Gå til innhold

Regntøy - gutt 1 år TIPS mottas med takk :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal nå kjøpe regntøy til gutten min på et år. Han bruker normalt str. 80.

Jeg har vært innom mange butikker i dag for å finne et ok regnsett til han, men er ikke så lett som jeg hadde trodd.

Kapp ahl hadde helt feil strl.

Didrikson sitt sett var ALT for stor (eller liten)

Name it har jeg hørt blir fort ødelagt (noen med positiv erfaring?) Denne passet i str da.

Prinsen og prinsessen (lokal butikk) hadde for stor str.

Noen som har regnsett de er fornøyd med og som er i riktig str for en som normalt bruker str 80 i vanlige klær (86 i regntøy?)???

Håper noen tar seg tid til å svare, så skal jeg kikke litt i butikkene på mandag også :)

Skrevet

Vi hadde Stormberg i str. 80, og var kjempefornøyd med det.

Skrevet

Hvilke sportsbuttikker selger dette? Var det når barnet dere brukte str 80 i klær også<?

Vi hadde Stormberg i str. 80, og var kjempefornøyd med det.
Skrevet

Hei! mitt beste tips ; når de er så små blir regntøyet nesten ikke slitt i det hele tatt :) Vi har en billig-bukse fra OBS, og den ser ikke ut som den er brukt engang :) Tror det er senere man kan investere i litt mer holdbare regnklær :) Ytterklærne er som regel store i strl da det er meningen at det skal være klær under :) Også vokser de veldig fort i tillegg, så da holder jo klærne lenger :)

Min bruker nå 92 og har troll regndress i strl 86 som kommer til å passe hele høsten. Vinterdressen fra i fjor (strl 86) fra reima kommer til å passe antakeligvis hele vinteren i år :)

Skrevet
Hei! mitt beste tips ; når de er så små blir regntøyet nesten ikke slitt i det hele tatt :) Vi har en billig-bukse fra OBS, og den ser ikke ut som den er brukt engang :) Tror det er senere man kan investere i litt mer holdbare regnklær :) Ytterklærne er som regel store i strl da det er meningen at det skal være klær under :) Også vokser de veldig fort i tillegg, så da holder jo klærne lenger :) Min bruker nå 92 og har troll regndress i strl 86 som kommer til å passe hele høsten. Vinterdressen fra i fjor (strl 86) fra reima kommer til å passe antakeligvis hele vinteren i år :)

Så om han bruker str 80 i vanlige klær så skal jeg ikke opp i str i regntøy? Har jeg forstått deg rett da?

Skrevet

Vi hadde Stormberg i Str 80. Vet at du får tak i det i nettbutikken til Stormberg, og så har de det på noen av sportsbutikkene. Litt usikker på hvilke. G-sport, etc... muligens. Men signerer det hun over skriver og, at når de er så små så sliter de ikke mye på regntøyet, med mindre de krabber hele tiden da... Vi kan fint bruke regntøyet vi hadde i 80 til nestemann også. Vi hadde et i 86 fra Name It, og var veldig fornøyd med det og. Siden det så har vi hatt fra Reflex og Abeko, og av de nyere er det nok Abeko som holder best nå når poden er 3,5 år.

Skrevet

Har du forresten en Barnas Hus eller BabyShop i nærheten av der du bor? Jeg var innom barnas hus i dag, og de har masse tilbud på regntøy til rundt halv pris om dagen.

Skrevet

Bamse Regntøy fra Lindex var best i test for ei tid tilbake...trur den var 250,- for settet. Trur dei er vanlige i størrelsen - hadde arva regntøy til nr 1 då han var 1 år, så brukte berre det tross at det var rødt og han gutt. Fungerte fint.

Skrevet
Hei! mitt beste tips ; når de er så små blir regntøyet nesten ikke slitt i det hele tatt :) Vi har en billig-bukse fra OBS, og den ser ikke ut som den er brukt engang :) Tror det er senere man kan investere i litt mer holdbare regnklær :) Ytterklærne er som regel store i strl da det er meningen at det skal være klær under :) Også vokser de veldig fort i tillegg, så da holder jo klærne lenger :) Min bruker nå 92 og har troll regndress i strl 86 som kommer til å passe hele høsten. Vinterdressen fra i fjor (strl 86) fra reima kommer til å passe antakeligvis hele vinteren i år :)
Så om han bruker str 80 i vanlige klær så skal jeg ikke opp i str i regntøy? Har jeg forstått deg rett da?
Ja, jeg hadde kjøpt strl 80 :) Det varer ganske lenge, men det kommer jo an på om han er stor av seg eller liten.. Min er veldig liten av seg så kan jo være derfor alle ytterklærne har vart så lenge :)
Skrevet

Når gutten min begynte i barnehagen i fjor sommer (1 år da) kjøpte jeg reflex regndress i str 86. Den bruker han fortsatt, og nå bruker han str 98 i klær. Er på tide med ny, for er litt kort på armene, men passer ellers. Men den ser nesten ikke brukt ut, og er kjempe fin enda! Vil virkelig anbefale regndress foran todelt til en så liten, vi har ikke fått med vått tøy hjem en eneste gang hele året. De sitter mer i dammer og krabber mer når de er så små, så hel dress er absolutt det beste. Kommer ikke vann mellom bukse og jakke da;)

Skrevet

Fordelen med todelt er at de ofte bare bruker regnbuksa sammen med vanlig jakke/genser når det har regnet og er fuktig på bakken. Min erfaring er at det da kan bli veldig klamt med hel regndress. Dessuten er regnbuksene veldig høye i livet og med seler så det blir uansett ikke noen glippe mellom bukse og jakke. Vi har brukt Ticket og Reflex, og er fornøyde med begge :)

Skrevet

Vi brukte et enkelt regnsett fra kappahl til ungene da de var så små og det funket som gull!!

Skrevet

Ikke kjøp Reima sitt regntøy i alle fall. Hetten på jakka er for stor og den er umulig å regulere, så den faller ned i øynene hele tiden. I tillegg er den veldig høy i halsen- det passer ikke så godt til små barn. (Men vinterdressen til Reima er fantastisk, da:)

Skrevet

Reflex har vi vært fornøyde med, du får et fint sett til under 400 kr som har kul design og god kvalitet!

Skrevet

Sjekk ut G-sport sin VILL-kolleksjon. Den er veldig bra og veldig fin :)

Skrevet

Vi har hel regndress fra reflex i str 80. Denne har han hatt fra han brukte 74, og bruker den fortsatt nå som han er str 86. Denne arva han etter storebroren sin :-) synger på siste verset nå, og skal kjøpe en ny hel dress derfra nå. Har en enkel regnbukse i tillegg.

Skrevet

Vi har vært kjempegodt fornøyd med Reflex sine regnsett - de som har et slags "for" inni (koster vel 599,- ordinært tror jeg). Disse har gode linninger, gode og høye bukser som kan justeres mye, jakkene har også god strikk rundt armene. Jeg har en gutt som bruker 92 i klær og kjøpte 98 i regntøy - da kan han bruke de lenger. Jenta vår som bruker 110/116 i klær fikk 122 i regntøy siden strikkene er så stramme og klærne er godt bøyelige (ikke stive).

Men jeg bruker også vinterdressene som har uttagbart for og som er regntette som regntøy. Dette gjør at jeg har flere skift som er vanntette. men når ungene ikke går i barnehage eller hos dagmamma holder det med ett skift tenker jeg.

Lykke til med valget :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...