Gå til innhold

Fikk attest fra min forrige jobb i posten, og jeg blir skikkelig lei meg, og sint!!

Anbefalte innlegg

Har vært vikar, og ikke trivdes så veldig godt. Har delt kontor med en skikkelig kjerring som har hakket på meg HELE tiden. Selv sitter hun konstant og surfer på interiørblogger og chatter på MSN (dette ser jeg da hennes PC er vendt mot meg).

Jeg ble ansatt gjennom ett vikarbyrå jeg har hatt oppdrag gjennom tidligere, og de (og de jeg har hatt oppdrag hos) har vært veldig fornøyd med meg, har gode attester.

Da jeg begynte å jobbe i denne jobben (akkurat sluttet) så hadde jeg ikke noe erfaring med disse oppgavene, det ga jeg tydelig beskjed om på intervju, men jeg fikk allikevel jobben. Firmaet var i ferd med fusjonere inn flere andre firmaer, noe som medførte MYE arbeid, og absolutt ingen opplæring på meg. Har ofte sittet på jobb fra 9-21 for å få unna alt arbeidet. Hver gang jeg ba om hjelp eller spurte om noe fikk jeg beskjed om at jeg måtte prøve meg frem, og bare ta en sjans på at det er riktig, det var ingen som hadde tid til å hjelpe/lære meg opp.

Så fikk jeg attesten i dag da, undertegnet av hun jeg deler kontor med og en annen leder, og det står bl.a. at:

Kari har grunnleggende forståelse for arbeidet, men i en presset hverdag faller helheltsinntrykket bort. Hun trenger svært grundig opplæring og oppfølging. Det er lett at feil oppstår.

Dette er stikk motsatt av hva det står i mine andre attester...:(

Det står forøvrig også at jeg har hatt en god tone med kolleger og er blid og fornøyd, men jeg kan jo ikke akkurat gi denne attesten videre. Grr!

Fortsetter under...

Gjest Lykke Fryd ♥

Du kan be om en ny attest der der kun står når du begynte, når du sluttet og hvilke arbeidsoppgaver du har utført.

å skrive negativt i en attest er ikke ok og det er ikke ansett som profesjonelt eller normalt å gjøre det.

Annonse

For noe tull å skrive i en attest!

Nei, gjør som de andre over her sier, ring og be om en ny attest hvor kun det formelle står om arbeidsforholdet ditt på arbeidsstedet. Jeg er i tillegg såpass hevngjerrig i slike situasjoner at jeg også hadde fortalt dem en ting eller to.

Og: nå vet du iallfall hvem du IKKE skal sette opp som fremtidige referanser ;-)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...