Gå til innhold

Har dette noe å si for min permisjon?

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 17.11.2012 , og går vel da ut i permisjon 27.10.2012.

Ved årsskifte, skal butikken jeg jobber i legges ned. Men da er jeg jo i permisjon alt, så antar at det ikke har noe å si for min del ?

Eller er det noe jeg må informere om, osv?

Fortsetter under...

Så lenge du har jobbet 6 av de 10 siste mnd, har du krav på foreldrepenger. (Hvis det var dette du mente). Men siden butikken legges ned, blir det vel Nav som dekker etter dette. Så vil tro du må informere Nav om det...:)

Foreldrepengene er det jo navn som betaler uansett om butikken hadde holdt det gående, he he.

Men må vel gi dem beskjed ja

Okei, sånn er det ikke her. Jeg får lønn fra arbeidsplassen min hele permisjonstiden....

Hva? det har aldri jeg hørt om før.. Hos meg er det i alle fall NAV som betaler foreldrepengene. Trodde aldri arbeidsplassen gjorde det.. Da får de vel refundert penger fra nav da?

Annonse

Det kan være, jeg får hvertfall vanlig lønn ;)

Ja, jeg og får 100% lønn de ukene jeg er i permisjon.

Men nav som betaler pengene. Er jo veldig lite lønnsomt av en arbeidsplass og lønne en person som ikke er til stede, og i tilegg lønne den som da evt overtar jobben din i mellomtiden :P

NAV refundrer, men sjelden fullt beløp. Jeg jobber på sykehus, og der sier avdelingsleder at det for de lønner seg å ha de lavest lønnede yrkesgruppene i permisjoner og sykemeldinger fordi de kun får ett visst beløp pr. hode - uavhengig av vedkommendes lønnsutbetalinger. Ikke at det noen gang lønner seg å ha noen i perm eller sykemelding altså :)

Men for å svare på spørsmålet ditt, JA, du får penger fra NAV etter at butikken er lagt ned :) Det blir jo det samme som om du ble sagt opp eller at ett vikariat gikk ut. Du har uansett opptjent foreldrepengerett hvis du har jobbet 6 av de siste 10 mnd :)

Men det spurte du ikke om ser jeg nå :P Jeg ville tatt en telefon til NAV og gitt beskjed om dette, evt snakke med veilederen din. Sånn for sikkerhetsskyld. Men i forhold til utbetalingene dine skal det ikke ha noe å si for deg :)

Men det spurte du ikke om ser jeg nå :P Jeg ville tatt en telefon til NAV og gitt beskjed om dette, evt snakke med veilederen din. Sånn for sikkerhetsskyld. Men i forhold til utbetalingene dine skal det ikke ha noe å si for deg :)

Nei, det jeg tror, men best å gi beskjed =)

Jobber man kommunalt er det ofte selve jobben som betaler lønn som vanlig og de får tilbakebetalt av nav igjen. Er dette en helt normal jobb i privat sektor hvor du allerede er i permisjon trenger man ikke si noe siden det kun er nav som utbetaler ;) Det eneste du trenger tenke på er at du har krav på arbeidsledighetstrygd når permisjonen din utgår siden arbeidsplassen blir lagt ned.

Annonse

Jobber man kommunalt er det ofte selve jobben som betaler lønn som vanlig og de får tilbakebetalt av nav igjen. Er dette en helt normal jobb i privat sektor hvor du allerede er i permisjon trenger man ikke si noe siden det kun er nav som utbetaler ;) Det eneste du trenger tenke på er at du har krav på arbeidsledighetstrygd når permisjonen din utgår siden arbeidsplassen blir lagt ned.

Ja.. antar da at jeg får meg en anne jobb men :) Det er jo kjekt å vite, ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...