Gå til innhold

Noen her som lager hjemmelaget pålegg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Lager indisk ost, kremoster (Liker ikke den syntetiske smaken) Sildesalat, italiensk salat og den slags også. Ribberull også, men da mest til jul.

Skrevet

Eggsalat, italiensk salat, tunfisksalat og rekesalat.

Kjøttrull og tomatsild til jul. ;)

Hummus. (Bruker det både som dip og pålegg).

Skrevet

Lager en kjempegod eggesalat... Tror jeg må lage i morra, faktisk:-)

Skrevet

Jeg lager bare syltetøy og koker bajoneskinke og steker kjøtt som vi har til middag og der restene passer som pålegg. Har kokt gomme et par ganger, men den vi kjøper er faktisk bedre.

Ellers er vi glade i omeleter som pålegg. Det, og eggerøre lager vi ofte om du regner med det.

Gjest meg mamma?
Skrevet
Lager indisk ost, kremoster (Liker ikke den syntetiske smaken) Sildesalat, italiensk salat og den slags også. Ribberull også, men da mest til jul.

Så god du er :)

Hvordan lager du indisk ost, kremoster og ribberull da?

Annonse

Skrevet

Eggesalat

Tunfisksalat

Russisk rekesalat

Sursild/løksild

Roast beef

Skrevet

Og pesto!

Teller kanskje ikke som pålegg, men liker å ha hjemmelaget rød og grønn i kjøleskapet.

Gleder meg allerede til den første skiven med surdeigsbrød, soltrørkettomat-pesto og BRIE(!!) så fort lille frøken er kommet ut!

Gjest Mamma til 3 små Gull
Skrevet

Kjøttrull og ribberull til jul

Kaviar

Egg og løksalat

Skinskesalat

Sjokoladepålegg

Laksepate

Syltetøy

Skrevet

Jeg lager syltetøy og geléer, eggesalat og ting som eggerøre og omelett. Til jul lager jeg verdens beste tomatsild, sylteflesk, og av og til lammerull. Før lagde jeg leverpostei også, men den ble aldri spist opp så det sluttet jeg med.

Skrevet

Så god du er :)

Hvordan lager du indisk ost, kremoster og ribberull da?

Hehe, tusen takk :) Er nok ikke så mye med god å gjøre, bare glad i å lage mat :)

Indisk ost: Jeg bruker 1 liter H melk, og noen dråper sitronjuice eller eddik. Kok melken opp mens du rører og tilsett sitron. Melken skal da skille seg. Sil melken gjennom et osteklede (Noen bruker også rett og slett enden på en (veldig ren) strømpebukse, hehe) La det renne godt av seg, og vips har du en fantastisk ost som ikke smelter under matlaging. Matter paneer er veldig godt :)http://www.wikihow.com/Make-Paneer-(Indian-Cheese) Her er en med bilder.

Kremost: Man kan enten kjøpe kremost naturell eller lage selv, da bruker man enten hjemmelaget eller kjøpt yoghurt som man lar renne av i kjøleskap. Så tilsetter man det man liker. Syns det smaker veldig mye renere og friskere enn ferdig kjøpt.

RIbberull syns jeg blir vanskelig uten å vise bilder eller video. Her anbefaler jeg deg rett og slett å se en video før du begynner. Er ikke vanskelig egentlig, men jeg syns det gikk lettere etter min mor viste meg. Det er også mange forskjellige oppskrifter, med nøtter, frukt, sitron og løk. Min er veldig enkel egentlig, så det kommer litt an på hva du selv liker :)

Skrevet
Kjøttrull og ribberull til jul Kaviar Egg og løksalat Skinskesalat Sjokoladepålegg Laksepate Syltetøy

Hvordan lager du kaviar?

Skrevet
Kjøttrull og ribberull til jul Kaviar Egg og løksalat Skinskesalat Sjokoladepålegg Laksepate Syltetøy
Hvordan lager du kaviar?

Jeg husker ikke oppskrifta, men jeg har fersk rogn som jeg blander med litt salt, sukker, olje og treeddik om jeg ikke husker helt feil. Dette skal røres godt sammen, og det må stå i noen dager før den kan spises :) Veldig enkelt og supergodt!

Annonse

Skrevet

Kun syltetøy og omelett, samt kjøttrull og sursild til jul.

Skrevet

Jeg lager syltetøy, både rips, blåbær, multer og tyttebær. Men ikke jordbær, da min rare mann liker kjøpebær bedre. Ellers lager han selv alle sorter påleggssild, og en super italiensk salat. Han kan også en spennende polsk fiskesalat-ting. Vi pleier ikke lage rull selv, siden vi er bortskjemt med å få hjemmelaga i gave uansett. Vi pleier der i mot å koke skinke og skjære opp til pålegg. Kan ikke skryte så mye av jobben, men det er søren meg godt. :) Og i tillegg til rabarbrasyltetøy, lager mannen min den beste rabarbrasaft i verden. :)

Skrevet

Lager kun hummus som kan brukes både som dipp og pålegg, men har lenge ønsket å utvide reportoaret.... Noen som har noen gode tips på veggis oppskrifter? :)

Skrevet

Noen som har god oppskrift på hummus? Har lyst å prøve....

Skrevet

Superenkelt :)

Kikerter

Tahini (sesampasta)

Hvitløk

Saft fra sitron(er)

Hovedingrediensen er kikertene. De andre tilpasser du smaken med etter mengde kikerter. Jeg lager gjerne en stor posjon kikerter (legger i vann over natten), også fryser jeg ned posjonsstrls (både kikerter og ferdig hummus).

Yummi :)

Skrevet

Superenkelt :)

Kikerter

Tahini (sesampasta)

Hvitløk

Saft fra sitron(er)

Hovedingrediensen er kikertene. De andre tilpasser du smaken med etter mengde kikerter. Jeg lager gjerne en stor posjon kikerter (legger i vann over natten), også fryser jeg ned posjonsstrls (både kikerter og ferdig hummus).

Yummi :)

...og litt salt og pepper da :D

Gjest meg mamma?
Skrevet
Så god du er :) Hvordan lager du indisk ost, kremoster og ribberull da?
Hehe, tusen takk :) Er nok ikke så mye med god å gjøre, bare glad i å lage mat :) Indisk ost: Jeg bruker 1 liter H melk, og noen dråper sitronjuice eller eddik. Kok melken opp mens du rører og tilsett sitron. Melken skal da skille seg. Sil melken gjennom et osteklede (Noen bruker også rett og slett enden på en (veldig ren) strømpebukse, hehe) La det renne godt av seg, og vips har du en fantastisk ost som ikke smelter under matlaging. Matter paneer er veldig godt :)http://www.wikihow.com/Make-Paneer-(Indian-Cheese) Her er en med bilder. Kremost: Man kan enten kjøpe kremost naturell eller lage selv, da bruker man enten hjemmelaget eller kjøpt yoghurt som man lar renne av i kjøleskap. Så tilsetter man det man liker. Syns det smaker veldig mye renere og friskere enn ferdig kjøpt. RIbberull syns jeg blir vanskelig uten å vise bilder eller video. Her anbefaler jeg deg rett og slett å se en video før du begynner. Er ikke vanskelig egentlig, men jeg syns det gikk lettere etter min mor viste meg. Det er også mange forskjellige oppskrifter, med nøtter, frukt, sitron og løk. Min er veldig enkel egentlig, så det kommer litt an på hva du selv liker :)

Spennende :)

hvor lenge holder ostene seg?

Skrevet
Spennende :) hvor lenge holder ostene seg?

Kremostene holder seg godt og vel en uke eller mer, den indiske vet jeg faktisk ikke, for den blir spist opp av min glupske mann omtrent på dagen ;) Det er sjeldent jeg har rester her gitt, men ost generelt har vel okay holdbarhet, tror jeg? :)

Skrevet

Bønnepålegg:

En avrent og godt skylt boks med butterbeans, 1-2 fedd hvitløk, litt pepper, litt olje, og masse hakket bladpersille. Nyyyyydelig på hjemmebakte knekkebrød!

Skrevet

Kjøttrull og ribberull til jul

Kaviar

Egg og løksalat

Skinskesalat

Sjokoladepålegg

Laksepate

Syltetøy

Oppskrift på sjokoladepålegg er du snill? :) Pretty please ;))

Skrevet

Pleier også å lage gomme :P

Skrevet
Oppskrift på sjokoladepålegg er du snill? :) Pretty please ;))

hmm, nå spørr du godt da jeg ikke har noen oppskrift :P

Først har jeg en del melis i ei skål. Blander dette ut med sterk kaffe. Så har jeg i en dæsj vaniljesukker, en klatt smør og ett par spiseskjeer kakao-pulver. Rør dette godt sammen, og voila (om jeg husker rett) :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...