Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei du :D så spennende, da ligger du ei uke før meg :):)

Vi starter i Uke 36 med uttak og innsett..

Hei IdaPingPong!

Jeg er på mitt første forsøk med ivf, har time imorgen på riksen og har time for uttakk, innsett i uke 35.

Jeg bor også i Drammen:) når skal du ha uttak, innsett?

• 2 uker senere...

Annonse

Får man ha sin bedre halvdel med på egguthentingen?:-) tenker det hadde vært kjekt å hatt en å holde i hånden :-P er det mange her som har blitt gravid ved første forsøk med IVF?

Ja, det gjør man, å hånden er god å ha da :-) han må levere sæd den dagen, så han må være med på sykehuset da :-)

Min bedre halvdel er med på både utak og insett :-)

Jeg skal definitivt ha med kona! Det er jo noe hun også vil, da. De gangene jeg har vært i Køben for å bli inseminert, var jeg alene, bortsett fra første gang. Går greit, men det blir liksom noe annet med egguttakk og innsetting.

Hei du :D så spennende, da ligger du ei uke før meg :):) Vi starter i Uke 36 med uttak og innsett..
Hei IdaPingPong! Jeg er på mitt første forsøk med ivf, har time imorgen på riksen og har time for uttakk, innsett i uke 35. Jeg bor også i Drammen:) når skal du ha uttak, innsett?

Vi tilhører også riksen :) Kommer ikke igang igjen nå,før tidligst oktober vi da :) Skal igang med IVF :)

Var på Riksen og fikk smertestillende gjennom veneflon. Husker ikke hva det var, men my god som det funket! Gikk tre sekunder, og så var det instant rus. Da de stakk den lange, fæle nåla inn, var det som om noen pirket på meg med en penn. Null vondt. Husker faktisk tenkte (og sa høyt ...) at det var ganske så behagelig å ligge der i den stolen. Kunne godt gjort det lenger. :-)

Ugh...får du se nåla??? DER er min stoooore skrekk da! Den j.... nåla! :( hadde håpet den "satt inni UL-staven jeg"! Slik at den var "usynlig"! OMG!! Nå vrengte magen seg! :) Sliter liiiit med sprøyteskrekk serru :) Så dissa sprøytene i magen er en tøff utfordring i seg selv!

Bare ligg med hode nede, å ikke se mellom fotene :P

Da får du ikke se den :-)

Je gjorde det første gangen, men andre gangen var je så nyskjerrig å løftet hode å kjikket mellom fotene å så nåla :P

Bare ligg med hode på puten, se din bedre halvdel i lynene eller kjikk i taket...:-) og husk, pust med magen...:-) da går alt veldig bra...:-)

Også tenkte jeg hele tiden : det er verdt det, dette er det som må til for å få en baby..!!!

Også når du er gravid, så er utak ingen ting i forhold til en fødsel:-)

Skal i gang med mitt 3 nå i november, og jeg gruver meg mer til 9 dager med puregon sprøyter enn 10-15 min med utak :-)

Var på Riksen og fikk smertestillende gjennom veneflon. Husker ikke hva det var, men my god som det funket! Gikk tre sekunder, og så var det instant rus. Da de stakk den lange, fæle nåla inn, var det som om noen pirket på meg med en penn. Null vondt. Husker faktisk tenkte (og sa høyt ...) at det var ganske så behagelig å ligge der i den stolen. Kunne godt gjort det lenger. :-)
Ugh...får du se nåla??? DER er min stoooore skrekk da! Den j.... nåla! :( hadde håpet den "satt inni UL-staven jeg"! Slik at den var "usynlig"! OMG!! Nå vrengte magen seg! :) Sliter liiiit med sprøyteskrekk serru :) Så dissa sprøytene i magen er en tøff utfordring i seg selv!

Bra jeg ikke er alene om nåleskrekk! Sprøyter går greit nok, og svetter bare litt når jeg skal ta blodprøver. Men veneflon og nåler på merkelige steder gruer jeg meg til! Husker da jeg skulle ta Ovitrelle sist. Fikk vite av gyn at det var en slik penn som var enkel å sette selv, så var ikke så engstelig. Men da vi kom hjem og åpna eska så lå det en helt vanlig sprøyte det med DEN nåla :o Og jeg skal love dere at jeg fikk panikk og grein da kona skulle sette den på meg :D

Annonse

AkPa:

HEHE ;) Oki :)

Jeg orker ikke se på når jeg tar blodprøver heller jeg,så det er helt greit å ikke se noe,når "the big one" skal inn der! :P

Puste ja....DET har jeg lett for å glemme under UL også! :-/ Blir liksom litt anspent i rumpeballene,og da spenner jeg hele resten av kroppen også,og så glemmer jeg helt å puste! Skal si ifra til mannen min at han må be meg om å puste med magen :) Takk for gode tips på veien! :)

Når du sa det sånn...DAGER med sprøyter,og MINUTTER med uttak,ble det litt annerledes... hm...smart! :) Hehe,i know,fødsel er 20 ganger verre,men det har jeg ikke begynt å grue meg til enda :P

Kjærepære:

Jeg liker heller ikke veneflonen...ugh! :( Den er så vond den,men det GåR! :) Syns du Ovitrellen var stor? Hmmm,har fått sånn penn nå...er den større enn sprøyta??? Syns ikke sprøyta var så lang,men har ikke kikket på pennen enda....for jeg måtte avbrytes,så fikk ikke "noe glede av den enda"!

Uff,ja ikke noe ålreit! :(

Vet du, jeg husker faktisk ikke! Nå har ikke jeg problemer med nåler generelt, men jeg var uansett så fjern at jeg ikke helt fikk det med meg. :-) Håper du får en tilsvarende opplevelse. Du får kikke en annen vei!

ÅÅÅ,sÅ bra!!! Kanskje de kan gjøre det pÅ meg ogsÅ?!? Ikke for det,jeg har sÅ teite Årer,at nÅr jeg skal ta vanlig blodprøve,mÅ de bruke barnenÅl,for ellers fÅr dem ikke blod...!SÅ kanskje jeg MÅ ta den i hÅnda :( Men det skal jeg jammen spørre om! :) Thanks :) Jaaa,det hjelper i massevis Follo Feb13 :)

Kjærepære:

Ja det koster.Og ikke er det noen artig shoppingrunde heller! :)

Vet du, jeg husker faktisk ikke! Nå har ikke jeg problemer med nåler generelt, men jeg var uansett så fjern at jeg ikke helt fikk det med meg. :-) Håper du får en tilsvarende opplevelse. Du får kikke en annen vei!

Jeg skal uansett,ikke se noenting!!! :) Og så håper jeg de gir meg en skikkelig dose med "svingstang coctail" ;):P

For min del,kunne de godt gjort så jeg sovnet! :)

Jeg har noen bittesmå årer og årer som stikker unna ved blodprøvetakning. Men sa ifra at skal jeg ha veneflon må den i albuen vis den skal ha noe effekt... Jeg syntes det også gjør vondt... Hu kranglet ikke på det...Men på Riksen så er de råflinke.. Ett stikk og kjenner ikke noe... VÆRRE hos fastlegen, har endt opp og sitte å bli stukket 5-7 ganger.. Å da begynner det å gjøre vondt :/

ÅÅÅ,sÅ bra!!! Kanskje de kan gjøre det pÅ meg ogsÅ?!? Ikke for det,jeg har sÅ teite Årer,at nÅr jeg skal ta vanlig blodprøve,mÅ de bruke barnenÅl,for ellers fÅr dem ikke blod...!SÅ kanskje jeg MÅ ta den i hÅnda :( Men det skal jeg jammen spørre om! :) Thanks :) Jaaa,det hjelper i massevis Follo Feb13 :)

Kjærepære:

Ja det koster.Og ikke er det noen artig shoppingrunde heller! :)

Jeg har noen bittesmå årer og årer som stikker unna ved blodprøvetakning. Men sa ifra at skal jeg ha veneflon må den i albuen vis den skal ha noe effekt... Jeg syntes det også gjør vondt... Hu kranglet ikke på det...Men på Riksen så er de råflinke.. Ett stikk og kjenner ikke noe... VÆRRE hos fastlegen, har endt opp og sitte å bli stukket 5-7 ganger.. å da begynner det å gjøre vondt :/
ååå,så bra!!! Kanskje de kan gjøre det på meg også?!? Ikke for det,jeg har så teite årer,at når jeg skal ta vanlig blodprøve,må de bruke barnenål,for ellers får dem ikke blod...!Så kanskje jeg Må ta den i hånda :( Men det skal jeg jammen spørre om! :) Thanks :) Jaaa,det hjelper i massevis Follo Feb13 :) KjÆrepÆre: Ja det koster.Og ikke er det noen artig shoppingrunde heller! :)

Oj,så flott å høre :) Jeg mååå spørre om å få den i albuegropen jeg også :) Akkurat sånn har jeg det og.-Små og gjemmer seg unna! :P Takker for tipset! Alle råd mottas med stoooort smil,og takk :D

• 1 måned senere...

Jenter.. jeg må bare si... AU!! Selv med Stesolid og Petidin i årene ( fikk påfyll en gang), så var det ikke mye jeg merka til bedøvelsen hehe... kjente hvert et stikk innmari godt, og hu tømte 13 poser + måtte stikke en ekstra gang inn til ene eggstokken :P Lurer på om jeg rett og slett reagerer lite på slik bedøvelse? Merka bare bittelitt akkurat når de sprøyta inn gugga, max som etter et glass vin altså! Lite glass! Tenker kanskje at det egentlig er de som har fått lokalbedøvelse som har vært heldigst? ;) Overlevde jeg, altså, men ble overrasket over at det var såpass vondt når mange syns det er helt ok...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...