Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjennes ut som huden der skambeinet er skal revne! Hva er det og hva kan jeg gjøre for å få det til å gå over? Hatt det flere ganger. Aktiv baby og rygg/bekken verker som vanlig uansett stilling ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen? Har også en del mensensmerter som gjør at jeg må på do å sjekke for sikkerhets skyld. Hvordan kjennes modningsrier ut? Og hvor lenge kan disse vare? Dette kan vel kroppen begynne med i god tid før fødsel? Er 32 uker:) husker veldig lite fra sist!

Gjest Nina10
Skrevet

Vet ikke om jeg har samme som deg men det stikker godt nedi der, litt mer på siden kanskje, men regner med dette bare er "vokse" smerter?.. detta med modningsrier har jeg ikke satt meg inn i enda. Jeg ville ringt legen eller jordmor og hørt jeg, de er jo der for og svare på det du lurer på:) er 30 uker:)

Skrevet

Her er det smerter på sidene og, men mest foran som drar ned. Men er ikke noe regelmessig. Kan være noen ganger så går det flere timer eller kanskje en dag før jeg kjenner de igjen. Derfor jeg tenkte det kunne være en prosess som kanskje modner og som er normalt på denne tiden. Sist fikk jeg rier i uke 31 og lå da på sykehuset til ho kom i uke 34 så kan ikke helt vite om dette er normalt eller ikke:P

Gjest Nina10
Skrevet

åja, ja da er det ikke godt og vite da

Skrevet

Ingen som har disse smertene?

Skrevet

Eg har smerter rundt navlen, mest til venstre sida. Det er ekstra sterkt når eg bøyer meg mot golvet, så vondt at eg unngår det så langt eg kan. Mister eg noko på golvet har eg slutta å ta det opp omtrendt. kjennes som huden sprekker, men kan ikkje sjå nokon strekkmerker. Intens svie.

Gjest Neriad
Skrevet

Kan godt være strekkmerker, de største av mine har faktisk gjort skikkelig vondt omtrent som du beskriver! Det kjennes ut som om huden sakte revner, og det er jo nettopp det den gjør også. I så fall kan det hjelpe litt med noen skikkelig store plaster, hvis du får tak i det.

Hjelper det å legge seg ned? Kynnere forsvinner ofte da.

Hvis ikke: Ring jordmor og spør, da vel.

Skrevet

Får det samme om jeg ligger, sitter eller står. Men er som sagt ikke noe regelmessig. Men er vondt og er "inne" i magen på en måte. Ikke noe smerter i huden annet enn rett over babyutgangen, der det vokser hår:P der er ikke huden stram i det hele tatt heller.

Er Kramper foran i magen. Har og i ryggen, men der har jeg som regel litt smerter hele tiden som kan variere i styrke:) også utenom graviditet så klarer ikke helt å skille. Men er kanskje ganske normalt nå mot slutten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...