Lea-Pea Skrevet 5. august 2012 #1 Skrevet 5. august 2012 Da er fødebaggen pakket her. I morgen skal vi på sykehuset for vending. Har blitt bedt om å møte fastende, sånn tilfelle det skulle skje noe i morgen. Men siden jeg har pakket, så skjer det vel absolutt ingen ting tenker jeg Overlegen har forespeilet meg, at hvis ikke vending fungerer så blir det KS denne uken. Vesla her ligger nemlig i tverrleie og jeg er førstegangsfødene, denne uken er jeg i uke 39. Vi er meget spendt på morgendagen ja
Mamma til 3? Skrevet 5. august 2012 #2 Skrevet 5. august 2012 Lykke til i morgen! Håper du plutselig har gullet i armene dine
CamillaJ Skrevet 6. august 2012 #4 Skrevet 6. august 2012 Åh, sÅ spennende! Masse lykke til! Vil gjerne høre hvordan det gikk. Om de fikk snudd Likkja eller ikke:p I dag skal jeg til akupunktur for Å prøve Å tvinge Mini ut:p (jajaja, han kommer nÅr han kommer, men jeg prøver likevell:p). KRYSS FINGRENE!!! ønsker deg en fin dag:D
Lea-Pea Skrevet 6. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2012 Åh, sÅ spennende! Masse lykke til! Vil gjerne høre hvordan det gikk. Om de fikk snudd Likkja eller ikke:p I dag skal jeg til akupunktur for Å prøve Å tvinge Mini ut:p (jajaja, han kommer nÅr han kommer, men jeg prøver likevell:p). KRYSS FINGRENE!!! ønsker deg en fin dag:D En kjempe skuffelse i dag. Det ble ikke noe vending, fordi vesla ligger med sin rygg, inn mot min. SÅ da vil de at ejg skal komme tilbake pÅ onsdag og forsøke igjen. De mener ogsÅ at hun nÅ blir nærmere 4kg og da fÅr jeg ikke føde med seteleie uansett. Skjønner ikke helt hvorfor de skal prøve Å snu henne da. Hvorfor de ikke bare kan plukke henne ut nÅ. Er utrolig skuffet og lei meg. Jeg sover nesten ikke om natten, fordi jeg ikke fÅr puste. Er utrolig sliten og ikke minst kjeder meg. Jeg sitter jo bare her, dag ut og dag inn.Har kraftig bekkenløsning og fÅr derfor ikke gjort sÅ mye annet heller...Dritt lei!!!
Solskinnstrall Skrevet 6. august 2012 #6 Skrevet 6. august 2012 skjønner absolutt att du er lei ja! iallefall når du håpa ho kom i dag. Meeen det er ikke lenge igjen da- vet det trøstesløst men det er bare kun noen dager. Prøv å gjøre noe som gjør deg glad så lenge- for slappe av det er ikke så godt nå på slutten. Tankene er jo i hel spinn hele tiden. Lykke til iallefall!!
Drammensjente Skrevet 6. august 2012 #7 Skrevet 6. august 2012 Men fikk du ikke satt opp tid til ks da?
Lea-Pea Skrevet 6. august 2012 Forfatter #8 Skrevet 6. august 2012 Ja, jeg er ganske lei meg. Tårene har rent en del i dag. Jeg er som sagt utrolig sliten og slappe av har jeg gjort de siste 10ukene. Er lei av å slappe av, tiden går så forferdelig sakte. Jeg fikk ikke noe time til KS nei. De ville jeg skulle komme tilbake onsdags morgen, for så og se hva de skulle gjøre. Men da kommer jeg til å si at de får bare sette opp en tid. Jeg orker rett og slett ikke mer. Hadde håpet å ha noe energi igjen, til da hun kom ut. Hun trenger meg da, og ingen er tjent med en utslitt mor...
vårsol73 Skrevet 6. august 2012 #9 Skrevet 6. august 2012 Husk på onsdag at du selv også kan stille krav og være med på å bestemme hvordan din førdsel og fødselsopplevelse skal bli. Jeg synes det er helt uholdbart at gravide må vente på den måten du ha gjort og tåle så mye usikkerhet. Jeg skal ta keisersnitt 16 august, men det var utrolig mye om og men før det ble bestemt. Jeg måtte på flere møter og terminen rykket stadig nærmere. På siste møtet var jeg bare veldig bestemt og sa klart i fra at "jeg kommer ikke til å føde vaginalt, det er helt uaktuelt for meg. Hvis dere ikke nå kan bestemme dere for om jeg kan få keisersnitt eller ikke, bytter jeg sykehus. Jeg forlanger at dette blir avklart nå, jeg orker ikke denne usikkerheten lenger". Da hentet legen avtaleboken for keisersnitt og satte datoen. I møte med autoritetspersoner som leger kan det lønne seg å være veldig bestemt, og ikke vike fra det man selv ønsker. Ikke finne seg i uklare svar og utsettelser. Bare si at denne usikkerheten er uholdbar for meg, jeg vil ha en avklaring nå i dag.
Lea-Pea Skrevet 6. august 2012 Forfatter #10 Skrevet 6. august 2012 Husk på onsdag at du selv også kan stille krav og være med på å bestemme hvordan din førdsel og fødselsopplevelse skal bli. Jeg synes det er helt uholdbart at gravide må vente på den måten du ha gjort og tåle så mye usikkerhet. Jeg skal ta keisersnitt 16 august, men det var utrolig mye om og men før det ble bestemt. Jeg måtte på flere møter og terminen rykket stadig nærmere. På siste møtet var jeg bare veldig bestemt og sa klart i fra at "jeg kommer ikke til å føde vaginalt, det er helt uaktuelt for meg. Hvis dere ikke nå kan bestemme dere for om jeg kan få keisersnitt eller ikke, bytter jeg sykehus. Jeg forlanger at dette blir avklart nå, jeg orker ikke denne usikkerheten lenger". Da hentet legen avtaleboken for keisersnitt og satte datoen. I møte med autoritetspersoner som leger kan det lønne seg å være veldig bestemt, og ikke vike fra det man selv ønsker. Ikke finne seg i uklare svar og utsettelser. Bare si at denne usikkerheten er uholdbar for meg, jeg vil ha en avklaring nå i dag. Ja, jeg er utrolig konfliktsky av meg. Men dette orker jeg rett og slett ikke. Er utrolig deprimert og har grått i hele dag. Det var liksom ikke sånn jeg hadde sett for meg at de siste dagene/ukene skulle bli. På onsdag så VIL jeg ha et svar. Vi fikk forespeilet keisersnitt denne uken her, på fredag av en annen lege. I dag hørtes det ut som om det kanskje ikke ble før neste uke...Jeg holder på å bli gal av det her!
Drammensjente Skrevet 6. august 2012 #11 Skrevet 6. august 2012 Enig med vårsol73 her. Still krav! Jeg måtte også argumentere for å bli satt opp til keisersnitt til tross for at frøkna ligger godt ned i seteleie. Blir ks en uke før termin. Jeg følte at jeg nærmest ble sett på som nevrotisk fordi jeg nektet å føde vaginalt, men det får bare være Syns jo det er litt sårt å få en følelse av at de fraråder ks pga dårlig økonomi i helsenorge. Dette sier de jo selvfølgelig ikke til oss.....
Lea-Pea Skrevet 6. august 2012 Forfatter #12 Skrevet 6. august 2012 Her er det jo egentlig ikke noe spm om det blir KS eller ikke. Jeg kan aldri tenke meg at de klarer å snu henne. Og da BLIR det KS. Jeg får ikke lov av sykehuset å føde henne i seteleie, hun er for stor. Samt at hvis hun blir liggende på tvers, så kommer hun jo ikke ut. Men jeg vil ha et svar på når, Nå!! Samt at jeg helst vil ha KS i morgen!! Men det får jeg ikke, og ingen vet når...
CamillaJ Skrevet 6. august 2012 #13 Skrevet 6. august 2012 Åh, sÅ spennende! Masse lykke til! Vil gjerne høre hvordan det gikk. Om de fikk snudd Likkja eller ikke:p I dag skal jeg til akupunktur for Å prøve Å tvinge Mini ut:p (jajaja, han kommer nÅr han kommer, men jeg prøver likevell:p). KRYSS FINGRENE!!! ønsker deg en fin dag:D En kjempe skuffelse i dag. Det ble ikke noe vending, fordi vesla ligger med sin rygg, inn mot min. SÅ da vil de at ejg skal komme tilbake pÅ onsdag og forsøke igjen. De mener ogsÅ at hun nÅ blir nærmere 4kg og da fÅr jeg ikke føde med seteleie uansett. Skjønner ikke helt hvorfor de skal prøve Å snu henne da. Hvorfor de ikke bare kan plukke henne ut nÅ. Er utrolig skuffet og lei meg. Jeg sover nesten ikke om natten, fordi jeg ikke fÅr puste. Er utrolig sliten og ikke minst kjeder meg. Jeg sitter jo bare her, dag ut og dag inn.Har kraftig bekkenløsning og fÅr derfor ikke gjort sÅ mye annet heller...Dritt lei!!! Kjære vakre vene!<3 Jeg sender deg masse positiv energi, og hÅper at morgendagen blir bedre enn i dag. Det vil nok lette deg om du fÅr fortalt til de som skal se pÅ deg og prøve og vende pÅ onsdag hvordan du føler deg osv. Si det som det er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå