Gå til innhold

Bilsete 9-18 (36) kg; anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det på tide å bytte bilsete. Men, hva skal vi velge? Vi har to biler, men det blir hovedsaklig brukt i den ene, men kan godt være enkelt å flytte på. I tillegg er den ene bilen uten isofix, så det må være uten dette, eller om det finnes en kombiløsning?. Har sett på Britax Two Way Elite, men er noe usikker?

Noen som har gode tips i bilsetejungelen? :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Vi har Britax Two Way Elite og er godt fornøyd med det. Det er enkelt å montere, står stødig, hun sitter godt i setet (også på lange turer), er godkjent også for bakovervendt og ja, et sete både jeg og snuppa er godt fornøyd med :)

Skrevet

Da ville jeg faktisk vurdert å få ettermontert isofix i den bilen som ikke har (du kan gjøre det i de fleste biler). Det finnes ingen bakovervente bilstoler i denne klassen uten isofix som er "enkelt å flytte på". For at disse setene skal stå støtt er en omfattende montering svært viktig, og uten isofix er det forankringsseler i tillegg ti bilens seler som skal feste setet. Du må beregne minst 4-5 minutter hver gang setet skal flyttes på, og det er når du begynner å bli dreven på det. I starten kan det fort ta 10-15 minutter hver gang. Med isofix holder det med 1 minutt. Alternativt ville jeg hatt en bilstol i hver bil.

Vi er veldig fornøyde med BeSafe sin bilstol som har isofix. Hos oss har den holdt fint til barnet har blitt 4 år og stor nok til å sitte framover i beltestol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...