Gå til innhold

Dilemma... bekkenløsning og evt sykemelding.

Anbefalte innlegg

Jeg har fått påvist bekkenløsning av lege og fysioterapeut. Legen min vil sykemelde meg siden jeg har et barn hjemme å ta meg av, og siden jeg ikke har førerkortet enda.

Jeg jobber med barn, min arbeidsdag består i å gå, stå, hjelpe med toaletturer, påkledning osv.

Har de siste ukene fått problemer når jeg går lengre strekninger, da er smertene forferdelige.

Legen min er ikke av den typen som sykemelder sine pasienter for ingenting, så ble litt sjokket da han la frem at jeg måtte være hjemme en stund.

Jeg har så dårlig samvittighet overfor jobb! Og er så redd for om de snakker om meg og lager seg ideer om at jeg sykemelder meg for å kose meg hjemme.. :(

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..

Fortsetter under...

Vet hvordan du har det!!

Nå skal jeg ikke si jeg har dårlig sa,vittighet lengre, da jeg har en idiiotsjef, og skulle helst sykemelde meg 100% for å irritere han. :P

Folk sier jeg burde gjøre det, og vetat jeg også kan få det, men har rett og sett ikke samvittighet, da alle her har sagt opp, så det er ingen til å overta..

Men du må tenke på din egen og barnets helse.

Jeg jobber selv med folk hele dagen, og står og går. (lekebutikk).

Jobber nå bare 3,5 t om dagen, 4 dager i uka, men merker det godt i ryggen alikevel.. Tror jeg begynner å få bekkenproblemer selv.. hvis man kan merke det som smerter i korsryggen? På en eller begge sider? og ubehagelige hofter?

Har operert i en hofte fra før, derfor jeg fikk sykemeld så lett..

Ta deg den "ferien" du får. Det fortjener du. Ingen skla jobbe og slite med bekkenplager!

for all del og snakker av erfaring. ta imot sykemelding. jeg tyna meg gjennom jobb helt til det en dag sa stopp da jeg var halvveis. brukte både bekkenbelte og krykke. tenk på deg selv og babyn. desverre etter fødsel var jeg så plaget med bekken at far måtte vare hjemme det året med permisjon. og det gikk 1,5 år før jeg kunne gå normalt.og da med fysioterapi som ikke hjalp hos meg og måtte gå over til manuelterapi og opptrening og osteopat.

Jeg vurderer det sterkt, i og med at min arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge så mye mer.. Og legen sier at det vil i grunn bare bli verre. Jeg har ikke peiling på bekkenløsning, sist jeg gikk gravid hadde jeg ingen smerter i kroppen.

Til du første som svarte: Jeg får smerter i bekkenområdet når jeg beveger meg. etter en stund kjennes det ut som hoftene er løse (spesielt når jeg går). Da får jeg store problemer med å gå videre. Når jeg er kommet hjem iler smertene rundt i hele bekkenet og nedover beina. Blir også iskald på føttene.

Sykmeld deg! du tjener ingenting på å presse kroppen din når du får så vondt. Du har snart to barn du skal ta vare på i mange år framover, og trenger derfor en kropp som kan være med på det :)

Jeg vurderer det sterkt, i og med at min arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge så mye mer.. Og legen sier at det vil i grunn bare bli verre. Jeg har ikke peiling på bekkenløsning, sist jeg gikk gravid hadde jeg ingen smerter i kroppen. Til du første som svarte: Jeg får smerter i bekkenområdet når jeg beveger meg. etter en stund kjennes det ut som hoftene er løse (spesielt når jeg går). Da får jeg store problemer med å gå videre. Når jeg er kommet hjem iler smertene rundt i hele bekkenet og nedover beina. Blir også iskald på føttene.

Jeg ville gått til en naprapat, jeg kunne ikke gå, måtte stoppe helt opp for gjorde forferdelig vondt, viste seg det var feilbelastning! jeg er også mye dårligere trent/styrket ift sist barn og ryggen sleit, kompenserte med setemusklene, som knytta seg helt. Etter 2 behandlinger er jeg myye bedre, skal igjen denne uka og kommer til gå jevnlig, er kjempeglad jeg gjorde dette for jeg vil jobbe! :) hadde nok også valgt sykemelding 14 dager for komme deg oppå, langtfra sikkert du trenger mer... men spørs og om det er låsning eller løsning i bekken, men det finner de jo ut! verdt et forsøk :)

Annonse

Det viktigste er at du kan funkere etter den lille kommer også, så tenk på deg selv, ikke jobben!!

Kjenner meg igjen med dårlig samvittighet!! Jobber i bhg selv, og er sykmeldt en dag... har nok holdt ut mer enn nødvendig pga dårlig samvittighet, men det viktigste er helsa til den gravide blir tatt vare på. Min lege sa: vi tvinger ingen gravide til å gå på jobb, men dette må du kjenne selv :) Syns det var godt å høre :)

Begynt å kjenne det i ryggen, og valgte da 20% sykmld i starten pga av tilvenning, så får jeg se hvordan det går :)

26+5 her og sitter her og angrer på at ikke vettet mitt var med meg for 6 uker siden da bekkenløsningen begynte. Fortsatte i jobben min som består rett og slett av tunge løft, ståing, gåing og løping hver eneste dag med lange dager. Tenkte at nei nå ville jeg holde ut til ferien ihvertfall.

Slet veldig med de samme tankene som deg siden graviditeten ikke var en overlykkelig beskjed for min arbeidsgiver.. Nå når siste ferieuka snart er over har jeg innsett at jeg skal sykemeldes 50% når jeg begynner igjen slik at jeg kan overleve hverdagen bedre mest sannsynlig ;) Og det gjør jeg for min egen videre utvikling ettersom ukene blir tyngre, og ferien ikke har hjulpet annet enn på stresset. Tenk på deg selv er mitt etterpåkloke valg!

Tusen takk for svar alle sammen :)

Jeg tror nok jeg tar imot sykemeldigen i morgen, heldigvis er det enkelt å skaffe vikar i min jobb! De siste dagene har jeg ikke kunnet gå/trø ned på venstre fot, så da er det egentlig uaktuelt for meg å jobbe. Jeg håper at det finnes en behandlingsform jeg kan prøve ut slik at jeg kan begynne å jobbe litt redusert om en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...