Gå til innhold

Tror ikke det var min tur denne gangen! :(

Anbefalte innlegg

Har helt siden dag 1 følt at det var noe rart, og har hatt både oppturer og nedturer, men nå tror jeg det er over og ut for lille spiren våres! :( Ville vært ca 7+3 i dag.

Det hele startet 4. juni. Da tok vi siste p-pille, og fikk bortfallsblødninga 9. juni. Den 28. fikk vi positiv el-test, og 9. juli, fikk jeg ei liiita blødning, og den 12. juli fikk jeg en kraftigere blødning som lignet på mens. Ingen smerte og ingen klumper. Vi trodde ikke det gikk denne gangen, men tok digital test tirsdagen etter og fikk "gravid". Lykkelige og sjelven, og alt hadde gått så fort. Mye kjappere enn vi hadde trodd.

Tok flere strimmeltester og de ble sterkere og sterkere, men ikke sterk nok, syntes jeg. Den var på langt nær like sterk som kontrollstreken.

23. juli dro vi til syden, hadde sex en dag, og dagen etter begynte jeg å blø igjen. Bare bittelitt. Ingen smerte eller klumper. Hadde ikke trengt tampong heller. Håpte på dette hadde noe med sex'en å gjøre, men da vi kom hjem den 3. august, tok vi en test, og den var veldig svak igjen! :( Kan godt se streken, men den var bare alt for svak! Kjøpte den digitaltest med ukeindikator, den viste "Gravid 1-2", og vi er jo over 7 uker på vei! Så her er det nok noe som ikke stemmer! :(

Skal ringe legen i morgen, har ikke fått gjort det før pga ferien. Så får vel et skikkelig svar da, forhåpentligvis, men jeg er 90 % sikker på at den ikke er mer!

I dag er jeg helt i fra meg, vi var jo blitt så glad i lille "blåbæra" våres! (Kaller den det, pga en app vi har på tlf som sier den er på str med en blåbær)

Så dette har vært den lengste helga i mitt liv, i allerfall. Og jeg vil jo ikke få et ordentlig svar i morgen heller, for må vel inn senere for å ta en ny prøve.

Det er ikke meninga å syte og klage, for dette var tross alt første gangen våres, og jeg vet at det er mange andre som trenger mye mer trøst enn oss, men det er bare litt godt å få det ut! :)

Fortsetter under...

Så veldig leit å lese! Skjønner godt at du et lei deg, og det har du all rett til, uansett hvor mange andre det er som også trenger trøst! Din ulykke blir ikke mindre bare fordi det fins andre som har det verre. Vær lei deg, du. Og bli glad igjen når du kan. Og så får dere bare prøve på nytt. Lykke til videre! Trøsteklem fra meg.

Tusen takk alle sammen! :)

Er godt med slike kommentarer! Og så skal det bli godt å få det bekrefta, enten det ene eller det andre, er skikkelig tungt å ha gått så mange uker uten å vite helt sikkert hva som skjer her inne!

Dette var utrolig trist å høre! :(

Som de andre har allerede sagt, men gjentar det igjen; selvsagt har du lov til å bli trist og fortelle om det! Uansett om du var heldig å bli gravid på første forsøk eller om du hadde blitt det over tid - for dette er utrolig leit og trist!

Jeg håper du kommer til et fornuftig legekontor som tar deg på alvor og gir deg svar iløpet av uka, for det er forferdelig å være usikker og fortvila!

Men jeg krysser alt jeg kan for at spiren har det bra og bare spilt deg en dårlig spøk, men hvis ikke så vil dere lykkes neste gang! :)

Annonse

Så trist å høre! Og det er ikke rart du er lei deg. Det er forskjell på en pp der man ikke har blitt gravid, og en pp hvor man faktisk har fått positiv graviditetstest. Forventningene begynner jo med en gang....

Vet ikke om du husker meg, men historien min er egentlig ganske lik din. Jeg begynte også å blø rundt ikm, men mye mindre enn mens, og jeg fikk positiv digital test. Men dessverre kom det mere blod, og jeg tok blodprøver hos legen som viste at hcg sank :( Men legen min kunne fortelle meg at veldig mange graviditeter ender slik på et tidlig tidspunkt, og det er ikke noen større sjanse for at det vil skje igjen.

Du kan i hvertfall være glad for en ting, du kan faktisk bli gravid :) For det er det ikke alle som kan!

Men vil bare gi deg en klem, og si at det er lov til å være lei seg! Håper du har støttende mennesker rundt deg :)

Lykke til hos legen i morgen !

Åhh, Tusen takk! Det varmer sÅ Å fÅ høre sÅnt! :)

Joda, Septemberbaby, husker deg! :)

Jada, er VELDIG glad for at jeg kan bli gravid, og veldig lett tydligvis! (hvis det ikke bare var flaks?) Men var sÅ kjipt nÅr man var over 7 uker pÅ vei, og sÅ mÅ man starte pÅ nytt! Men det er vel en del av "gamet".

Men jeg har ikke hatt noe klumpete blødning, sÅ er redd for at fosteret er dødt, men ikke kommet ut? Hmm... Jaja, fÅr vel mer svar hos legen, satser vi pÅ! :)

Så utrolig trist å høre at det ikke går veien! :( Føler virkelig med deg, har selv mistet to ganger og vet akkurat hvordan det er, og klart har dere rukket å bli glad i det lille i magen, så bare syt i vei og gråt! Men jeg lover deg det vil gå lettere etterhvert, og snart føler dere dere klar for å prøve igjen! Det er jo positivt at du vet du kan bli gravid, og før du vet ordet av det så er du det igjen! :) Ta godt vare på hverandre så blir det bedre! Trøsteklem fra meg!

Takk takk!

Da har jeg vært hos legen, han prøvde å lytte etter hjertelyd, men fant ingenting, men han sa det kunne være tidlig, for han mente jeg enten var 7-9 uke på vei, eller ca 4 uker, med tanke på menstruasjonene og slik. Og det kunne gå 11-12 uker før man klarte å høre hjertet. Men nå er blodprøve tatt, og får svar i morgen etter halv 2. Så får bare krysse fingrene for at det bare er grav.testene og kroppen som tuller med meg, og at spiren faktisk har det bra! :)

Takk takk! Da har jeg vært hos legen, han prøvde å lytte etter hjertelyd, men fant ingenting, men han sa det kunne være tidlig, for han mente jeg enten var 7-9 uke på vei, eller ca 4 uker, med tanke på menstruasjonene og slik. Og det kunne gå 11-12 uker før man klarte å høre hjertet. Men nå er blodprøve tatt, og får svar i morgen etter halv 2. Så får bare krysse fingrene for at det bare er grav.testene og kroppen som tuller med meg, og at spiren faktisk har det bra! :)

Ja, vi får håpe det! Lykke til :)

Annonse

Krysser fingrene for deg og svaret du får i morgen!!

Er helt grusomt å gå sånn uten å vite.. Opplevde akkurat det samme for to uker siden.. Og selv om at svaret eg fikk tilslutt var at hcg sank så var det bare godt å få et endelig svar..

Den dagen eg begynte å blø taklet eg det ganske bra og tenkte "jaja, sånn som skjer.. vi får prøve igjen" men så begynte folk å si at det er mange som blør i svangerskapet og legen sa det samme men at han gjerne trodde det var sa så han mente det ikke var vits i å ta meg inn.. Eg måtte selv ringe opp igjen og be om hcg bp etter noen dager når eg ikke klarte å slå meg til ro med det og siden eg har en ganske tungt sykepleier jobb på natt og skulle på jobb.. Tenkte det hvis det skulle være en bitte liten sjanse for at spiren fortsatt var der inne så burde eg nok helt sikkert tatt det med ro under blødning.. Det verste var det å ikke vite!

Eg ble gravid på første forsøk med den graviditeten og vi har bestemt oss for å bare kjøre på og håpe at spiren sitter fort igjen :)

Håper virkelig det går bra med spiren din! og hvis ikke så er det bare å prøve igjen! Selv om det er utrolig kjipt å begynne på nytt!!

Lykke til :)

takk takk! Ja, det er det som er det verste, og ikke vite noe! Synes bare det er så rart at testene har vært svake siden dag 1, og selv i dag, på nesten uke 8 (i følge mine beregninger) er de det samme. Så håper på at jeg produserer hcg som normalt, men at det av en eller annen grunn ikke blir skilt ordentlig ut i urinen (selv om det sikkert er umulig!)

Men skal bare bli godt med et svar, vi har ikke turt å ha sex heller pga blødningene, men får man et svar om at det ikke er mer, er det jo bare å kjøre på videre! :)

Tusen takk, og lykke til til deg og! :D

Da har man fått svar på blodprøven som ble tatt, og den viser en hcg på 21. Vet ikke helt hva det vil si, men skjønner jo at dette er AAALT for lavt hvis jeg skulle være 7-8 uker på vei, som jeg selv har beregna.

Men legen jeg var hos mente at jeg enten var 8-9 uker på vei, eller 4 uker på vei. Synes det er så rart at jeg har fått positive tester siden 10. juni, men krysser fingra for at jeg er bare 4 uker på vei, så kanskje hcg'en stemmer litt bedre og?

Skal inn i neste uke igjen og ta ny prøve, for å skjekke om det er stigning! :)

Nei, de gjorde ikke det. Var ikke noe snakk om det i det hele tatt, han sa bare at han kunne tenke seg en blodprøve av meg, og fikk svar i dag som sa hcg på 21. Så egentlig sier det jo sitt, og når jeg i tillegg har testet positivt i 4-5 uker, så tror jeg nok at det er SA, hvis jeg ikke har blitt gravid, så mistet, og så blitt gravid igjen med en gang. Men men... Heldigvis kan man jo prøve på nytt :)

Når eg mistet tok eg prøven to ganger med en dag i mellom sånn at eg slapp å vente en hel uke på svaret! Ville bedt om å få ta en ny prøve i morgen eller overmorgen sånn at du slipper å gå å vente!

Joda, ser den. Men de sa de ønsket ny om en uke, vet ikke om det er fordi hcg'en er så lav, slik at en evt stigning kanskje ikke merkes like godt på 2 dager, enn om jeg hadde hatt hcg på over 1000. Vet ikke hva de tenker, men nå har jeg ventet snart 8 uker på svar, så kan jeg vel klare å vente ei lita uke til :P

... og i morgest fikk jeg 3. blødninga på 1 mnd, men 27 dager etter første blødninga, så satset på at det er mens, slik at jeg kan prøve på nytt denne mnd! :) har noen el-tester liggende, så skal ta de etterhvert :)

Høres kanskje rart ut, men er utrolig glad og lettet for å endelig få et svar på at det ikke er noe spire her :) Er grusomt å gå og ikke vite det ene eller det andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...