Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi på 15 mnd får en flaske med varm Mme hver kveld på soverommet (etter tannpuss...) før hun legges. Denne har hun fått siden hun ble født, og har blitt en del av leggerutinen.. Flere som gir dette til poden? Lurer litt på om dette ikke er så bra, bør vel slutte m det snart men gruer meg. Ser for meg at leggingen kan bli litt vanskeligere da.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gav til vår frem til den alderen. Utsatte og utsatte avvenningen fordi vi grua oss sånn. Men en kveld prøvde vi med vann i flasken i stedet, og det gikk over all forventning. Hun drakk litt vann, og la seg over på siden for å sove! Vi angra veldig på at vi ikke prøvde før. Er så deilig å slippe mme styret, instruere barnevakter i hvordan de må gjøre det osv. Nå er hun 20 mnd, og vi har pakket vekk flaskene for godt. Får vann på Imsdalflaske viss hun er tørst!

Skrevet

Vi gav kumelk på flaske frem til nå nylig (akkurat blitt 19 mnd). Før fylte ett år var det MME. Men vi gav flasken først, så tannpuss så rett i seng.. Tenkte også at leggingen kunne fort klusses til men gikk overraskende greit å kutte den ut! Ble bare slik pga div hytteturer/ferie etc...

Skrevet

Jenta vår på 15 mnd får varm melk, ikke mme, hver kveld før hun legger seg. Men det er før tannpuss og på kjøkkenet eller i stua.

Skrevet

Jenten min på 16 mnd får også kveldskoseflasken enda (før tannpuss) og på kjøkkenet i stolen sin :) Hun nekter å drikke kald melk så får også litt til frokost, men den skal vi kutte ut nå! Kveldsflasken stresser jeg ikke med enda da vi har en liten på 7 uker og hun får litt flasker også. Vil unngå sjalusien foreløbig ;) Mangr som drikker varm melk, selv i voksen alder :)

Skrevet

Hva er grunnen til at de ikke skal få varm kumelk på kvelden? (Tenkte på det, siden noen voksne også gjør det)

Skrevet

Grunnen til at vi gir Mme og ikke vanlig melk er gammel vane. Prøvde oppvarmet kumelk men det var ikke like populært... Hun får kald melk ellers på dagen. Vi får vel bare prøve å kutte det ut og se hvordan det går:)

Skrevet

Gutten vår som blir 2 år neste mnd, får varm melk på flaske hver morgen. Ordentlig melk da, ikke mme. Han liker ikke kald melk. Han kaller det for koseflaske, og den skal han få så lenge han vil han den :)

Skrevet

Med tanke på tennene ville jeg absolutt ikke gitt etter tannpussen..

Det betyr jo i praksis at tennene hennes blir utsatt for søt melk hver eneste dag etter tannpussen, og har blitt det siden hun fikk tenner.

Selve flasken ville jeg ikke stresset med. Greit, de begynner å bli store, men de tar ikke skade av litt kosemelk på flaske. Dog, før tannpussen..

Skrevet

Vesla på 16 mnd får en flaske med vanlig melk i stua også pusser jeg tennene hennes, så er det i seng ;) Inntil videre syns jeg ikke det er noe problem siden vi får pusset tennene hennes ;) Eneste gang hun får melk er til luren på dagen og kos på kvelden, ellers er det vann det går i ;) Må vel snart kutte ut, men jeg koser meg like mye med å gi henne den flaska på kvelden.

Skrevet

Hvor mye melk/mme gir dere i løpet av en dag? Jeg lurer litt på om vår lille får for lite melk.. Han er akkurat 1år, så vurderer å bytte ut mme med vanlig melk nå, men skal jeg da fortsette med samme mengde?

Skrevet

Her ble det slutt med mme på kveldene bare noen uker etter 1 årsdagen hennes :)

Vi var på ferie og gikk tom for mme og fikk ikke tak i typen hun tålte, og når hun la seg uten problem så orkert jeg ikke å venne henne med mme igjen :)

Skal prøve og få henne til å like melk snart, har enda ikke komlet meg til å prøve :)

Skrevet

Nå har vi prøvd 3 kvelder uten flaske, og bare gitt litt vann i stedet og det gikk overraskende lett:) hun leter etter den og gråter litt, men slår seg fort til ro uten:)

Skrevet

Her slutta han å drikke mme etter han fylte året.

Han ville ikke ha varm kumelk heller, den skal være kald.

Så hvis han er tørst på kvelden så får han vann.

Skrevet

Vi har også gitt MME på flaske til rundt 15 mnd. alder hver kveld, som en del av leggerutiner. Rundt 15 mnd. alder gikk vi over til vanlig kumelk. Dette gikk helt fint. Kald. Når vi kom til syden frykta jeg hvordan jeg skulle få han til å sove uten melk og kjøpte UHT melk. Han kasta opp en morgen og hadde diare så turte ikke gi haan melk så resten av ferien fikk han vann i flaska og nå når vi har kommet hjem går det kun i vann.. :) Gikk utrolig fint å gå over til vann faktisk :) Mye herligere :) Synes flaska er greit å ha for han liker den så godt og er klar for legginga da og legger seg uten ett kvekk. Han er 18 mnd nå :)

Skrevet

Her prøver vi å få tullemor på 13 mnd over på kumelk, og det er jammen ikke lett:) Vi har begynt å ha mindre mme i flaska, og fylt på resten med kumelk. For hver dag har vi litt og litt mer kumelk, og litt og litt mindre mme. Forhåpentlig er det snart kun kumelk i flaska:)

Skrevet
Hvor mye melk/mme gir dere i løpet av en dag? Jeg lurer litt på om vår lille får for lite melk.. Han er akkurat 1år, så vurderer å bytte ut mme med vanlig melk nå, men skal jeg da fortsette med samme mengde?

Muffin får i seg veldig mye melk, så jeg vurderer å kutte litt ned... Blir fort til at han drikker 5-6 dl per dag + at jeg lager kveldsgrøten hans på 2-3 dl melk.. Og så blir det vel en yoghurt noen dager i uka også.. Har lest at det anbefalte melkeinntaket for ettåringer er ca 5-600 ml per døgn, men det er jo fordi en del barn da ikke orker å spise nok jernholdig mat utenom all melka og dermed får jernmangel. Det problemet har imidlertid ikke vi da Muffin er en matglad kar.

Skrevet

gir ikke flaske, men han får fortsatt pupp som en del av leggerutinen. gruer meg til å slutte i tilfelle han nekter å sove uten den siste kosen på kvelden. min er snart 17 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...