Gjest Guttemamma :) Skrevet 4. august 2012 #1 Skrevet 4. august 2012 Smaker melka forskjellig? Når man koker melka blir den "flatere" på en måte. Mens det er luftbobler i ukokt vann. Har deres babyer merket noen forskjell?
Hybelkanina Skrevet 4. august 2012 #2 Skrevet 4. august 2012 Hva mener du egentlig nå? At du blander pulveret med vann direkte fra springen som ikke er kokt?
Gjest Guttemamma :) Skrevet 4. august 2012 #3 Skrevet 4. august 2012 Ja at man varmer vann fra springen, og ikke koker det først. Vannet smaker jo annerledes når det er kokt...
Mamman til Loffen ♥ Skrevet 5. august 2012 #4 Skrevet 5. august 2012 Du skal ikke bruke varmt, ukokt vann fra springen til noe matlaging, hverken til deg selv eller til de små. Heller ikke, eller kanskje spesielt ikke (!) til å blande morsmelkerstatning. Grunnen til dette er at varmt vann fra springen kan inneholde skadelige metaller fra varmtvannstank og/eller rørsystem. Det er dessuten viktig at vann som brukes til mat/mme til babyer er kokt og fri for alt av bakterier. Men ellers også - kun det kalde vannet skal brukes til matlaging!
Mamman til Loffen ♥ Skrevet 5. august 2012 #5 Skrevet 5. august 2012 Eller tenkte du å bruke kaldt vann, for så å varme opp hele blandingen? Skjønte ikke helt når jeg leste en gang til nå. Uansett ville jeg kokt vannet først.
perl1 Skrevet 6. august 2012 #6 Skrevet 6. august 2012 Tror hun varmer kaldt vann fra springen til passe temperatur. Jeg vet at noen gjør det, men det anbefales å koke til baby er 6 mnd. Tror ikke det er forskjell på smak...
beccis'en Skrevet 13. august 2012 #7 Skrevet 13. august 2012 Når barnet er over 6mnd kan man bruke kaldt vann fra springen og varme i mikro. Merket ingen forskjell her. Mye lettere og raskere å gjøre det slik:).
Gjest Guttemamma :) Skrevet 15. august 2012 #8 Skrevet 15. august 2012 Var visst dårlig til å formulere meg. Ang vann fra springen, gikk jeg ut i fra at alle forstod at jeg mente kaldt vann. Lunket eller varmt vann ser jeg på en selvfølge å ikke bruke til verken store eller små. Jeg lurte på om oppvarmet, kaldt vann fra springen smaker annerledes enn kokt vann med mme. Småen på 7 mnd får kaldt vann fra springen, når han er tørst. Men koker vannet som jeg bruker til mme. Med mindre noe uforutsett skjer. Da blir det oppvarma vann fra springen. Men kokt vann smaker jo annerledes. Så skulle jo tro det var en forskjell?
Mamman til Loffen ♥ Skrevet 16. august 2012 #9 Skrevet 16. august 2012 [quote name=Guttemamma ' timestamp='1345059710' post='144465656] Var visst dårlig til å formulere meg. Ang vann fra springen, gikk jeg ut i fra at alle forstod at jeg mente kaldt vann. Lunket eller varmt vann ser jeg på en selvfølge å ikke bruke til verken store eller små. Jeg lurte på om oppvarmet, kaldt vann fra springen smaker annerledes enn kokt vann med mme. Småen på 7 mnd får kaldt vann fra springen, når han er tørst. Men koker vannet som jeg bruker til mme. Med mindre noe uforutsett skjer. Da blir det oppvarma vann fra springen. Men kokt vann smaker jo annerledes. Så skulle jo tro det var en forskjell? Sorry, var bare jeg som misforsto:-/ Om smaken vil være annerledes aner jeg ikke dessverre, men jeg har også hørt at det ikke er nødvendig å koke vannet etter at barnet har fylt 6 mndr.
Gjest Guttemamma :) Skrevet 18. august 2012 #10 Skrevet 18. august 2012 Tusen takk for svar Kan vel egentlig bare slutte å koke vannet da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå