Serepta Skrevet 7. august 2012 #26 Skrevet 7. august 2012 Sekretøsa, det er riegel sjokoladen. Jeg husker Sad Sam tyggisen med rosa papir og søte klistremerker av den bikkja inni. De var nummererte, og vi samlet på den. Det ligger en boks med slike kliastremerker hjemme hos mine foreldre ennå :-) Og så var de gyle relax sjokoladene med krokan kjempegode.
verdens heldigste mamma Skrevet 7. august 2012 #27 Skrevet 7. august 2012 Jeg husker en bitteliten sjokolade, i sølvpapir og med en etikett foran hvor den ene typen var rød og den andre blå (tror jeg) Var en med og en uten nøtter. Husker ikke hva den heter, men husker den var rågod! Riegel (rød) var den som var ren melkesjokolade og Hasla (blå) var ned biter av hasselnøtter. Kjempegode begge to!
PeppaPig Skrevet 7. august 2012 #28 Skrevet 7. august 2012 salte ufo (nam nam) Husker en iskrem som hadde lakristrekk utenpå og vaniljeis inni. Vi snakker sikkert for 25år siden nå da Men den var kjempegod Blå hubbabubba (lakrissmak) Husker også en tyggis som kostet 20øre stykket. Tror man fikk den i 2 forskjellige farger/smaker. Husker ikke hva den heter, men de ble solgt rundt begynnelsen av 90 tallet..
verdens heldigste mamma Skrevet 7. august 2012 #29 Skrevet 7. august 2012 En sjokolade som het "5 minutter", eller noe sånt. Beste sjokoladen som fantes! Savner den så mye at jeg har lurt på å foreslå for Freia at de skal vurdere å starte produksjonen igjen ;-) Men det vil være mye sunnere for meg om de lar det være..
Papegøyeblomst Skrevet 7. august 2012 #30 Skrevet 7. august 2012 Hva med Dundersalt, noen som husker dem? var lysegrønne og rosa (husker ikke flere farger), runde sukkertøy i en gjennomsiktig pose - kjempesure, så tunga krølla seg, og så kjempegode etterpå..
*KlaraKu* Skrevet 7. august 2012 #31 Skrevet 7. august 2012 Rosa is og blå plastikk med tyggis i!! Husker ikke navnet, men fant den på listen over is når jeg kikket på den bloggen;) salte ufo push pop hm, og en "pose" med 3 rom, en for pulver og en slik stikk som du dyppa i pulveret å spiste:P Husker ikke navnet.. den isen selges enda, nå heter den bestis før het den pinkis eller noe tror jeg. Veldig god is :-)
Papegøyeblomst Skrevet 7. august 2012 #32 Skrevet 7. august 2012 En sjokolade som het "5 minutter", eller noe sånt. Beste sjokoladen som fantes! Savner den så mye at jeg har lurt på å foreslå for Freia at de skal vurdere å starte produksjonen igjen ;-) Men det vil være mye sunnere for meg om de lar det være.. "Fem minutt" het den! den var min favoritt da jeg var liten...
Prøverpåentil Skrevet 7. august 2012 #33 Skrevet 7. august 2012 Hva med Dundersalt, noen som husker dem? var lysegrønne og rosa (husker ikke flere farger), runde sukkertøy i en gjennomsiktig pose - kjempesure, så tunga krølla seg, og så kjempegode etterpå.. Det finnes enda.. så og si overalt:) Ikke alle som har de fargede, men de sorte er hvertfall overalt:)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 7. august 2012 #34 Skrevet 7. august 2012 Nå heter isen kræsj pink Og den posen med 3 rom selges enda .
I scream for icecream! Skrevet 7. august 2012 #35 Skrevet 7. august 2012 Jeg husker Clip og Clap is eller hva den het. (Noe lignende) Tyrkisk Pepper myke drops, smurfedrops i gul eske som smakte lakris, Babol tyggis, is som man kunne dele i to med to pinner (tror den het Tucan?) Den rosa isen med blå tyggispinne het Kræsj Pink. Og så husker jeg godt tennis-isen og masse av det andre som er nevnt her. Synd at sånne ting forsvinner.
I scream for icecream! Skrevet 7. august 2012 #36 Skrevet 7. august 2012 Også sånne Kinderdyr i plast med gjennomsiktig mage med bittesmå Kinderegg inni. MMM!
Gjest Adventstjerna Skrevet 7. august 2012 #37 Skrevet 7. august 2012 Alle de single merkene fra BonBon: torskeøyne, griseflaks, rektors ruke osv. LilleJan, smurfekarameller, smurfepastiller med lakris(gul eske), froskeis, kjærlighet formet som en boksehanske...... Åååå nå ble jeg skikkelig godtesyk!!
Musemorbr / Skrevet 7. august 2012 #38 Skrevet 7. august 2012 Nå kom jeg på Turtles is, der pinnen var et våpen.
I scream for icecream! Skrevet 7. august 2012 #39 Skrevet 7. august 2012 Og tyggis/sjokoladerøyk! Haha. Jeg spammer nå.
Strikkulf Skrevet 7. august 2012 #40 Skrevet 7. august 2012 Stjernepose med Kizz-kort inni.. Og krutt tyggis, runde lakris tyggis med noe pulver inni..
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #41 Skrevet 7. august 2012 Camel lakris-sigaretter, stjernepose (som jeg bare likte litt av), en sjokolade jeg ikke husker navnet på - litt karamellaktig smak på fyllet, rødt og gullfarget papir (finnes smågodtsjokolade med samme navn, men den smaker ikke like godt).
silje1989 Skrevet 7. august 2012 #42 Skrevet 7. august 2012 De myke tyrkisk peber pastillene savner jeg. Man får kjøpt en pose i sverige med de oppi, men i den er det også mange andre slag, og da er det ikke så mange av de goooode
*KlaraKu* Skrevet 7. august 2012 #43 Skrevet 7. august 2012 Nå heter isen kræsj pink Og den posen med 3 rom selges enda . kræsj pink var det den het ja :-) men nå heter den bestis, hvertfal det som stod på isen jeg kjøpte i helgen.
mummimamma27 Skrevet 7. august 2012 #44 Skrevet 7. august 2012 Myke tyrkisk pepper Stratos med nøtter Dracula kjærlighet (fins kanskje enda i kiosker?)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #45 Skrevet 7. august 2012 Isbre mintdrops; de var blanke som en sbit og smakte peppermynte. P.P lakrispastiller Tenor pastiller "Museskit", små runde lakriskuler som egentlig het Prosit, men som vi kalte for og som så ut som museskit Lakrissigaretter Sweetmint tyggis, den var som en murstein i fasongen, steinhard å tygge på og den ubestemmelige smaken varte i ca 1,7 minutter Black cat tyggis med salmiakksmak Sorbits med salmiakksmak Toffin karamellkuler med sjokolade Fotballdrops, sorte med lakrissmak og lyse brune med karamellsmak i samme eske med bilde av et fotballag på baksiden Bruspulver med jordbærsmak i liten rød og hvit pose
granatepla Skrevet 7. august 2012 #46 Skrevet 7. august 2012 Kardemommeby-is :-D du kjøpte dem i store pakninger der en pakke var blå og en rød, men husker ikke helt hva som var forskjellen. Og Olaf Sands rifla potetflak! Beste potetgullet noen sinne!!
Gjest Adventstjerna Skrevet 7. august 2012 #47 Skrevet 7. august 2012 Nå heter isen kræsj pink Og den posen med 3 rom selges enda . kræsj pink var det den het ja :-) men nå heter den bestis, hvertfal det som stod på isen jeg kjøpte i helgen. Men kræsj pink er saftis. Den som var på 80-tallet var rund som en puck med fløteis inni og et deilig lyserosa trekk over
:o) :o) :o) Skrevet 7. august 2012 #48 Skrevet 7. august 2012 Nå heter isen kræsj pink Og den posen med 3 rom selges enda . kræsj pink var det den het ja :-) men nå heter den bestis, hvertfal det som stod på isen jeg kjøpte i helgen. Men kræsj pink er saftis. Den som var på 80-tallet var rund som en puck med fløteis inni og et deilig lyserosa trekk over Den het Tyggis. Googler du Diplom Tyggis får du den opp Var veldig god...
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. august 2012 #49 Skrevet 7. august 2012 Jeg husker en bitteliten sjokolade, i sølvpapir og med en etikett foran hvor den ene typen var rød og den andre blå (tror jeg) Var en med og en uten nøtter. Husker ikke hva den heter, men husker den var rågod! Riegel (rød) var den som var ren melkesjokolade og Hasla (blå) var ned biter av hasselnøtter. Kjempegode begge to! Er det? Prøvde å google men fant ikke bilde. Vel, stoler på dere:) Greia er at oldemor alltid hadde en i veska som hang bak døra til jeg kom. var som en unge på julaften når hun sa "montro om det er noe godt bak døra i dag". Åh, savner oldemor<3
Gjest Mentha Skrevet 7. august 2012 #50 Skrevet 7. august 2012 Grustyggis! Og den blå hubba bubbaen. Og de salte lakrissnørene. Sto og kikket på en bok om nostalgisk godis fra 80-tallet, det var mange gode minner som poppet opp der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå