Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mini på 1mnd NEKTER å ta smukk. Han vil helst ligge å amme døgnet rundt og det er jo greit det nå i starten, men jeg blir litt bekymret for hvordan dette skal gå framover...

Han legger på seg ca 600g i uken så tror ikke det er for han er sulten.

Noen gode råd og erfaringer???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143960069-smukk-til-besv%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min nektet også å ta tutten i begynnelsen - ville bare ligge og kose ved puppen. Tror rett og slett det er nærhet dem trenger. Men ikke gi opp! Min var vell rundt 2 mnd når han tok den litt på natta, men det var ikke før han var 3 mnd han tok den helt =)

Min er snart 10mnd. Og nekter forsatt og ta sutten. Han vil helst bare bruke meg. Det er så mye greier når de kan ta sutt. Da kan de sovne med den isteden for puppen.

Det du beskriver her -er det jeg frykter!

Greit å væte "tutt" til en nyfødt baby men det slutter å være koselig etter 10mnd!

Min er snart 10mnd. Og nekter forsatt og ta sutten. Han vil helst bare bruke meg. Det er så mye greier når de kan ta sutt. Da kan de sovne med den isteden for puppen.

Det du beskriver her -er det jeg frykter!

Greit å væte "tutt" til en nyfødt baby men det slutter å være koselig etter 10mnd!

jeg prøver forsatt. det samme gjør storebror. men nytter ikke. han har den i munnen a, men sutter ikke på den. liker best å bite på den. han holder jo på å få flere tenner så kan trygt si det er vondt å bli bitt i puppen. han bet jo hull så jeg begynte å blø for noen dager siden. så er skikkelig vondt nå.

mannen til søsteren min tapet sutten fast i ungen sånn at han skulle ta den. og han tok den etterhvert. men jeg vil ikke anbefale det.

Det du beskriver her -er det jeg frykter! Greit å væte "tutt" til en nyfødt baby men det slutter å være koselig etter 10mnd!
jeg prøver forsatt. det samme gjør storebror. men nytter ikke. han har den i munnen a, men sutter ikke på den. liker best å bite på den. han holder jo på å få flere tenner så kan trygt si det er vondt å bli bitt i puppen. han bet jo hull så jeg begynte å blø for noen dager siden. så er skikkelig vondt nå. mannen til søsteren min tapet sutten fast i ungen sånn at han skulle ta den. og han tok den etterhvert. men jeg vil ikke anbefale det.

Det samme gjør min. Biter bare på den og mister den ut av munnen hele tiden. Det er akkurat som om at han ikke får det til?

ånei! Stakkars deg! Hadde jeg blitt bitt så kraftig der tror jeg jeg hadde besvimt på flekken! Og ammet for siste gang!

Tror vi venter litt med tape-trikset! :D

Annonse

Gjest peacock

Ingen smokk her heller (11 mnd). Han bruker tommelen sin, det kom etterhvert når han fant hendene sine... For å unngå at du blir brukt som smokk, HI, er det veldig lurt å lære babyen å sovne uten puppen. Prøv å la pappaen rugge ungen på låra (ligg på ryggen med føttene i gulvet) eller noe - det funker med litt tålmodighet i starten :-)

Amming er forøvrig veldig søvndyssende, så ikke vær redd for at han sovner iblant.. Men det er kanskje bra om det ikke er fri bar hele natten om dere samsover? Evt sett deg opp når du ammer eller ta på deg en singlet/amme-bh når du sover, slik at måltidene blir begrenset til når han er sulten.

Endret av peacock

Min jente begynte helt plutselig med smokk når hun var seks måneder gammel! Prøvde iherdig en god stund med ulike type smokker etc fra hun var ganske liten, men hun nektet. Tygde litt på dem og spyttet dem ut igjen. Men nå, helt plutselig, stappet hun den i munnen og har blitt en skikkelig smokkejente! Passet ypperlig siden vi holdt på med nattavvenning :)

Så hold ut, det er håp!

600 gram i uka? Wow :-) Og jeg som trodde min, med 300 gram opp i uka på kun morsmelk, var en storspiser... Men min tar smokk da, heldigvis. Har du prøvd å lirke ut puppen, for så å lure inn smokken mens han ligger tett inntil deg? Noen ganger hender det jo at min lille helst vil ha meg som smokk, og da hjelper det å være tett inntil, evt stryke / holde hånda mot kinnet hans og bruke litt tid på å lirke smokken inn. Kile litt på leppene med den osv. Når jeg vet han er mett så klart. Er han egentlig litt sulten så merker jeg det på måten han spytter ut smokken :-)

Lykke til! Det høres slitsomt ut å være smokk hele døgnet...

600 gram i uka? Wow :-) Og jeg som trodde min, med 300 gram opp i uka på kun morsmelk, var en storspiser... Men min tar smokk da, heldigvis. Har du prøvd å lirke ut puppen, for så å lure inn smokken mens han ligger tett inntil deg? Noen ganger hender det jo at min lille helst vil ha meg som smokk, og da hjelper det å være tett inntil, evt stryke / holde hånda mot kinnet hans og bruke litt tid på å lirke smokken inn. Kile litt på leppene med den osv. Når jeg vet han er mett så klart. Er han egentlig litt sulten så merker jeg det på måten han spytter ut smokken :-) Lykke til! Det høres slitsomt ut å være smokk hele døgnet...

Han våkner med en gang puppen forsvinner eller hvis han blir lagt ned i sengen.. Travel type :P

Blitt litt bedre siste uken, kanskje...

600g i uken er jo helt sprøtt! Men det er jo fordi han spiser HELE tiden!

hi

uff, synes ikke det høres noe særlig ut med å tape tutten fast i ungen! :(

Jeg ammet nr 1, og når hun nesten sov tok jeg puppen ut og puttet tutten inn - da tok hun den :D

vet at noen bruker litt sukkervann på tutten før de putter den i munn ;)

det så heller ikke ut som min kunne tutte på smokken i begynnelsen, men det kom seg etterhvert. Tutte og puppe krever 2 forskjellige sugeteknikker så er ikke så lett i begynnelsen, men ikke gi opp!

Ingen smokk her heller (11 mnd). Han bruker tommelen sin, det kom etterhvert når han fant hendene sine... For å unngå at du blir brukt som smokk, HI, er det veldig lurt å lære babyen å sovne uten puppen. Prøv å la pappaen rugge ungen på låra (ligg på ryggen med føttene i gulvet) eller noe - det funker med litt tålmodighet i starten :-) Amming er forøvrig veldig søvndyssende, så ikke vær redd for at han sovner iblant.. Men det er kanskje bra om det ikke er fri bar hele natten om dere samsover? Evt sett deg opp når du ammer eller ta på deg en singlet/amme-bh når du sover, slik at måltidene blir begrenset til når han er sulten.

Jeg vet du har rett, men jeg har ingen viljestyrke på natten, jeg vil sove! :)

Pappaen får nervesammenbrudd bare babyen knirker litt (det er hans første barn) Så han er snill og god og gjør så godt han kan, men det er desverre ikke kjempemye hjelp i han.. :P

Annonse

uff, synes ikke det høres noe særlig ut med å tape tutten fast i ungen! :( Jeg ammet nr 1, og når hun nesten sov tok jeg puppen ut og puttet tutten inn - da tok hun den :D vet at noen bruker litt sukkervann på tutten før de putter den i munn ;) det så heller ikke ut som min kunne tutte på smokken i begynnelsen, men det kom seg etterhvert. Tutte og puppe krever 2 forskjellige sugeteknikker så er ikke så lett i begynnelsen, men ikke gi opp!

Sukkervann var kanskje litt lurt??

Mini på 1mnd NEKTER å ta smukk. Han vil helst ligge å amme døgnet rundt og det er jo greit det nå i starten, men jeg blir litt bekymret for hvordan dette skal gå framover...

Han legger på seg ca 600g i uken så tror ikke det er for han er sulten.

Noen gode råd og erfaringer???

Begge mine har vært matvrak som ikke har vært interessert i smokk den første mnd. Prøvde sikkert 10 forskjellige typer med storebror, tilslutt tok han mam sin 0-2 mnd-smokk. Har vært helt avhengig av smokken sin etter det. Lillebror ville heller ikke ha annet enn puppen i munnen den første mnd, men etterhvert godtok han også den mam-smokken.

Mini på 1mnd NEKTER å ta smukk. Han vil helst ligge å amme døgnet rundt og det er jo greit det nå i starten, men jeg blir litt bekymret for hvordan dette skal gå framover... Han legger på seg ca 600g i uken så tror ikke det er for han er sulten. Noen gode råd og erfaringer???
Begge mine har vært matvrak som ikke har vært interessert i smokk den første mnd. Prøvde sikkert 10 forskjellige typer med storebror, tilslutt tok han mam sin 0-2 mnd-smokk. Har vært helt avhengig av smokken sin etter det. Lillebror ville heller ikke ha annet enn puppen i munnen den første mnd, men etterhvert godtok han også den mam-smokken.

Da er det nok håp for oss også! :)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...