Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pent. Men hvorfor ikke vanlig ø?

Jeg er usikker selv. Men jeg liker et dikt som heter "Snöfrid" så syntes kanskje derfor det ser penere ut på en måte fordi jeg forbinder det med noe jeg syntes er fint. Og så er det en litt svensk vri på det som passer til familien vår. :)

Annonse

Jeg synes både Snøfrid og Snefrid er nydelig! Veldig pent. :) Men jeg er helt enig med de andre her om at dere bør skrive det med vanlig ø. Uansett så blir det et styr om dere skulle bestemme dere for den andre svenske ø-en, for folk kommer til å bruke norsk ø uansett. Dessuten ser jeg ikke grunnen for å bruke en annen ø? Det er jo samme uttalen?

Men Snøfrid er kjempefint! :)

Ja, jeg merker jeg aner problemer med den andre ø`en. Hehe. Jeg bare syntes det ser litt penere ut. Men det er jo ikke viktig selvsagt. Tror jeg henger meg opp i diktet. Pluss at det er vanlig med den andre øen i vår familie, siden den er svensk. Men ja, hvis vi velger Snøfrid er jeg ganske sikker på det blir med vanlig ø :) Syntes plutselig Snøfryd og Snefryd også var fryktelig pene navn. Nesten så jeg lurer på om jeg heller litt mot Snefryd. :)

Snøfrid er veldig fint! Et av mine yndlingsnavn. Jeg vet ikke om noen som heter det, og tror det er ganske uvanlig. Og i dette tilfellet synes jeg det er bra! Dessuten tenker jeg på Snehvit og de syv dvergene, og får veldig gode assosiasjoner.

Bare jeg som ikke liker dette navnet? Synes ikke Snøfrid er noe fint i det hele tatt. Ser på det som et belastende og tungt navn. Ser heller ikke på det som et skikkelig navn av en eller annen grunn. Tror det er "snø" som får det til å skurre litt... Ikke er det pent heller synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...