Gå til innhold

er et bare jeg som syns elkøp har dårlig kunde service?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hver gang vi er på elkjøp. enten for det ene eller andre så får vi aldri hjelp.

kan stå der opptil 30-45 min mens ansatte prater med hverandre og virklig ikke vil hjelpe kundene.

føler det er den værste butikken ever.

er eneste butikken med hvitvarer i nærmiljøet her..

Fortsetter under...

Skrevet

He he, kødder du? Elkjøp er jo kjent for å ha dårlig service, har vært en kjensgjerning i årevis.

Skrevet

Hos oss er det ganske bra service, men det er et stormarked og man må trekke kølapp i de forskjellige avdelingene, hvis ikke så blir man stående

Skrevet

Samme med elkjøp her. elendig service.

Skrevet

De har litt brokete service. Det er ihvertfall min erfaring. Da vi skulle kjøpe lydanlegg, så traff vi på en som hadde virkelig peil på det han solgte. Han kunne svare på alt, demonstrerte forskjeller og var ikke bare ute etter å anbefale det dyreste de hadde. Selv om det var det vi endte med ;)

Da vi skulle kjøpe vaskemaskin, så traff vi på en som på spørsmål om hva som skilte to ulike modeller, bøyde seg ned og leste høyt fra lappen på maskinfronten. Da jeg påpekte at det jeg spurte om ikke sto der, ble han sur og mente at siden jeg hadde så greie på ting så trengte jeg vel ikke hjelp. Vi kjøpte vaskemaskin på expert...

Skrevet

så du står bare å ser på at de ansatte snakke seg imellom i 40 minutter?

Kanskje det kan være lurt å si ifra at du kunne trenge litt hjelp?

Jeg ville sendt en klage til sjefen så han vet hvordan de ansatte er på jobb.

Annonse

Skrevet

Vi slutta å handle på elkjøp for et år siden kun på grunn av ekstrem dårlig service. Har krangla med de så mange ganger at vi har boikotta hele kjeden

Skrevet

Ja, her har de også dårlig service, og eller generell dårlig behandling av både gamle og nye kunder.

Skrevet
så du står bare å ser på at de ansatte snakke seg imellom i 40 minutter? Kanskje det kan være lurt å si ifra at du kunne trenge litt hjelp? Jeg ville sendt en klage til sjefen så han vet hvordan de ansatte er på jobb.

vi har bedt om hjelp flere ganger på denne tiden.

Skrevet

Da ville jeg hvertfall sendt en klage til sjefen!

Er jo greit for han å vite hvor uduglige de ansatte er når ikke sjefen er tilstede.

Skrevet

Tror jeg muligens fikk god service på en elkjøp-butikk for ca 15 år siden.

Sluttet å handle hos dem etter at en vare ikke fungerte fra kjøpstidspunkt. De sendte inn til reparasjon 4 ganger og hevdet at jeg ikke hadde rett på ny - ville sende inn på reparasjon på nytt.

Da jeg hevdet at jeg hadde rett på ny vare etter to reparasjoner som ikke kunne fikse, så ble jeg kjeftet på samt at jeg fikk beskjed om at jeg ikke hadde rett på ny vare og heller ikke refusjon av pengene. Det var totalt gjennomført identisk argumentasjon fra tre forskjellige butikkansatte, fra avdelingsleder, fra butikksjef samt fra hovedkontoret til Elkjøp sentralt. Selv når jeg ga dem kopi av lovverket hevdet de at det var feil. De påstod også at forbrukerrådet tolket lovverket feil. Først da jeg truet med å ta saken til media bigtime og fortelle at hovedkontoret til Elkjøp mente at forbrukerrådet ikke kan lovverket og at de ikke ønsker å følge det fordi det er feil.... da fikk jeg nytt produkt. Tok meg ca tre måneder....

Det som avgjorde at jeg ikke vil handle hos dem igjen var at alle jeg hadde med å gjøre fra vanlige butikkansatte til avdelingsledere, butikksjefer samt hovedkontoret sentralt hevdet akkurat det samme - ordrett lik argumentasjon. Dette tror jeg ikke er en tilfeldighet! Så på meg virket det som om det er en gjennomført policy de har. Litt for store tilfeldigheter at absolutt ALLE jeg hadde med å gjøre på alle nivåer brukte akkurat samme ord (som innlærte setninger) på å forklare meg at jeg ikke hadde rett på noe.

Så - aldri mer Elkjøp på meg! :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Skjønner at jeg har vært veldig heldig for jeg handler en del på Elkjøp og har utelukkende, i flere ulike butikker i ulike byer, fått god service

Skrevet

Møkka kjede. Har to i nærmiljøet som man er innom. Leiter bestandig som gal etter en ansatt. Å er man heldig å finner de der de har gjemt seg 2-3 stk så er det ingen av de som har den avdelingen du trenger hjelp i. I tillegg svarer de knapt på Mail.

Å blir noen av varene ødelagt har jeg bare en ting å si, lykke til... Veien blir lang...

Annonse

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med den som er her i byen :)

Skrevet

Nei fy flate, her er det også eeelendig service! Kjøpte dessverre en blender på Elkjøp som røk første gang jeg skulle bruke den.

Gikk til dem og skulle klage, men hadde ikke med kvittering. (Jeg trodde jeg hadde registrert meg.) mannen min reklamerte på den, mens jeg med sønnen min i armene og min mor sto litt lengre bort. min mor sa til meg og at hun tror ikke man trenger kvittering når man betaler her..ettellerannet sånt at det ble lagret på maskinen deres.

Så eksploderte han bak skranken og kom med den innlærte remsa om at det kan de overhodet ikke ta ansvar for at kundene ikke tar vare på kvitteringene sine. Husker ikke alt han sa men han var ganske krass. Må minne om at dette var noe min mor sa til meg lengre bort, mens mannen min sto med blenderen. Ble helt paff!

Vurderer å skrive klage på gjøken, men tviler på at det tas så alvorlig :/

Skrevet

Kom på en annen sak jeg hadde med Elkjøp...

Kjøleskapet begynte å lekke vann med det samme. Klaget, men skulle ikke få noe igjen fordi hovedkontoret mente at jeg hadde puttet matvarer i hullet som drenerer bort kondens. Dette mente de selv om verkstedet sa det ikke var noe fremmedlegemer eller skitt der!

Butikksjefen der det var kjøpt ble til slutt så flau over hovedkontoret at h*n endte med å skjelle ut hovedkontoret i samme telefonsamtale, og butikken endte med å erstatte det, selv om kjøleskapet hadde en feil fra start av.

For så vidt kjempegod service av butikksjefen, men å bli skjelt ut og kalt løgner og mindre intelligent (!) av hovedkontoret gjorde meg ikke akkurat positivt innstilt til kjeden....

Gjest Morn du
Skrevet

Har alltid opplevd Elkjøp som serviceinnstilte jeg. Får alltid spørsmål om jeg trenger hjelp. Her er det kølappsystem, men opplever at de spør selv om jeg ikke har trukket lapp og.

Men de i kassa kunne trengt et smilekurs ;)

Skrevet

Har møtt veldig kunnskapsrike og flinke selgere, og selgere som ikke hadde særlig mer kunnskap enn meg, og ikke var til særlig hjelp. Men har alltid fått ting reparert uten problem, fått ny vare når det jeg kjøpte ble ødelagt i løpet av kort tid osv.

Har ikke noe å klage på:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...