinneis med jordbærsmak, med store biter av jordbær. Ufattelig god! Skulle betalt mye for en av dem nå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...