Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #1 Del Skrevet 5. august 2012 Dette spørsmålet er til dere som har prøvd en stund på å bli gravide- fortsetter dere å ta tilskuddet uansett hvor mange pp dere har? eller venter dere til 1. positive graviditetstest? Tar dere kontrollprøver underveis for å se om dere har riktig nivå av folsyre i kroppen? Jeg fikk høre av ei venninne at jeg bør holde meg unna meieriprodukter siden jeg sliter med å bli gravid (snart passert pp 21.) for det kan hemme graviditet. Stemmer dette? Noen som vet hvordan? Og ikke minst, tar dere kalktabletter itillegg siden meieriprodukter utgår...? Dette ble masse spørsmål men etter å prøvd så lenge med "avslappet" forhold til prøvingen og siste innspurt på egenhånd før IVF så prøver vi å "starte-prøvingen-på-nytt" på best mulig måte et halvt år til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143960138-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-folat-tilskudd-og-meieriprodukter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celcius73 Skrevet 5. august 2012 #2 Del Skrevet 5. august 2012 I de periodene vi prøvde aktivt å bli gravide, tok jeg folat hele tiden, tok aldri tester for ¨å sjekke nivået. Satte mannen på folat også. Melkeprodukter kan gjøre slimhinnene i kroppen tykkere og gjøre det vanskeligere for ett befruktet egg å feste seg. Melk og hvete spesielt er slimdannende. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143960138-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-folat-tilskudd-og-meieriprodukter/#findComment-144441233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Østfold-80 Skrevet 6. august 2012 #3 Del Skrevet 6. august 2012 Dette spørsmålet er til dere som har prøvd en stund på å bli gravide- fortsetter dere å ta tilskuddet uansett hvor mange pp dere har? eller venter dere til 1. positive graviditetstest? Tar dere kontrollprøver underveis for å se om dere har riktig nivå av folsyre i kroppen? Jeg fikk høre av ei venninne at jeg bør holde meg unna meieriprodukter siden jeg sliter med å bli gravid (snart passert pp 21.) for det kan hemme graviditet. Stemmer dette? Noen som vet hvordan? Og ikke minst, tar dere kalktabletter itillegg siden meieriprodukter utgår...? Dette ble masse spørsmål men etter å prøvd så lenge med "avslappet" forhold til prøvingen og siste innspurt på egenhånd før IVF så prøver vi å "starte-prøvingen-på-nytt" på best mulig måte et halvt år til Har også fått tips om å holde meg unna meieriprodukter,så det kan nok stemme det at det kan hemme graviditet. Så jeg begynte med folsyre for 1 uke siden siden jeg hadde eggløsning nå i helgen. (håper det klaffa.) Jeg tar ikke kontrollprøver,ikke fått beskjed om det. Jeg blir lett gravid da,men har problemer med å holde på det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143960138-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-folat-tilskudd-og-meieriprodukter/#findComment-144443345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå