Bustetroll Skrevet 4. august 2012 #1 Del Skrevet 4. august 2012 Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle ha noe med nav å gjøre, så har ikke giddi brydd meg om alt maset og den dårlige jobben de gjør i følge alle andre. Men nå har jeg fått kjenne GODT på dette selv, da jeg er 60% sykemeldt fra jobb pga dårlige arbeidsforhold og en dårlig hofte. Men det jeg lurer på her, det er om det er normalt å få så mye mindre utbetalt? Ja, jeg bryr meg ikke stort om at folk vet hva jeg tjener, så legger det ut jeg, hehe. Jeg har 135 i timen (DRITTlønn) og jobber mandag- fredag 10-17 (6,5 t) + annenhver lørdag. Da min sjef skrev inntektesopplysninger til nav, skrev han 35,5 timer i uken som normal arbeidstid. Det blir jo så og si det, mtp på lørdagene osv. Men normalt, får jeg utbetalt mellom 15.000 og 16.000 i mnd når jeg harjobbet 100%. I motsetning til nå, da jeg fikk 6700 av sjefen (3,5 t pr dag, tir-fre) og 7300 fra nav... Dvs at ejg har fått tilsammen ca 14.000. Det fra sjefen vet jeg jo stemmer, for han tar jo akkurat for de timene jeg jobber.Men lurer virkelig på hvordan nav har regnet ut? Har de bare tatt 35,5 * 4 uker, og gitt meg det? De må jo regne PR DAG de også, som jeg vanligvis skal få. Eller trekker de unormalt mye skatt kanskje? Håper isåfall man får igjen dette på skatten til neste år... Det er dumt å få mellom 1000-2000 kr mindre hver mnd fordi jeg er sykemeldt.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143959787-er-det-normalt-%C3%A5-f%C3%A5-s%C3%A5-mye-mindre-utbetalt-n%C3%A5r-man-er-sykememldt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbea Skrevet 4. august 2012 #2 Del Skrevet 4. august 2012 Se på lønnsslippen fra NAV hva de egentlig betaler deg. Dersom denne ikke har nok info så ringer du dem og ber dem detaljert forklare nøyaktig hvordan de regner. Hvor mange timer per uke, timelønn etc. Jeg opplevde at NAV betalte meg 50 % sykemeldt, selv om alle papirene fra legen sa 60. Så det er fullt mulig at de betaler deg feil. Jeg gjorde dem oppmerksom på dette, og sende inn en oversikt som viste periode som var feil. Regnet ut beløpet, og la med kopier av sykemeldingene. Da betalte de meg resten. Visst uken din er 35.5 timer og du jobber 40 % så jobber du 17 timer og 45 min. Da skal NAV betale for 21 timer og ett kvarter per uke. (usikker på hvordan det blir når det ikke går opp i hele timer, men det skal vel ikke være ett problem) Og NAV skal betale samme timelønn som arbeidsgiver. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143959787-er-det-normalt-%C3%A5-f%C3%A5-s%C3%A5-mye-mindre-utbetalt-n%C3%A5r-man-er-sykememldt/#findComment-144437896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 4. august 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 4. august 2012 Se på lønnsslippen fra NAV hva de egentlig betaler deg. Dersom denne ikke har nok info så ringer du dem og ber dem detaljert forklare nøyaktig hvordan de regner. Hvor mange timer per uke, timelønn etc. Jeg opplevde at NAV betalte meg 50 % sykemeldt, selv om alle papirene fra legen sa 60. Så det er fullt mulig at de betaler deg feil. Jeg gjorde dem oppmerksom på dette, og sende inn en oversikt som viste periode som var feil. Regnet ut beløpet, og la med kopier av sykemeldingene. Da betalte de meg resten. Visst uken din er 35.5 timer og du jobber 40 % så jobber du 17 timer og 45 min. Da skal NAV betale for 21 timer og ett kvarter per uke. (usikker på hvordan det blir når det ikke går opp i hele timer, men det skal vel ikke være ett problem) Og NAV skal betale samme timelønn som arbeidsgiver. Lykke til tKK FOR SVAR. sKAL se når lønnslipp kommer ==) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143959787-er-det-normalt-%C3%A5-f%C3%A5-s%C3%A5-mye-mindre-utbetalt-n%C3%A5r-man-er-sykememldt/#findComment-144437941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 4. august 2012 #4 Del Skrevet 4. august 2012 Har bare vært sykemeldt en gang i begynnelsen av svangerskapet, og jeg stusset også på dette. Det stod jo ingen beregning på hverken timer eller noe på lønnsslippen kom fra nav for den ene uka jeg skulle ha for. Så syntes det var veldig vanskelig å regne seg fram til når kun beløpet står. Eneste er vel at eventuelle tillegg etter visse klokkeslett ikke kommer med når nav betaler (feks. jeg som jobber i butikk har kveldstillegg etter kl.18.00 og etter kl.13.00 på lørdagene mine) Nei guri det er et styr med nav i grunnen. Føler man må passe veldig på Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143959787-er-det-normalt-%C3%A5-f%C3%A5-s%C3%A5-mye-mindre-utbetalt-n%C3%A5r-man-er-sykememldt/#findComment-144438022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå