Gå til innhold

Hvor lang tid brukte du på å ta førerkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva betalte du totalt?

Gjest Mamma til 3 små Gull
Skrevet

Brukte 7 uker :)

Betalte 21.500 tilsammen med kjøretimer, trafikalt grunnkurs, Teoriprøven og oppkjøringa. Dette er vel 4 år siden.

Har ei veninne som tok den rett etter jul, og hennes kom på 28.000 kr totalt.

Skrevet

Tok mitt i USA teori og oppkjøring samme dag (der er det ingen obligatoriske kjøretimer) teorien var kjempe enkel og oppkjøringen tok 10 minutter :) kostet meg hele 10 USD. så måtte jeg bare ta oppkjøringen i Norge for å få norsk førerkort og det kostet 2000kr tror jeg.

Skrevet

Brukte 3,5 mnd. Den siste halve mnd så bare ventet jeg på oppkjøring. Brukte vel ca. 20 000 kr.

Skrevet

Snart 20 år siden jeg tok lappen,betalte rundt 200 kroner timen. Og brukte noen mndr totalt, inkl mørkekjøring//glattkjøring.

Har en niese som har har kjøpt en sånn pakke, tror den kom på rundt 40.000

Skrevet
Tok mitt i USA teori og oppkjøring samme dag (der er det ingen obligatoriske kjøretimer) teorien var kjempe enkel og oppkjøringen tok 10 minutter :) kostet meg hele 10 USD. så måtte jeg bare ta oppkjøringen i Norge for å få norsk førerkort og det kostet 2000kr tror jeg.

Tok det foresten når jeg var 17år :)

Skrevet

Hei.

jeg har oppkjøring på onsdag faktisk;) jeg hadde første kjøretime 23.april, men begynte å kjøre hjemme i begynnelsen av mars.

jeg har kjørt litt i perioder hjemme, ikke hver uke liksom, men kanskje annen hver uke.

jeg har hatt 10 kjøretimer, pluss det obligatoriske.

totalt så har jeg betalt ca 20 000 kr. pluss det jeg må betale på oppkjøringsdagen og det er vel ca 1200 kr med bilder osv..

har du begynt å kjøre? det er nok ulikt hvor lang tid det tar, kommer an på hvor mange kjøretimer du trenger og hvor fullt det er på kjøreskolen. jeg har mått vente noen uker mellom hver time noen ganger.

Skrevet

Hva er det som er det obligatoriske da?

HI

Skrevet

Kjøpte en sånn pakke med noen timer utenom de obligatoriske. Brukte vel ca 4-5 mnd siden jeg gikk på skolen samtidig. Hadde oppkjøring noen dager etter 18 årsdagen og besto på første forsøk.

Betalte ca 20 000. Dette var i 1995.

Skrevet
Og hva betalte du totalt?

15 mnd. Mellom 30 og 40 tusen tror jeg, men ikke helt sikker. Fikk lappen i fjor. Grunnen til at jeg brukte litt lang tid var at jeg måtte pendle til kjøreskolen på grunn av lange avstander.

Skrevet

Ca 7 mnd. Tok teorien 3 ggr, og oppkjøring to ganger før jeg besto. Ingen kjøring utenom kjøretimer ( middels stor by)

Betalte kanskje rundt 35 000.

Skrevet

husker ikke helt,men 6 mnd kansje??

betalte under 10 tusen, det var i 1999.

Hadde 5 kjøretimer, pluss det andre.

Teorien tok jeg 3 ganger :P

Skrevet

Ei uke og 15-16000 kr. Tre uker før termin. Måtte bare klare d. Snuppa på født ei og ei halv uke seinere.

Skrevet
Hva er det som er det obligatoriske da? HI

glattkjøring,langkjøring(2 dager), 2 veiledningstimer, førstehjelpskurs og kurs før langkjøringen. dette er obligatorisk der jeg kjører ihvertfall.

jeg tok teorien 2 ganger. man må vente 2 uker hvis man stryker på teorien. kjørelæreren min bestilte oppkjøring da jeg hadde klart teorien. da ble det obligatoriske lagt opp etter det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...