Gå til innhold

Hvor stort boareal har dere og hvor mange er dere i familien?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi er 2 voksne og 4 barn i alderen (straks) 3 år til vel 9,5 år. Nå leier vi og bor på 140 kvadrat i følge utleier, men jeg tviler strekt på at det er så stort. I så fall ganske dårlig planløsning. To og to barn deler rom på ca 8-9 kvadrat hver, noe som er altfor lite. De har ikke plass til noe omtrent og det meste av litt større leker må derfor være i stuen... Som vi forøvrig har en av her. Merker det begynner å tære litt på de to eldste barna at de ikke har noe sted å være i fred med vennene sine.

Men, vi bygger hus. Da vil vi få veldig god plass. Aner ikke hva boarealet ender på, men hele huset har et gulvareal på ca 400 kvadrat, og vi skal leie ut 70 av dem, så har 330 kvadrat igjen til oss. Da er dette medregnet boder, entré, vaskerom, at det er skråtak i 3. etg osv, så BOA blir nok mye mindre. I det nye huset får alle barna egne rom på ca 18 kvadrat hver. I tillegg blir det da tre stuer. En vanlig, en loftsstue og en kjellerstue/medierom. Vi skal også ha soverom, så blir 5 soverom totalt og et kontor. Gleder meg! :)

Endret av Alva♂♂♂♀
Skrevet
jeeezz hvor bor dere alle som har så store hus??? vi er 3 stykk 2 voksne og 1 på snart 2 vi har 55 kvm med 3 småååå soverom og 1 stue

På landet ;) På gård..

Skrevet

185 kvm, 2 voksne, 4 barn, 1 stue, 5 soverom.

Skrevet

350 kvm 5 soverom, 2 voksne og 1 barn

Skrevet

Bor på landet, nærmeste by er Stavanger.

Vi har ca 195kvm fordelt på 4 soverom, 2 stuer, kjøkken, 2 bad, 1 bibliotek/gjesterom og vaskerom. Vi er to voksne og tre skolebarn.

Skrevet

50 kvm. 1 soverom. Bor to stykker her, jeg og guttungen på 2,5 år. Har det fint, men kunne godt hatt et lite soverom til.

Skrevet

275 kvm, 5 soverom, 2 voksne, en 4-åring, baby på vei og en 12-åring annenhver helg.

Skrevet

210 kvm, 5 soverom. Har kjellerstue, stue og loftstue, 2 bad.

Vi er 2 voksne og 1 barn. Vi hadde tenkt å få flere, men det kommer ikke til å skje, så sønnen er enebarn. Et av soverommene er gjesterom, de andre har vi gjort om til hjemmekontor og et eget rom for meg der jeg leser og slapper av.

Vi kunne godt leie ut kjelleren, noe vi faktisk gjorde før gutten vår kom, men så bygde vi ganske mye om som kostet flere hundretusen, det vil vi ikke reverse. Så det er mye boltreplass og gutten kan ha en hel haug med venner da kjelleren er for det meste hans. Tror det blir veldig praktisk når han blir tenåring...

Skrevet

Vi er 4, to voksne og to barn. Huset er 260 kvm, 7 soverom (2 skal bli kontor og "walk in closet"), 2 stuer, 2 bad, 1 toalett, kjøkken, vaskerom, kjøle og bod.

Skrevet

214 kvm, 4 soverom, to stuer, 2 bad, ny enebolig (2007) 4 barn, 2 voksne, skal snart flytte til en enebolig på 420 kvm med 3 stuer, 3 bad, 6 soverom, 4 boder, dobbelgarasje og egen sokkel leilighet på 70 kvm :)

Skrevet

Vi bor sentrumsnært til en by i midt norge , 1,5 kilometer inn til byen :)

Skrevet

Nærmere 70 kvm sokkelleilighet. Kun meg og datter på 2 år. Ett soverom. Fungerer kjempebra, men skulle jeg finne kjærligheten i mitt liv (i form av en mann) tror jeg vi bør ha et større soverom eller to soverom.

Skrevet

60 kvm. To voksne og en baby på 6 mnd. Ønsker å finne noe stØrre når minstemann trenger eget rom. Med til nå så fungerer det kjempebra. Koselig, fint uteområde ved bryggen, terasse og nytt inne. Leier, men Ønsker å kjØpe etterhvert.

Skrevet

202kvm - to voksne, to fastboende barn på 2 og 5 og et helgebarn på 11. 4 store soverom, 1bad og 1toalettrom.

stort nok, men har en elendig planløsning da det i sin tid var tomannsbolig. Har mye dødareal. f.eks en stor mellomgang, to innganger til kjøkken (helt greit, men ødelegger en god del ift kjøkkenløsninga) og endel dødareal i gangen ved soverommene. vi kunne hatt 3 mindre soverom istedet for 2 digre, og et større bad. dagens bad var kjøkken i "gamledager" og har da naturlig nok et vindu som altfor stort og ødelegger altfor mye for baderomsinnredningen. vi får ikke inn en dusj med god størrelse da det ene hjørnet som er passende er fullt av vindu.

Skrevet

77 kvm. En voksen og et barn + et barn en gang i uken og annen hver helg. Har to soverom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...