Gå til innhold

Uke 5+4, alle symptomene plutselig borte..? Huff, noen m erfaring m MA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste dager har liksom den begynnende morgenkvalmen forsvunnet..Er ikke så trett og sliten som jeg var forrige uke, og har heller ikke vondt i magen lenger.. Huff, blir veldig redd for MA! Noen som vet hvor vanlig det er? Og er det typisk slik det foreløper? Litt tidlig å dra på UL også vel? Andre som har "mistet" symptomene sine og fått dem igjen...? *håpe, håpe* :)

Fortsetter under...

Skrevet

Bestill en legetime og få de til og måle hcg nivået for da kan de se om det stiger slik som det skal. Evt kan du bestille en privat ul fra uke 6 så skal jo hjerte slå :)

Lykke til :)

Skrevet

Har opplevd det samme som du skriver ovenfor. Fra uke 6 forsvant alle symptomene jeg hadde (hovedsaklig kvalme & trøtthet), men på ultralyd i uke 9 kunne de vise en sprell levende baby med et sterkt hjerte :-) Nå er jeg 11+5 og symptomene er kommet tilbake, i tillegg til stikkinger i magen :-) Ville likevel bestilt meg en ultralyd - alltid greit å være på den sikre siden ;-)

Skrevet

Var på ul i uke 12 og da var fosteret dødt. Kom som et sjokk. Hadde ikke tenkt på at jeg var blitt mindre kvalm og at det kunne skyldes dødt foster. Fint at du tenker på dette nå så slipper du å gå like lenge som jeg gjorde med forventninger og planer som ikke ble noe av. Men forhåpentligvis er alt bra når du får tatt hcg eller en ul. Og jeg er forresten blitt gravid på nytt :-)

Skrevet

Da jeg var i uke 5 var jeg kvakm og trett noen dager med det gikk over. I uke 7 var jeg på UL som viste tvillinger. Nå er jeg i uke 10 og merker kun stikkinger i underlivet. Symtomer kommer og går. Som nevnt tidligere kan du måle HCG hos fastlegen. Lønner seg å ta 2 prøver med 48 timers mellomrom.

lykke til.

Skrevet

Symptomene kan svinge veldig opp og ned for både vellykket svangerskap og MA... Jeg har hatt MA to ganger, jeg hadde symptomer begge gangene. Den første ganga gikk jeg til uke 18 (legen tok ikke seriøst på at vi ikke hørte hjertelyd, og jeg var dum og naiv som stolte på han når han sa det var vanlig). Jeg fikk mage og hele pakka! Den andre ganga var jeg forberedt, og jeg fikk tidlig ul i uke 6. Ingen tegn til liv, men de ville vente å se, for jeg kunne jo være mindre på vei. Jeg hadde symptomer, og hormonene steg. Den ene legen sa hormonene steg normalt, en annen mente det var litt lite. Men de steg fordiom! Og jeg hadde symptomer.

Så at symptomene forsvinner trenger absolutt ikke bety en MA, men snakk med fastlegen din, så kan han/ho henvise deg til ul :)

Lykke til, og håper du holder oss oppdaterte!

Annonse

Skrevet

Jeg har opplevd MA, da forsvant ikke symptomene, men jeg følte det likevel på meg at noe var galt.

Nå er jeg gravid igjen, jeg mistet symptomene for litt over en uke siden, men på UL i dag fikk bekreftet at alt er helt fint(10+0). Symptomer kan altså absolutt komme og gå i perioder uten at det er noe galt : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...