Gå til innhold

Inspirert!!!! Er det noe......

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....godteri/mat du husker du kjøpte som liten i butikken som du har funnet ut i ettertid at ikke finnes lenger?

Kom på mange ting her da jeg mimret litt med ei vennine, men nå kommer jeg bare på denne disneysjokoladen som var av hvit og brun sjokolade formet som en disneyfigur. Det var et disneyhodet i hver pakke.

Skrevet

www.fineminner.blogspot.com har utrolig mange bilder av gammelt godteri o.l. :)

Skrevet

Donaldtyggis. Sånne runde kuler med vokset papir i rødt, gult eller blått med en donaldfigur på. Også hasla og riegel.

Skrevet

Sånn liten fem-pack med tyggis i. De var hadde sprøtt lag utenpå og var små. Pakket i gjennomsiktig plast, tyggisene var gule/grønne/rosa med noen av hver i pakka. :)

Bugg får man kjøpt nå da :)

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Splitt (den gule og hvite isen). Skulle gitt mye for å smakt den igjen.

Og bugg for 50 øre ;)

Skrevet

Hubba Bubba og Bugg (slik som de var før, med alle smakene), Pelle Svanseløs godtepose, Fantomet godtepose, og en som jeg tror bare het lørdagsgodt. Flyeske! Og Spinn sukkertøy som bla fantes i flyesken. Pink Panter sukkertøy.

Det er helt sikkert flere ting også, men det er de jeg kommer på nå. :D

Skrevet

Disney sjokoladen, sånne små firkanta lakris med bokstaver på og sånne champagne drops med bruspulver inni. De var gode.

Skrevet

Soho!

Og hverken HubbaBubba eller Bugg er hva de en gang var, altså..

Skrevet

Riegel sjokolade,sånne små med sølvpapir og rød skrift..nam.

Skrevet

Drikke: Kjeft og bananmilkshake

Goteri: Salte,søte og sterke bjørner, Push pop,blues sjokoladen,Salte ufo, salt lakrissnøre,slime slurps.

Og en is som het tyggis. Sirkelformet,knall rød/rosa med tyggisskaft.

Skrevet

En sjokolade som het Opal.... Den var god den:-)

Skrevet

jeg tror hubbabubba og bug ikke er det samme lengre fordi vi har utviklet våre smaksløker. Jeg er helt sikker på at de smakte like jævlig når vi var små, vi bare visste det ikke ennå :P

Savner Mövenpick valnøtt is i sånne små rektangulære bokser, de var såååå goe.. har fortsatt et par av de boksene med tegnestifter og gummistrikker i på kjøkkenet.. tihi..

Skrevet

Bug'en som er i butikken nå er samme originalen..

men finnes bare i banan da:)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Alt dere nevner! Spesielt savnet er fargerike tyggisene, isen som så ut som en tyggis spilitt va det vel og Disney sjokoladen og skumjordbær. Det var i plukkehyllen åp smågodt, men de finnes ikke lender, flate på ene siden så de lå flatt med i jordbær fasong og smak, men et slags sukkerlag drit gode i skum! NAM!

Skrevet

Jeg savner lillejan.. og det er ikke så lenge siden det fantes engang:P

Også husker jeg brus-greia; SHIO med fersken smak.. mm..

Og Pepsi Crystal.. :D

Skrevet

En sjokolade som het "5 minutter", eller noe sånt. Også tennis-is!:) Og ellers mye av det dere andre nevner!

Skrevet (endret)
Drikke: Kjeft og bananmilkshake Goteri: Salte,søte og sterke bjørner, Push pop,blues sjokoladen,Salte ufo, salt lakrissnøre,slime slurps. Og en is som het tyggis. Sirkelformet,knall rød/rosa med tyggisskaft.
Drikke: Kjeft og bananmilkshake Goteri: Salte,søte og sterke bjørner, Push pop,blues sjokoladen,Salte ufo, salt lakrissnøre,slime slurps. Og en is som het tyggis. Sirkelformet,knall rød/rosa med tyggisskaft.
Alt dere nevner! Spesielt savnet er fargerike tyggisene, isen som så ut som en tyggis spilitt va det vel og Disney sjokoladen og skumjordbær. Det var i plukkehyllen åp smågodt, men de finnes ikke lender, flate på ene siden så de lå flatt med i jordbær fasong og smak, men et slags sukkerlag drit gode i skum! NAM!

Salte, søte og sterke bjørner får du kjøpt i sverige :)

Lakrissnøre også.

oiii hva skjedde her :P

Endret av Silje1989
Skrevet

Stupedama sukkertøy!!! Heter sikkert ikke det, men det jeg husker det sånn :P Svare lakris sukkertøy med bilde av en dame som stuper på.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg husker en bitteliten sjokolade, i sølvpapir og med en etikett foran hvor den ene typen var rød og den andre blå (tror jeg) Var en med og en uten nøtter.

Husker ikke hva den heter, men husker den var rågod!

Skrevet
Stupedama sukkertøy!!! Heter sikkert ikke det, men det jeg husker det sånn :P Svare lakris sukkertøy med bilde av en dame som stuper på.

Stupedama har kommet tilbake :D

Kjøpte det for en stund sida. De er nydelige :)

Skrevet

Salte ufo! Og masse av det som tidligere er nevnt. Ble helt godtesjuk nå. :P Er fortsatt ganske barnslig når det gjeder godteri har jeg merka, elsker hubba bubba, hockeypulver, kinder-egg, sånn godteri som smeller i munnen... Mmmm...

Skrevet

Rosa is og blå plastikk med tyggis i!! Husker ikke navnet, men fant den på listen over is når jeg kikket på den bloggen;)

salte ufo

push pop

hm, og en "pose" med 3 rom, en for pulver og en slik stikk som du dyppa i pulveret å spiste:P Husker ikke navnet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...