Gå til innhold

LITT forvirret her....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å bli gravid etter to MA (nov 11 og april 12). Første dag i siste mens 6.juli, og ifølge el-kalkulatoren skulle EL da skje den 20.juli. Brukte clearblue el-test, og den viste smilefjes to dager etter, dvs 22.juli.

Det skulle vært lagt inn nok aksjer hele uka,også rundt 22.juli....

Skulle hatt mens igår, men den er ikke kommet. Har ømme, store bryst og har vært småuggen hele uka, men negativ test senest idag....

føler meg altså gravid, men har jeg rett da når jeg tenker at dpo må regnes fra den dagen smilefjeset kom? Altså at jeg har testet for tidlig og kan være gravid likevel?

Blir sprø av dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være akkurat litt for tidlig, er vel litt ulikt hvor mye/raskt man begynner å produsere hcg, tror jeg.

Krysser fingrene for at spiren blir sittende nå :)

Gjest Nestegang:)
Skrevet

Dpo regnes fra dagen etter el. Smilefjes på eltesten kommer jo før el. Husker ikke timer, er det 12-24?

Jeg får mitt smilefjes dagen før el, så min 1dpo er da to dager etter smilefjes. Så temper jeg samtidig så jeg vet at el faktisk har vært.

Hvis du begynte å telle dpo dager fra smilefjes er du nok et par dager for tidlig ute. Test igjen om noen dager:)

Skrevet

Takk for svar....er så spent. Testet igår kveld og idag tidlig med sånn billigstrips...blank men når jeg ser på den senere er det kommet en så svak strek at man nesten lurer på om den er der. Men så står det i vedlegget at man ikke må avlese resultat etter så og så lenge....så jeg vet ikke. Får kjøpe cb imorgen og se. Hadde smilefjes søndag for to uker siden, så dvs at el kan ha kommet mandag eller tirsdag....så vi får se.

Krysse fingrene.

Skrevet

Krysser fingrene for deg! Dette høres ut som meg det. 2 MA og siste graviditet endte med neg grav.test til nesten 4 dager over ikm. Kunne bare såvidt skimte en strek:-) Lillebror fyllte 1 år for noen uker siden, så hcg prod. var visst bare treg den gangen:-)

Lykke til! (oppdater oss da)

Skrevet

Lykke til med testingen!

De gangene jeg har vært gravid har jeg ikke fått klart positiv test før samme dag eller noen dager etter IKM fordi jeg produserer ikke så mye hcg de første dagene til at det slår ut på test. Dette fikk jeg også beskjed om hos legen min.

Så for din del, det er fortsatt håp når ikke mens har kommet :) :) Krysser fingrene for deg!!! xxxxx oppdater oss :)

Skrevet

Takk for oppmuntring, men skjønner mindre og mindre her....Negativi digital cb-test idag...siden jeg hadde smilefjes på el-test søndag for to uker siden, skulle vel en evt graviditet snart slå ut på test. Men har heller ikke fått mens, så jeg skjønner ingenting. Men men....får vente og se. De andre gangene har jeg fått positiv test på dagen for mens, som alltid har vært regelmessig. Litt tull i syklus etter MA i april eneste. Huff...skal holde dere oppdatert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...