Gå til innhold

Hvor mange dupper har deres babyer 7-8 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann er straks 8 mnd, og har hatt to dupper siden han var 6mnd. Fra ca 0830-1000 og 1300-1430 :) så legger han seg for natta Kl 19.

Skrevet

Snuppa mi er 8 mnd og har også to dupper, hatt det fast kanskje en god måned nå. Tidspunktene varierer litt, men nokså likt miss flua ovenfor, og hun legger seg også rundt sju. :)

Skrevet

7 mnd her.

Desverre så er det ganske store variasjoner i sovinga hennes. Vet ikke om det er magen som fortsatt plager henne eller... I perioder hun sutrer mye sover hun 3 ganger for dag. Ca 3 x 30/40 min. Den siste blir da som regel alt for sent. Opp mot 17-17.30. Da legges hun alt etter når hun stod opp fra siste luren. Noen ganger ikke før kl 20-20.30.

På gode dager sover hun fra 0900 - 1100 og fra 13/14-15/16. Da legges hun 18.30 og absolutt senest kl 19.

Skrevet

Her er det også to dupper, men lengden på dem kan variere veldig!

Skrevet

To dupper. Som regel fra 10-1130 og 14-1530. Men dette er dersom vi er hjemme. Sover kun 30 min dubber andre plasser enn i egen seng og da blir det flere dupper.

Skrevet

Takk for svar damer :)

Skjønner at det er litt tidlig med bare 1 dupp enda. Har som regel sovet 1.dupp fra 8.30 til 10.30 og en liten dupp fra kl 14.00. Men i det siste så har hun ikke villet sove siste duppen. Kan være tenner og forkjølelse som er årsaken.

Skrevet

Takk for svar damer :)

Skjønner at det er litt tidlig med bare 1 dupp enda. Har som regel sovet 1.dupp fra 8.30 til 10.30 og en liten dupp fra kl 14.00. Men i det siste så har hun ikke villet sove siste duppen. Kan være tenner og forkjølelse som er årsaken.

Skrevet

Mini her er 7 mnd. Hu sover tre ganger om dagen. Ca 9, 12, 15.

Har hendt hu må ha en powernap før legging også, men det er sjeldnere nå. Leggetid er uansett klokka sju her, ingen problemer med det fordi om hu sover en kort lur oppmot leggetid :)

Skrevet

hei:)

skulle akkurat inn å spørre om det samme. Hvordan sover deres på natten da? tror han sover for mye på dagen. morgenen starter tidligere og tidligere her.. her sover han fra ca 830 til 11 og fra ca 1330 til 1530. altså nesten 5 timer. ser jo at det er mye men han sover som en stein. lurer bpå om jeg må starte å vekke han.. begynner å bli lei av urolige netter og morgen kl 0430-0500!!!

Skrevet

legger til at han er veldig aktiv, går rundt bord og skal stå hele dagen så han bruker jo mye energi på dette og blir raskt trøtt. må ofte virkelig jobbe for å holde han våken til leggetid 1830.

Skrevet

Syntes snuppa her sover lite på dagen 2 * 30/45min.

Skrevet

Jula og minimaisen, gutten vår var også sånn, sov kjempemye. Vi lot ham sove så mye han trengte, bare ikke for sent. Han våknet like tidlig som din en periode, men det gikk seg til. Noen barn har større søvnbehov enn andre. Gutten vår sov 3 timer på dagtid til han var 2 1/2 uten at det ødela nattesøvnen. Nå er han over tre år og sover fortsatt litt på dagtid.

Snuppa derimot, på 6 mnd, kan sove bare 1 time til sammen hele dagen, men stort sett er det 2 timer fordelt på tre dupper.

Barn er virkelig forskjellige!

Skrevet

3 dupper her. 7 mnd gammel.

Skrevet

nå sovna snuppa her brått kl 16.30 og sov til 18.00 da vekket jeg ho siden ho pleier å legge seg kl 18,30. Jeg la ho igjen til vanlig leggetid, ho holdt på å styra en liten halvtime i sengen før det ble stille, men må si jeg er spent på når ho våkner i morgen. :S ho er 7 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...