YumYum2 Skrevet 6. august 2012 #1 Skrevet 6. august 2012 Hvilket bilsete anbefaler dere og hvorfor? Har rett og slett null peiling på dette med base og slikt. Er jo så mange forskjellige å velge mellom også! Helst ikke så altfor dyr da det kun skal brukes første 10-12 mnd'ene
najaden Skrevet 6. august 2012 #2 Skrevet 6. august 2012 Vi hadde en maxi cosi cabriofix med base - og var veldig godt fornøyd. Base er kjempesmart, den festes i bilen og står der hele tiden, så "klikker" du bare bilstolen på plass. Mye enklere å ta bilstolen inn og ut av bilen. Et pluss var at stolen også enkelt kunne klikkes fast på understellet på vogna vår også :-)
Knøtten2012og2015 Skrevet 6. august 2012 #3 Skrevet 6. august 2012 Vi har kjøpt britax babysafe Pluss shr II, og det har kommet bra ut i flere tester :-)
YumYum2 Skrevet 6. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2012 Ok! Hva med Akta Graco sine? Noen som har erfaringer med de? Er en del av de til salgs. Eller hva med besafe isi sleep? Høres grei ut når man kan ta ryggen ned så de får sove bedre
b_a_b_y_ Skrevet 6. august 2012 #5 Skrevet 6. august 2012 Jeg hadde Akta Graco og var fornøyd med den. Det eneste er at den kanskje er litt bred og kan være litt tungt. Uten at jeg da har sammenlignet med andre. Men en god stol og har også base til bil, kjempegreit med det i alle fall!
Lisse_01 Skrevet 6. august 2012 #6 Skrevet 6. august 2012 Vi har kjøpt Maxi Cosi cabriofix med base. Blitt anbefalt den av venninner. Alle er kjempe fornøyde med den.
anonym91 Skrevet 6. august 2012 #7 Skrevet 6. august 2012 uansett hvilken sete du velger så blir det mye enklere med base det er supert slipper og feste sete hver gang og det står mye bedre i bilen men ikkje alle seter står like godt i alle biler. seter som har vært gode i min bil er ikkje like gode i mamma sin. du kan spør på butikken om du kan få prøve sete i bilen din og se hvilken som står best. vi har kjøpt maxi cosi denne gangen men har ikkje prøvd det enda. men alle er har snakka med som har det anbefaler det. til nr 1 hadde eg brio sitt sete. det var eg fornøyd med, men det er mangen år siden så har ingen peilig på hvordan det slår ut på tester nå
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 6. august 2012 #8 Skrevet 6. august 2012 Ok! Hva med Akta Graco sine? Noen som har erfaringer med de? Er en del av de til salgs. Eller hva med besafe isi sleep? Høres grei ut når man kan ta ryggen ned så de får sove bedre Heihei Jeg har besafe izi sleep, eller hadde det til storebror. Pent sete, men utrolig tungt og uhamstrelig:/ jeg har virkelig ikke lusst å bruke dette denne gangen. Måtte også levere det inn pga legge bak mekanismen ble ødelagt!:/ og den buen/håndtaket var bare i veien når du skulle ta baby ut og inn. Dette er vertfall min erfaring av setet
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 6. august 2012 #9 Skrevet 6. august 2012 Vi har Maxi Cosi Pebble, ikke fått tatt den i bruk enda da, men den er satt på plass i bila... :-P Har base/isofix... Valgte maxi cosi fordi den er lettere å bære enn mange av de andre setene og vi valgte pebble fordi den var finere enn den vanlige maxi cosi'n.. :-P
StineT Skrevet 6. august 2012 #10 Skrevet 6. august 2012 (endret) vi har kjøpt britax til jenta vår kommer. Likte godt at det har 5 punkts sele- mot 3 punkts i maxi cosi. Besafe har også 5 punkts seler, men er mye tyngre å bære. har kjøpt sete med base- rett å slett fordi det er så innmari lettvint å bare klikke av/på Har også adapter til vogna Endret 6. august 2012 av StineT
*minime* Skrevet 6. august 2012 #11 Skrevet 6. august 2012 Vi har kjøpt besafe. Izi sleep med base. Hadde ikke base sist. Da det ef 7 år siden å tror nesten ikke d fantes. Syntes d var tungvindt å feste selen hvef gang. Søstra mi var fornøyd med den så satser på at vi blir d å. har også kjøpt adapter til vogna så d tror jeg blir bra. :-) lykke til i leting i en jungel av barneutstyr :-)
YumYum2 Skrevet 6. august 2012 Forfatter #12 Skrevet 6. august 2012 Her var mange gode svar! Ja er virkelig en jungel. Vil jo ha det som er sikkert og komfortabelt for baby og meg å bære. Men å gi 3000 for bilsete og nærmere 2000 for base blir i overkant mye for vår del. Får kikke litt rundt og sjekke priser. Er usikker på om jeg vil kjøpe brukt eller ikke.
Augustspire<3 Skrevet 6. august 2012 #13 Skrevet 6. august 2012 Vi har kjøpt maxi cosi cabriofix med base.
najaden Skrevet 6. august 2012 #14 Skrevet 6. august 2012 (endret) Du får maxi-cosi nytt på nettet langt billigere: 2599,- - for begge her: http://babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=1061777&b_kid=913921 Endret 6. august 2012 av najaden
ÅNA Skrevet 6. august 2012 #15 Skrevet 6. august 2012 Vi har kjøpt britax babysafe Pluss shr II, og det har kommet bra ut i flere tester :-) Dette har kommet BEST ut i fleire tester, både i Norge, Sverige og Tyskland. Er ikkje med i alle tester, men er det setet til dei minste som har fått aller flest poeng nokon gong (med Isofix base). Gjer det også bra utan base, men ufattelig lettvint med base då...har både isofix-base og vanlig-base. Hadde dette setet til forrige (kjøpte nesten "ubrukt" på Finn.no og solgte det igjen etterpå med kun minimalt med "tap"). Har no kjøpt tilsvarande nytt på salg - skal selga det etterpå på finn.no For vår del betyr sikkerhet svært masse - derfor mindre viktig med pris, men hadde kjøpt brukt no også dersom eg hadde funne eit som ikkje var for gamalt og for langt unna....fekk med originalkvittering og alt sist....trygt og godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå