Gå til innhold

Noen som vet? Ang utdanningsstønad fra nav...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gå høgskole i 3 år, og lurer på om man får fast beløp en gang i mnd, eller om man får engangsutbetaling? Hvor mye fikk dere fra nav, når dere gikk høgskole på fulltid?

Skrevet

Jeg fikk engangssum på litt over 7000,- Får det samme i år og til neste høst. Det er til materiell og bøker og slikt

Går på høgskole

Skrevet

høyskole, engangsbeløp til bøker og semesteravgift+ fast beløp i mnd til busskort:)

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Dette gjelder om man har barn?

Skal ha i januar '13. Etter planen skal jeg begynne på andre år sosiologi våren 2014. Får man månedlig stønad fra nav for dette? Dette, samt studielån.. da går det jo an å være fulltids student samtidig som man har barn. Eier leilighet sammen med sambo, så er jo avnehgig av litt månedlig pææng..

Kan "alle" få dette, eller må man tjene mindre enn så og så mye?

Skrevet
Dette gjelder om man har barn? Skal ha i januar '13. Etter planen skal jeg begynne på andre år sosiologi våren 2014. Får man månedlig stønad fra nav for dette? Dette, samt studielån.. da går det jo an å være fulltids student samtidig som man har barn. Eier leilighet sammen med sambo, så er jo avnehgig av litt månedlig pææng.. Kan "alle" få dette, eller må man tjene mindre enn så og så mye?

Såvidt jeg vet så har man bare krav på utdanningsstøtte om man får overgangsstønad, noe man får når man er alene med barn. Tror dermed ikke du som er sammen med bf får utdanningsstøtte fra NAV!?

Som noen sa så er det ca, 7000kr per. semester. Du får også refundert semesteravgiften, og får månedlig det "busskort" koster.

Skrevet

Nav gir bare utdanningsstønad til enslig forsørgere og i noen tilfeller til brukere på arbeidsavklaringgspenger (langtidssyke med nedsatt arbeidsevne).

Begge disse gruppene har større utfordringer i det ordinære arbeidsmarkedet enn resten av befolkningen.

NAV ansatt

Skrevet
Skal gå høgskole i 3 år, og lurer på om man får fast beløp en gang i mnd, eller om man får engangsutbetaling? Hvor mye fikk dere fra nav, når dere gikk høgskole på fulltid?

Er det overgangsstønad du mottar så får du et engangsbeløp i semesterstart. Jeg husker ikke i farta hvor mye det er på desverre. Støtte til barnetilsyn, reisevei og event husleie utbetales sammen med overgangsstønaden månedsvis. Summen vil variere fra person til person avhengig av utgifter.

NAV ansatt

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Oki. Takk for svar :) må innrømme at jeg jo tenkte at de kun gjaldt aleneforsørgere, selvsagt. Men måtte jo spørre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...