Gå til innhold

Dere som har prøvd hostesaft for å bli gravide:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket merke brukte dere? Og hvilken dosering i hvilket tidsrom?

Er helt desperat etter å bli gravid nå etter 1,5 år uten hell, så da vil jeg prøve alle kjerringråd som finnes :)

Skrevet

slutt å røyke.og drikke alkohol

Ta silicea original, kuttt ut melkeprodukter, sukker, evt hvetemel.

ta kosttilskudd av sink, c-vitamin, b og d-vitamin.

bruk eggløsningstest/ slapp helt av....

hostesaft er bare tull!

dong quai/bidronnong gele er mye bedre...

lykke til

Skrevet

Hostesaft? Da jeg ville bli gravid hadde jeg sex jeg... Funka det også!

Skrevet
slutt å røyke.og drikke alkohol Ta silicea original, kuttt ut melkeprodukter, sukker, evt hvetemel. ta kosttilskudd av sink, c-vitamin, b og d-vitamin. bruk eggløsningstest/ slapp helt av.... hostesaft er bare tull! dong quai/bidronnong gele er mye bedre... lykke til

Haha, kutte mel, melk, sukker og alt? Hva spiser man da? Kokt potet og fiskefilet?

Skrevet

Vi prøvde samleie vi...

Skrevet

Nå skal jeg ikke påberope meg noen ekspertise, men jeg har hørt at man skal ligge unna ibux hvis man er prøvere. Hostesaft har jeg aldri hørt noe om.

Skrevet

prøv solvipect hostesaft du, og følg anvisningen på flasken, ta dette i tiden rundt el, eller fra tr slutt til el er over. Dette er slimløsende hostesaft,

Lev ellers som normalt er mitt råd :)

Lykke til :)

Skrevet

Her var det mange som ikke hadde hørt om hostesafttrikset skjønner jeg....

For de av dere som ikke har hørt om det fungerer det slimløsende, og det gjelder ikke bare for slimet i halsen, men også det man har i dåsa.

Jeg brukte solvipect, med førstemann hadde jeg ikke hørt om det og brukte 4 mnd, med nestemann satt den på første forsøk med solvipect. Tok en spiseskje et par timer før sex i dagene rundt eggløsning.

Skrevet

Forsøkte meg på dette, bare tull.

Venninnen min som stod i ivf-kø droppet Ibux og ble gravid.

Ville heller ha forsøkt akupunktur, mange som får til å bli gravide gjennom det også.

Skrevet
Forsøkte meg på dette, bare tull. Venninnen min som stod i ivf-kø droppet Ibux og ble gravid. Ville heller ha forsøkt akupunktur, mange som får til å bli gravide gjennom det også.
Så siden det ikke fungerte for deg er det bare tull :)
Skrevet

Jeg tok 1 ss slimløsende hostesaft hver morgen i perioden rundt el og dratt ett glass rødvin to ganger i uken.

Begge ungene satt den mnd jeg gjorde dette.

Skrevet

At noen ikke har hørt om noe før, betyr ikke at de ikke forsto poenget. Jeg kan ikke tro at noen tenkte at mindre slim i halsen skulle gjøre noen gravid. Med mindre de faktisk tror man kan svelge seg gravid. I såfall forstår jeg godt om de har vært prøvere veldig lenge. ;)

Skrevet
Forsøkte meg på dette, bare tull. Venninnen min som stod i ivf-kø droppet Ibux og ble gravid. Ville heller ha forsøkt akupunktur, mange som får til å bli gravide gjennom det også.
Så siden det ikke fungerte for deg er det bare tull :)

Fikk en forklaring fra en farmasøyt at hostesaften ikke vil ha noen innvirkning på slimdannelsen annet enn oralt i kroppen. Har heller ikke funnet noen studier eller annen medisinsk dokumentasjon som viser at hostesaft skal ha en effekt. Det har man derimot funnet med Ibux og akupunktur. Derfor er hostesaft i mine øyne bare tull for å øke sjansen for å bli gravid.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! :)

Hehe, vi prøver samleie vi også :P, i tillegg går jeg på metformin og Pergotime/Letrozol. Jeg får påvist eggløsning ved hjelp av positive CB eggløsningstester hver mnd og vi har samleie samme dag og dagen etter. Men likevel klaffer det liksom bare ikke. Mannen har ok sperm, så det må være noe i veien med ett eller annet inni meg. Derfor tenkte jeg at jeg skal nå prøve alle kjerringråd som finnes, og har hørt om hostesaft som skal virke visstnok.

Igjen, takker for alle svar, og setter veldig stor pris på om noen flere deler sine kjerringråd med meg :)

HI

Skrevet

2 ganger har jeg blitt gravid akkuratt den mnd jeg har drukket hostesaft.Moren min har jobbet 40 år på apotek og de anbefaler det som et kjerringråd.Venninnen min ble også gravid da hun prøvde hostesaft.. og stadfeste at det bare er tull er vel å ta litt i?

Vi har prøvd i 1 år nå,bestemte meg for å kutte ut kaffe og soyamelk,drakk hostesaft rundt eggløsning og tok Damiana tabletter som de anbefaler på helsekosten.Har blitt brukt som et middel for fruktbarhet i flere tiår.Jeg ble hvertfall gravid den mnd og er i uke 8 nå.Verdt å prøve både hostesaft og Damiana!! :)

Jeg har drukket masse soyamelk i 1 år nå og leste akkuratt at det er negativt hvis man prøver å få barn...

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Har hørt at hostesaft skal gjøre slimhinnene i skjeden mer "sperm-vennelige" :P Ikke vet jeg.. Prøvde det jeg, i 2 pp.

Likte det svært dårlig, og dessuten så funka det ikke. Var i måneden vi hadde "gitt opp" at det klaffet for oss :) Uten hostesaft eller noe annet. Kun plain old sex ;)

Skrevet

Nå fikk jeg veldig troa på hostesaft altså, og om ikke annet så er det ivertfall ikke skadelig å prøve det en mnd og se om det klaffer :) Takk for tips! :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...