Gå til innhold

Er så fortvilet...sambo hater mine navnevalg!:(

Anbefalte innlegg

Gjest Mammantil2prinser

Jeg har falt veldig for litt uvanlige navn denne gangen. Og har veldig lusst på et kort litt spesielt navn :)

Har nevnt forslagene mine til samboer men han bare feier dem av bordet med en gang :(

Forslag er:

Elias

Aron

Levi

Imre

Tage

Trym

Theo

Ella

Saga

Nora

Sofie

Har mest fokus på guttenavn siden jeg har så innmari guttefølelse :)

Av navnene liker han kun Elias :/

Noen som har forslag til meg, helst korte ikke mer enn 5 bokstaver?:)

Hva gjorde dere for å fa mann med på navnevalgene deres? Vertfall å tenke på dem?

Fortsetter under...

Her må jeg si meg enig med mannen din. Av guttenavnene er Trym og Elias de eneste jeg synes er allright. Trym er kult, staut og manndig. Elias er fint, men det er jo så vanlig blandt små barn nå! Av jentenavnene liker jeg derimot alle!

Mine forslag til korte navn, som du kanskje liker.

Arn

Aslak

Erlend

Gaute

Jarl

Jon

Lars

Lukas (selv om det også er vanlig nå, akkurat som Elias)

Olav

Vetle

Erle

Elida

Siri

Sigrid

Signe

Tiril

Tora

Tuva

Vår

Vårin

Likte du noen av de?

Gjest Mammantil2prinser

Her må jeg si meg enig med mannen din. Av guttenavnene er Trym og Elias de eneste jeg synes er allright. Trym er kult, staut og manndig. Elias er fint, men det er jo så vanlig blandt små barn nå! Av jentenavnene liker jeg derimot alle!

Mine forslag til korte navn, som du kanskje liker.

Arn

Aslak

Erlend

Gaute

Jarl

Jon

Lars

Lukas (selv om det også er vanlig nå, akkurat som Elias)

Olav

Vetle

Erle

Elida

Siri

Sigrid

Signe

Tiril

Tora

Tuva

Vår

Vårin

Likte du noen av de?

Ja var et par her :)

Lukas har faktisk sambo kommet med som sitt eneste eksempel, men da blir det skikkelig bibelske navn Mtp hva storebror heter :)

Signe er et navn jeg ikke har tenkt på, å det het oldemoren min!:) tusen takk

Jeg likte godt Elias, Aron og Theo av guttenavnene:)

Vi vurderte både Aron og Theo til gutten våres som kom for noen uker siden, men endte tilslutt på Aron:)

Så likte jeg alle jentenavnene dine godt:)

Våre to barn heter Eira og Aron. Var vanskelig å få mannen med på Eira, men jo mer han "smakte" på det, jo mer likte han det:)

Andre forslag:

Erik

Leo

Mikkel

Emil

Mio

Jona

Enok

Eira

Erika

Lydia

Emine

Timea

Pia

Eleah

Molly

Likte du noen her? :)

Topp 3:

1. Levi - Sterkt, vakkert og spennende :-)

2. Elias - Liker det veldig godt. Gammelt navn med flott klang :-)

3. Trym - Helt greit.

Aron synes jeg er litt harry, Imre rart og ikke fint, Tage liker jeg ikke, Theo er for barnslig og "kallenavn-aktiv".

Topp 3:

1. Nora - Vakkert og stødig!

2. Ella - Ja, fint!

3. Sofie - Ja, fint!

Saga blir for mye substantivet saga for meg.

Hva med Olav, Olve, Olea, Eleah?

Annonse

Gjest Mammantil2prinser

Jeg likte godt Elias, Aron og Theo av guttenavnene:)

Vi vurderte både Aron og Theo til gutten våres som kom for noen uker siden, men endte tilslutt på Aron:)

Så likte jeg alle jentenavnene dine godt:)

Våre to barn heter Eira og Aron. Var vanskelig å få mannen med på Eira, men jo mer han "smakte" på det, jo mer likte han det:)

Andre forslag:

Erik

Leo

Mikkel

Emil

Mio

Jona

Enok

Eira

Erika

Lydia

Emine

Timea

Pia

Eleah

Molly

Likte du noen her? :)

Tusen takk! Sier bare "knips" så er alle disse forslagene lagret!;)

Gjest Mammantil2prinser

jeg vil jo bare si at jeg synes ikke navnene du har skrevet opp var så sjelde / rare... Flotte navn synes jeg!

Hva slags navn liker mannen din da?

Jeg tror han er på de "søte" som Noah (heter nr 1) Elias, Emil, Lukas. Sånne som "alle liker" eller så blir det navn som: kåre, Ole, Jens osv, sånn typiske norske navn om jeg kan si det:)

Gjest Mammantil2prinser

Topp 3:

1. Levi - Sterkt, vakkert og spennende :-)

2. Elias - Liker det veldig godt. Gammelt navn med flott klang :-)

3. Trym - Helt greit.

Aron synes jeg er litt harry, Imre rart og ikke fint, Tage liker jeg ikke, Theo er for barnslig og "kallenavn-aktiv".

Topp 3:

1. Nora - Vakkert og stødig!

2. Ella - Ja, fint!

3. Sofie - Ja, fint!

Saga blir for mye substantivet saga for meg.

Hva med Olav, Olve, Olea, Eleah?

Flotte navn, men ble veldig like halvbror og ex sine navn til barna :)

Jeg har falt veldig for litt uvanlige navn denne gangen. Og har veldig lusst på et kort litt spesielt navn :) Har nevnt forslagene mine til samboer men han bare feier dem av bordet med en gang :( Forslag er: Elias Aron Levi Imre Tage Trym Theo Ella Saga Nora Sofie Har mest fokus på guttenavn siden jeg har så innmari guttefølelse :) Av navnene liker han kun Elias :/ Noen som har forslag til meg, helst korte ikke mer enn 5 bokstaver?:) Hva gjorde dere for å fa mann med på navnevalgene deres? Vertfall å tenke på dem?
Vet ikke smaken deres, men vi hadde litt dette dilemmaet da jeg ventet mitt første barn. Mannen likte bare "vikingnavn"/norrøne og jeg ville ha mer bløte navn liksom. Vi klarte ikke å lande på noen felles før fødsel, men da gutten kom, var han bare Mikkel. Det var et navn vi ikke hadde diskutert i forkant, men som begge likte og liker fremdeles. Nå er det tolv år siden, og navnet funker fortsatt strålende :-)
Gjest Mammantil2prinser
Jeg har falt veldig for litt uvanlige navn denne gangen. Og har veldig lusst på et kort litt spesielt navn :) Har nevnt forslagene mine til samboer men han bare feier dem av bordet med en gang :( Forslag er: Elias Aron Levi Imre Tage Trym Theo Ella Saga Nora Sofie Har mest fokus på guttenavn siden jeg har så innmari guttefølelse :) Av navnene liker han kun Elias :/ Noen som har forslag til meg, helst korte ikke mer enn 5 bokstaver?:) Hva gjorde dere for å fa mann med på navnevalgene deres? Vertfall å tenke på dem?
Vet ikke smaken deres, men vi hadde litt dette dilemmaet da jeg ventet mitt første barn. Mannen likte bare "vikingnavn"/norrøne og jeg ville ha mer bløte navn liksom. Vi klarte ikke å lande på noen felles før fødsel, men da gutten kom, var han bare Mikkel. Det var et navn vi ikke hadde diskutert i forkant, men som begge likte og liker fremdeles. Nå er det tolv år siden, og navnet funker fortsatt strålende :-)

Det er det jeg også prøver å si sambo, INGEN navn er bestemt! Men greit å ha vertfall to i baklomma:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...