Gå til innhold

dere som fødslene har startet av seg selv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere hatt noe forvarsel eller startet det plutselig.. hvordan startet det og hvordan var formen? Tenke maserier, rolig/aktiv baby, trøtte/opplagt, rier, vannavgang osv...

Med nr 1 var eg på kontroll p.g.a rolig baby (var det og..), og blei sjekka og strippa.. Så gjekk det sakte men sikkert på fram.

Kjekt å hørre hvordan dere har hatt det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter selv å lurer på om aktivitetsnivået til babyen endret seg. Det kan jeg rett og slett ikke huske, selv om jeg har født 3 stk og alle har begynt av seg selv.

Jeg har vist det litt på forhånd, kan sove når som helst på dagen, godt å få nok søvn. Diaré, rolig til sinns. Kynnere, nedpress og stikking. Hatt en del energi også. Men kan ikke forklare det aller viktigste, har bare hatt en følelse i hele kroppen om at nå skjer det snart.

Har den nå så får se om det blir baby på meg i morgen eller tirsdag :-)

Skrevet

Spennanes!!:) Lykke til:)

Skrevet

Fødsel 1; ble strippet på kontroll, og det t seg sakte opp utover dagen

Fødsel2: igangsatt

Fødsel3: riene begynte mens jeg sov. Styrtfødsel, rakk akkurat inn på sykehuset.

Skrevet

Jeg gikk med babyen mellom låra noen uker. Føltes i alle fall sånn. 5 dager over termin fikk jeg rier. De ble utrolig vonde i løpet av en halvtime og jeg måtte "bæres" ut i bilen i fosterstilling ;-)

Ikke maserier. Ikke vannavgang. Bare jævlig vonde rier. Grøss:)

Skrevet

Jeg fikk en liten blødning dagen etter termin. Et par timer senere kom riene. Vannet ble tatt da jeg hadde full åpning.

Skrevet
:)
Skrevet

Nr1: Riene startet på butikken, etter å ha gått dit. Skled på isen akkurat idet jeg gikk over veien, og fikk dermed vondt i ryggen og merket riene kom. Da jeg kom meg hjem, gikk jeg på do og så at jeg blødde litt. Ringte ambulanse (bodde 2t fra sykehus..).

Ble kjørt opp til JM, som rekvirerte AMK pga tette rier, 8,5cm åpning og misfarget fostervann.

Fra første rie til gutten var ute tok det 4,5t.

Nr2: Kynnerne gikk over til sterke rier med skikkelig pang, vekket samboeren. Ventet litt på barnevakten til den eldste. Satte oss inn i bilen og reiste. Fikk pressrier i bilen, men klarte å holde ut til jeg kom opp på avdelingen. Var på avdelingen i ca 5min før gutt nr 2 ploppet ut sammen med fostervannet i en fart. 2timer tok dette.

I begge sv.skapene har jeg hatt mange harde og kraftige kynnere - merket ingenting. Startet bare plutselig.

Så, denne gang skal jeg få henvisning til fødeavdelingen for en prat og håper jeg blir satt igang. Har mistet en del blod begge gangene, og er faktisk litt redd for hvor fort det går. Revnet en del på 2.mann.

Lykke til alle sammen =)

Skrevet

Her fikk jeg modningsrier tirsdag, som varte til og med fredag. På fredag (han kom på en fredag) så var det modningsrier og en tur til føden. En cm ble konstatert og vi dro hjem igjen.

Pang! Så startet fødselen og det hele tok 2t og 10min.

Skrevet

Var på do kl 03 på nattan, gikk å la meg, og brå våknet av at vannet gikk 03.10. 2 timer senere hadde rienen tatt seg godt opp og vi kjørte inn til føden.

Jeg hadde aktiv baby hele tiden det jeg kan huske.

Gikk til modningsaku, og hadde gått med 4 cm i en uke, så vi ventet jo veldig på at noe skulle skje. Hadde mye harde kynnere, men ikke noe vondt før etter at vannet hadde gått. Ingen blødning heller, enda det var såppas åpning. Så ikke mye forvarsel her:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...