Gå til innhold

blande mme med nykokt vann

Anbefalte innlegg

vi har blandet mme pulveret ( hipp) med nykokt vann hver gang han skal få mat, ser det er skrevet noe om at det kan ha konsekvenser for ernæringen, noen som vet om dette stemmer? gutten vår er nå 8 uker, kan han ha tatt skade av dette tror dere?

takker for svar

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143959986-blande-mme-med-nykokt-vann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har sikkert ikke tatt skade av det. Men det er nok en grunn til at det står 50 gr(eller er det 40?), så er nok best å følge det som står på pakken.

Kan du ikke ha ferdig kokt vann stående som du blander med nykokt til passelig temp da?

Jeg ville gjort sånn som det står på pakken. Hipp skal vel blandes ut i 50-60 grader? Det jeg gjør er å koke opp nok vann for en dag og ta rett mengde vann oppi hver flaske også setter det i kjøleskapet. Når han er sulten varmer jeg bare vannet i mikro til passe temp og blander oppi pulver

Mener Hipp skal blandes ved 40-50 grader. Vi pleide å ha nærmere 40 for syntes det var lettvindt å måle på håndleddet.

Enig i at gutten sikkert ikke har fått varige m'en, men ville likevel ha brukt temperaturen som står på pakken fremover.

Lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...