Gå til innhold

Venter lita jente med Down. Er jeg alene? .....

FrkVips

Anbefalte innlegg

Etter først å ha fått dårlig resultat på duotesten, vet vi nå at vår lille jente har Down syndrom. Etter å ha vært i sjokk, sorg og kaos i noen uker, begynner vi nå å "lande" litt, men det er fremdeles så mange spørsmål og en god del sorg å bearbeide. Hvordan vil det bli å være forelder til et barn med ekstra behov?

Er det noen andre der ute som er i tilsvarende situasjon? I så tilfelle hadde det vært veldig hyggelig å få kontakt.

Fortsetter under...

Hei - først og fremst, gratulerer med en helt spesiell jente på vei! Jeg har ingen personlig erfaring, men anbefaler å ta kontakt med "ups & dows" (fantastisk navn!!), der er det mange i samme situasjon, og som helt sikkert kan veilede og gi gode råd om hva dere kan forvente.

http://www.upsanddowns.no/

ønsker dere masse lykke til!!!!

Hei og gratulerer med jente i magen : )

Jeg har ikke barn med down syndrom, men har forhøyet risiko for å få det pga høy alder. Jeg leste meg opp på temaet i forkant av duotest i forrige svangerskap. Da fant jeg bloggen til mamma westerheim. Hun og mannen er unge og har to gutter, den eldste har Down syndrom. Hun skriver godt og er en klok ung dame etter min mening. Har lært meg mye, kansje du kan lese litt der. Fint å få noe annet enn legeprat og statistikk om emnet : )

Tusen takk :-)

Jeg leser deg jeg kommer over på nettet og ellers og vi forsøker å forberede oss så godt vi kan. Ups & Downs har jeg hørt om, og kommer vi til å kontakte. Regner med å få kontakt med noen etterhvert.

Akkurat nå er vi i en blanding av sorgprosess og glede over magen som vosker og jenta som kommer til nyttår. Vi vet ikke hva vi går til, men må bare ta én dag av gangen.

Tusen takk :-) Jeg leser deg jeg kommer over på nettet og ellers og vi forsøker å forberede oss så godt vi kan. Ups & Downs har jeg hørt om, og kommer vi til å kontakte. Regner med å få kontakt med noen etterhvert. Akkurat nå er vi i en blanding av sorgprosess og glede over magen som vosker og jenta som kommer til nyttår. Vi vet ikke hva vi går til, men må bare ta én dag av gangen.
ønsker dere av hele mitt hjerte lykke til! Jeg kan forstå de doble følelsene, det blir et annerledes svangerskap. Jeg tror likevel dere gjennom denne prosessen blir så godt rustet som mulig er for å ta i mot den vesle jenta deres. Ingen av oss har noen garantier for hvordan ting blir, med eller uten downs. Ha en finfin dag med magen din!! Hilsen fra en som venter på å bli "kvitt" magen sin :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...