lille lavendel Skrevet 5. august 2012 #1 Skrevet 5. august 2012 Emnet sier vell det meste. Har du tatt ultralyd rundt uke 10-11, og var det utvendig eller innvendig? Tenker på å komme meg inn på en klinikk for å sjekke at det er liv, alle gravid symptomer er på plass, og magen viser faktisk(!!) allerede, men har slitt med blødninger. Hcg stiger, ar sjekket det flere ganger og lege sier at mest sansynlig så er alt helt fint og dette er normalt for mange, har ikke hatt smerter eller noe. Men klarer ikke helt å slå meg til ro med at alt er fint før jeg har sett liv
Alessandro+baby i magen :) Skrevet 5. august 2012 #2 Skrevet 5. august 2012 Jeg hadde i uke 10+5 var innvendig
lille lavendel Skrevet 5. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2012 [quote name=Alessandro+baby i magen ' timestamp='1344201632' post='144441720] Jeg hadde i uke 10+5 var innvendig Var det jeg fryktet... Hørres sikkert helt på bærtur ut, men det er noe jeg virkelig ikke ser frem til. Har mine grunner.. Jeg får vell bare manne meg opp, ta til mot å få det gjort. .... Det gåt vell bra væ
Alessandro+baby i magen :) Skrevet 5. august 2012 #5 Skrevet 5. august 2012 Takk for svar forresten!! Jeg vet jeg gruet meg så sinnsykt mye selv liker ikke helt det der med å kle av meg å sette meg på den stolen hehe men jeg glemte det fort når jeg så lille , da ville jeg bare ligge der så lenge som mulig dette går fint vettu lykke til !
lille lavendel Skrevet 5. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2012 [quote name=Alessandro+baby i magen ' timestamp='1344201965' post='144441743] Takk for svar forresten!! Jeg vet jeg gruet meg så sinnsykt mye selv liker ikke helt det der med å kle av meg å sette meg på den stolen hehe men jeg glemte det fort når jeg så lille , da ville jeg bare ligge der så lenge som mulig dette går fint vettu lykke til ! Ja, det er vell bare å hoppe i det Takk for det, håper bare så inderlig at alt står bra til der inne og at det er liv <3
Mornado Skrevet 6. august 2012 #7 Skrevet 6. august 2012 Jeg var ultralyd uke 10+2 forrige svangerskap, og da ble det tatt utvendig. Trodde jeg var 12+4, og fant ut det på ul. De tar stortsett innvendig før uke 11, men fikk såpass gode bilder, så da holdt vi oss til det... Hvis du spør om dere kan prøve utvendig først, og evt ta innvendig dersom dere ikke ser godt nok, så er det sikkert ikke noe problem Lykke til!
Ripsbæra Skrevet 6. august 2012 #8 Skrevet 6. august 2012 Var her om dagen, trodde jeg var 10+6, men var 9+5 ca. og han som tok ultralyd snakket aldri om noe annet enn å ta utvendig. Så det vi skulle og fikk fine bilder:)
omatt Skrevet 6. august 2012 #10 Skrevet 6. august 2012 Utvendig 10+0. Helt flotte bilder, lett å se også for meg : )
Kremtopp Skrevet 6. august 2012 #11 Skrevet 6. august 2012 Titter innom fra 2.trimester. Var på tidlig ultralyd i uke 10+6 og det ble tatt innvendig, prøvde også utvendig, men de beste bildene ble med innvendig :-) dette var på gyn.poliklinikk på sykehuset og de sa det var best med innvendig på et så tidlig stadiet i svangerskapet, men at de kunne prøve utvendig om jeg ville :-)
solhilsen Skrevet 6. august 2012 #12 Skrevet 6. august 2012 På Volvat i Oslo tar de innvendig ultralyd frem til uke 14. Dette fordi de da får de beste bildene. Men det varierer sikkert fra sted til sted. Jeg tok innvendig UL i uke 8. Gruet meg litt på forhånd, men synes det gikk veldig greit.
Gjest Min1.baby Skrevet 6. august 2012 #13 Skrevet 6. august 2012 Var nettop på UL 10+4. Da var det innvendig.
mbea Skrevet 6. august 2012 #14 Skrevet 6. august 2012 Var i dag, er 10+1 og det var utvendig. Så kommer gjerne Ann på hvor du går.
lille lavendel Skrevet 6. august 2012 Forfatter #16 Skrevet 6. august 2012 Ser det varierer litt, kommer vell ann på hvem en går til.. Jeg skal på jessheim, kvinneklinikken. Noen som har vært der eller? Tusen takk for svar alle ))
Lisse_01 Skrevet 6. august 2012 #18 Skrevet 6. august 2012 På Volvat i Oslo tar de innvendig ultralyd frem til uke 14. Dette fordi de da får de beste bildene. Men det varierer sikkert fra sted til sted. Jeg tok innvendig UL i uke 8. Gruet meg litt på forhånd, men synes det gikk veldig greit. Ikke helt enig i det du skriver over her. Venninna mi tok utvendig UL på Volvat i uke 12. Det er 4 mnd siden
solhilsen Skrevet 7. august 2012 #19 Skrevet 7. august 2012 Vel, det er dette de opplyser på nettsidene sine. http://www.volvat.no/tjenester/medisinsk-senter/spesialister/gynekologi/ultralyd-av-gravide/
Bonanza Skrevet 7. august 2012 #20 Skrevet 7. august 2012 Jeg har hatt utvendig UL i uke 12. Men hvordan det er før det, vet jeg ikke.
Lisse_01 Skrevet 7. august 2012 #21 Skrevet 7. august 2012 Vel, det er dette de opplyser på nettsidene sine. http://www.volvat.no/tjenester/medisinsk-senter/spesialister/gynekologi/ultralyd-av-gravide/ Merkelig hvis de sier en ting og gjør en annen ting:) De ser kanskje an hvordan bildene er utenpå først. Og hvis det er ok så blir det utvendig
November-spire-79 Skrevet 8. august 2012 #22 Skrevet 8. august 2012 Innvendig i uke 12 Gruet meg som bare det......jeg glemte tid og sted. Ble så opptatt av skjermen Ville ikke gå derfra hehe
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. august 2012 #23 Skrevet 8. august 2012 Ul på sykehus i 9+3, tok utvendig. Gyn sa at vi prøvde utvendig først for å se hvor mye hun kunne se, og at det evt fikk bli innvendig om hun ikke så så mye som hun ønsket. Slapp innvendig siden bildene var klokkeklare.
lillemor2011 Skrevet 8. august 2012 #24 Skrevet 8. august 2012 Utvendig 10-0 idag.gode klare bilder:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå