Gå til innhold

Er en moden når en har åpning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sikkert noe jeg burte vite selv...

Er en moden når en har åpning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange kan gå med litt åpning lenge - usikker på kvifor, men slik er det...

Ungen kjem ut når det er full åpning - altså 10cm....aktiv fase av fødselen regnes vel frå ca 8cm...

Veit fleire som har gått med 2-4cm åpning LENGE, så nyt tida og ikkje stress. Ungen kjem når den er klar!

Skrevet

aktiv fase regnes fra 4 cm! ikke 8...

Skrevet

Dere begge over her svarer jo ikke på det HI spør om.. Helt ærlig så vet jeg ikke, men tror ikke du behøver å være moden selv om du har åpning..

Skrevet

Ganske sikker på man er moden hvis man har åpning men. Hvertfall over 2 cm. Mange kan vel ha 1cm hele tia å har jeg hørt. Aktiv fase fra 3-4 cm.. da ble jeg trilla inn på fødstua sist gang hvertfall. :)

Skrevet

Det er mer enn bare åpning som skal til for å være moden.. :)

Livmorhalstappen må synke ned i skjeden, bli mer avflated og mykere.. da regnes man som moden :)

Er vertfall det jeg har hørt :)

Har en venninde som har gått med 2 cm åpning siden 3 mnd.. og hun har ikke vert moden hele den tiden :P

Men et forståelig spørsmål, da man nesten skulle tro det.

Men som sagt.. avflatet, myk livmorhals som i tillegg kanskje har begynt å åpne seg, ja da er man moden! ;)

Skrevet

Var på sykehuset til kontroll i går selv, og da sa dem at jeg IKKE var moden.. jeg har 1 cm åpning, men livmorhalstappen hang for høyt oppe og var for lang... den skal være omtrent flat når den er orntelig moden :) og myk som sjokoladepudding sa JM til meg :P hehe

Skrevet

Spurte jordmor i dag. Og hun sa at en trenger ikke å være moden selv om en er åpen.

Jeg har 2 cm åpning men var ikke moden.

åpningsfasen er jeg litt inne i, men takk for svar.

Skrevet

stemmer det :) du er et lite stykke på vei, men dessverre er man ikke nødvendigvis moden selv om man har åpning, så f.eks stripping ville sannsynligvis ikke fungert på deg enda.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...