Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #1 Skrevet 6. august 2012 Kan ikke så mange...trenger noen som ikke er så lange:)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #2 Skrevet 6. august 2012 Det sto mat på bordet da vi kom, bommelibom det sto mat på bordet da vi kom, bommelibom Da vi gikk, bommelibom var det tomt, bommelibom det sto mat på bordet da vi kom, bommelibom slår tomlene eller hendene i bordet på hver bommelibom Denne bruker vi på småbarnsavdelingen
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #3 Skrevet 6. august 2012 O du som mette liten fugl, velsign vår mat o gud - amen.
Swiftie Skrevet 6. august 2012 #4 Skrevet 6. august 2012 (endret) Gutter og jenter sitter og venter Magen er sulten og halsen er tørst Nå skal vi spise, men først må vi vise at vi kan synge verset vårt først. (evnt. at vi kan vente på turen vår først) Endret 6. august 2012 av Smurfine<3
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #5 Skrevet 6. august 2012 I barnehagen til sønnen min synger de Kua mi.
Tante_Esel Skrevet 6. august 2012 #6 Skrevet 6. august 2012 pulverheksa abelone spiser uten takt og tone ching ching, ching ching velbekomme HEI HEI HEI Store små sitter nå, for nå er det mat og få
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #7 Skrevet 6. august 2012 O du som mette liten fugl, velsign vår mat o gud - amen. Den har ikke vi lov til å synge hos oss, er visst for kristen. Ikke hi
Gjest yrild Skrevet 6. august 2012 #8 Skrevet 6. august 2012 Kua mi, jeg takker deg deilig melk du gir til meg. Hver en dag jeg til mitt brød, drikker melka di så søt.
klg,2 boys now:) Skrevet 6. august 2012 #9 Skrevet 6. august 2012 Skipper'n er populær,med håndbevelgelser Når skipperen skal ha seg mat Tar han en boks spinat Går inni stua og danser med frua Når skipperen skal ha seg mat
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #10 Skrevet 6. august 2012 O du som mette liten fugl, velsign vår mat o gud - amen. Kan ikke ha den pga de pokkers muslimene...
CaptainHindsight Skrevet 6. august 2012 #11 Skrevet 6. august 2012 O du som mette liten fugl, velsign vår mat o gud - amen. Den har ikke vi lov til å synge hos oss, er visst for kristen. Ikke hi Det syns jeg er trist egentlig. Er ikke kristen selv, men husker jeg syns den sangen var så koselig som barn...
3 er nok! Skrevet 6. august 2012 #12 Skrevet 6. august 2012 Ormen den lange krøyp som en slange - håndflatene mot hverandre, "slangebevegelser" Under et gjerde - ene hånda "kryper" under andre armen Tok seg en pære - strekker armen og liksom plukker en pære Delte den i to - liksom deler noe med kanten av hånda ned i andre håndflata Vær så god! - byr fram "pæra"
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #13 Skrevet 6. august 2012 O du som mette liten fugl, velsign vår mat o gud - amen. Kan ikke ha den pga de pokkers muslimene... Er ingen muslim, men vil ha meg frabedt at sønnen min skal synge kristne sanger i barnehagen. De som vil takke gud med barna sine kan få gjøre det hjemme, uansett religion.
valkyrien Skrevet 6. august 2012 #14 Skrevet 6. august 2012 O du som mette liten fugl, velsign vår mat o gud - amen. Kan ikke ha den pga de pokkers muslimene... Er ikke bare muslimer som vil ha den der ut. Jeg er ateist, og jeg vil ikke at min sønn skal få religion tredd nedover ørene...
☆☆☆ Skrevet 6. august 2012 #15 Skrevet 6. august 2012 Jeg er ikke medlem av statssekta, men synes ikke det gjør noe om kristne bordvers blir brukt. På en annen side finnes andre fine bordvers, så jeg ser ikke hvorfor voksne folk skal ekse seg opp som en trassig unge om noen ikke vil ha kristne bordvers. Veldig få gidder å bruke dem hjemme, så hvorfor i barnehagen?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 6. august 2012 #16 Skrevet 6. august 2012 O du som mette liten fugl, velsign vår mat o gud - amen. Kan ikke ha den pga de pokkers muslimene... Er ikke bare muslimer som vil ha den der ut. Jeg er ateist, og jeg vil ikke at min sønn skal få religion tredd nedover ørene... Jeg gikk i barneskolen på 80-tallet og allerede da fikk vi ikke lov til å synge den. Den forsvant da jeg gikk i 2. eller 3.klassen på barneskolen og eneste "utlending" på skolen var en adoptert gutt fra Korea Syns forøvrig det er flott at man dropper religiøse sanger i skole og barnehagen. Religion er privat og noe man kan bedrive med på fritiden.
Tante_Esel Skrevet 6. august 2012 #17 Skrevet 6. august 2012 epler og pærer, henger på trærne, når de blir modne så faller de ned. Høyt høyt i et epletre, titter to små epler ned. Jeg rister i treet så godt jeg kan, og neeeeed faller eplene.... nam nam nam Vi pleier også å synge andre sanger vi skal øve inn for maten... eks til jul kan vi synge på låven sitter nissen, til 17.mai eks ja vi elsker osv... må ikke alltid være mat-sanger
Himmel og hav Skrevet 6. august 2012 #18 Skrevet 6. august 2012 Alle apekatter sitter og smatter for nå er det mat å få. Den kan varieres i det uendelige: - alle biler tuter og bærter - alle katter mjauer og piper - alle hunder bjeffer og bjeffer Jorden nærer lite frø solen modner, korn gir brød Kjære sol og kjære jord takk for maten på vårt bord.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #19 Skrevet 6. august 2012 Jeg er ikke medlem av statssekta, men synes ikke det gjør noe om kristne bordvers blir brukt. På en annen side finnes andre fine bordvers, så jeg ser ikke hvorfor voksne folk skal ekse seg opp som en trassig unge om noen ikke vil ha kristne bordvers. Veldig få gidder å bruke dem hjemme, så hvorfor i barnehagen? Hvem var dette rettet til?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 6. august 2012 #20 Skrevet 6. august 2012 Gutter og jenter, sitter og venter magen er sulten og halsen er tørst nå skal vi spise, men vi må vise at vi kan synge verset vårt først
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #21 Skrevet 6. august 2012 - Ormen den lange - Kua mi - Epler og pærer - Gutter og jenter Onkel brød er populær brun og barn og ganske svær han er god å ha til nistemat og frokost tante loff er fin til fest men til hverdags er det best med ei grovbrødskive med litt smør og brunost Nå romler det i magen for det er langt på dagen vi kanke sitte stille vi har det riktig ille. Så tar vi fram maten og spiser den opp og etter på har vi det helt på topp Spis Store, små, stitter nå for nå er det mat å få værsågo sitt i ro Ekorn sitter i furutre spiser kongler og nøtter den spiser ikke med gaffel og skje men spiser med sine små fø
2 hjertegull :) Skrevet 6. august 2012 #22 Skrevet 6. august 2012 Jeg har jobbet i kristen barnehage. Skjønner at dere ikke kan bruke denne, men deler den likevel, for jeg synes den er fin: Noen har mat, men de kan ikke spise. Andre kan spise, men har ikke mat. Vi takker deg Gud, vi er så glad. For vi kan spise og vi har mat. Aaaaaaamen
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 6. august 2012 #23 Skrevet 6. august 2012 O du som mette liten fugl, velsign vår mat o gud - amen. Den har ikke vi lov til å synge hos oss, er visst for kristen. Ikke hi Det syns jeg er trist egentlig. Er ikke kristen selv, men husker jeg syns den sangen var så koselig som barn... For min del er jeg glad det er slutt på å synge velsignelse for maten, ettersom jeg ikke tilhører noen religion. Dagens barn vil synes det er like koselig med en annen matsang, det har sjelden med selve teksten å gjøre
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #24 Skrevet 6. august 2012 O du som mette liten fugl, velsign vår mat o gud - amen. Kan ikke ha den pga de pokkers muslimene... Er ikke bare muslimer som vil ha den der ut. Jeg er ateist, og jeg vil ikke at min sønn skal få religion tredd nedover ørene... Jeg gikk i barneskolen på 80-tallet og allerede da fikk vi ikke lov til å synge den. Den forsvant da jeg gikk i 2. eller 3.klassen på barneskolen og eneste "utlending" på skolen var en adoptert gutt fra Korea Syns forøvrig det er flott at man dropper religiøse sanger i skole og barnehagen. Religion er privat og noe man kan bedrive med på fritiden. Korfor skal vi i Norge bøye oss for all den kristendommen. Men kommer vi til deires land må vi pent bøye oss til deires kristendom. DUSTENORGE.
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 6. august 2012 #25 Skrevet 6. august 2012 (endret) Korfor skal vi i Norge bøye oss for all den kristendommen. Men kommer vi til deires land må vi pent bøye oss til deires kristendom. DUSTENORGE. Ehhh dette skjønte jeg ikke helt... hvem sikter du til? Vi i Norge bøye oss for kristendommen? Jeg bor i Norge, født og oppvokst her, men jeg bøyer meg da ikke for noen kristendom, jeg er agnostiker og åpen for det meste. Deres land sier du? Jeg har ikke noe eget land jeg (annet enn Norge, da, som jeg forøvrig er veldig glad i), og ikke påtvinger jeg min agnostiske tankegang andre heller. Beklager avsporingen, klarte bare ikke å dy meg... Endret 6. august 2012 av lillemor og lillefrøken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå