Gå til innhold

Puls øverst i magen? Det dirrer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er i uke 28+4 og har den siste uken kjent en rask puls som også kan sees utenpå huden helt øverst på magen, nesten under høyre bryst. medn mer mot mellomgulvet. Det dirrer og kan kjennes litt ut som leamus. Det kommer ganske hyppig og varer noen sekunder. Noen som vet hva dette er eller har opplevd det selv?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke være baby som hikker?

Skrevet

Hei og takk for svar!

Hikking er det nok ikke. Dette er en slags rask puls over flere sekunder. Helt øverst rett ved mellomgulvet. Samme sted hver gang. Rare greier:-) Tar jeg fingeren over, føles det ut som dirring i huden, raskt dunking. Mye raskere enn min puls.

Har enda ikke opplevd hikking, men gleder meg veldig til det skjer:-)

Skrevet

Merkelig :)

Kjente faktisk hikking for første gang i dag. 32+1 :)

Venninna mi er 32+0 og har kjent det for lenge siden.

Skrevet

Den dirringen har jeg også kjent. Bil nesten beskrive det som krampeanfall eller lemus som du sier. Tror det var på samme tid.

Det gikk over uti 30-ukene og ble mere som å se en puls under huden.

Var på ul i uke 37 og hadde ofte tenkt på denne pulsen da det ser ut som babyen ligger å puster vanlig inni der, noe den ikke gjør.

På ul ble jordmor overrasket og sa: se så tydelige puste øvelser den gjør, det er kjempe bra. Det var artig". Virket ikke som hun så det daglig, for hun ble så begeistret.

Hikking kjenner du jo som rytmiske dunk. Ser det også utenfor magen men denne dirringen var ikke det.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Ja, det er litt som krampeanfall. Rart, he-he. Så gøy med så tydelige pusteøvelser:-) Da smører jeg meg med tolmodighet og så ser jeg hva som skjer, og om det forandrer seg.

Skrevet

Jeg bruker å merke en dirring jeg også. Det sies at babyen tisser da, så det er jo en mulighet?:P

Skrevet

Jeg bruker å merke en dirring jeg også. Det sies at babyen tisser da, så det er jo en mulighet?:P

Guttebabyer da?? Ikke hatt sånn med jentene...

Skrevet
Den dirringen har jeg også kjent. Bil nesten beskrive det som krampeanfall eller lemus som du sier. Tror det var på samme tid. Det gikk over uti 30-ukene og ble mere som å se en puls under huden. Var på ul i uke 37 og hadde ofte tenkt på denne pulsen da det ser ut som babyen ligger å puster vanlig inni der, noe den ikke gjør. På ul ble jordmor overrasket og sa: se så tydelige puste øvelser den gjør, det er kjempe bra. Det var artig". Virket ikke som hun så det daglig, for hun ble så begeistret. Hikking kjenner du jo som rytmiske dunk. Ser det også utenfor magen men denne dirringen var ikke det.

Her så vi pusteøvelser på ordinær ul i uke 18, så veldig sjeldent i uke 37 vil jeg nå ikke tro det er!!

Skrevet
Guttebabyer da?? Ikke hatt sånn med jentene...

Hehe, har ikke peiling om det kun gjelder gutter. Her er det hvertfall en gutt innvendig:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...