KonTiki Skrevet 4. august 2012 #1 Del Skrevet 4. august 2012 Lillegulv er 3 mnd og fullammes. Han har gått fra fødselsvekt 4170 til 8525 på sine første levemåneder :-) Han har sovet 6-9 timer uten mat på natta siden han var 1 mnd. I det siste har det økt til 9-10 timer uten å våkne. Men vi sliter med noe..... :-S * soving på dagen..... Det er nesten ikke eksisterende! Er vi heldig sover han en time til sammen:-S Ser på ham at han er trett, gnur seg i øynene/gjesper og blir trøtt i øynene, legger ham i senga/vogna oh vips er guttungen lysvåken!! Prøver å vugge vogna/gå tur men lillegull bare roper og gråter. Det skal sies at på kveldene ammer jeg ham i søvn og legger ham i sengen sin. Har prøvd det på dagtid òg, men da våkner han når jeg skal legge ham i senga.... Han kan sovne i fanget mitt også, men igjen våkner han når jeg ska legge ham over i seng/vogn! På kveldene er han ofte overtrøtt som en følge av alt dette, derfor ammer jeg ham i søvn:-) Han tar enda ikke smokk.... Får han en i munnen ser han bare rart på oss :-) Kan jeg forvente at han trenger mere svn enn den han får på natten + morgenen?Han sover 9-10 timer får piupp og sover 2-3 timer til.... Noen råd for dagsoving? Hvordan venne ham av amming i søvn? Innsovingsteknikker? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143959879-s%C3%B8vn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmeprinsen<3 Skrevet 4. august 2012 #2 Del Skrevet 4. august 2012 Dette hørtes veeeldig kjent ut, omtrent samme fødselsvekt ikke fullt like stor økning, men min er 4 mnd. nå og veiger 8100.. Jeg ammer han også i søvn, har prøvd litt forskjellig, men ingenting ser ut til og fungere for oss helt enda, hadde samme problem med dagsoving jeg også da han var 3 mnd. Min løsning ble rett og slett og amme han i søvn i vår seng på dagtid og lot han sove der. Når vi så hadde begynt og få en rutine på sovingen på dagtid så gikk det helt greit og bære han over. Må også sies at vår lille prins heller ikke tar smokk, men nå begynner han og finne tommelen, og det gjør ting myye enklere. Nå sover han ca. 10-11 timer om natten (med et måltid) og 3-4 timer på dagen fordelt på to hviler. Men jeg ammer fortsatt i søvn jeg altså.. Men noen ganger på dagtid sovner han av seg selv nå, så jeg håper det skal gå seg til av seg selv.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143959879-s%C3%B8vn/#findComment-144438781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå